http://www.canadiandriver.com/roadtest/05mustang.htm
Olin jostakin lukevinani, ettei uutta Mustangia tuotaisi Eurooppaan. Pitääkö tieto paikkansa? Mistä moinen järjettömyys? Sitähän myytäisiin kuin saippuaa jopa Suomessa.
Auton lähtöhinta USA:ssa on V6-koneella 19 000 . Tämä tietänee sitä, että sen hinta Suomessa olisi mahdollisesti noin kaksinkertainen, eli 38 000 .
Miksei tuohon hintaan myytäisi Mustangin kaltaista ikonia ja klassikkoa, joka on upeasti muotoiltu niin sisältä kuin ulkoa, jossa on tehoa, varusteita, ajettavuutta, päät kääntävä olemus ja tulevan klassikon puhutteleva sielu? Myydäänhän Hyundai Coupe V6:takin 36 tonnin hintaan, Mazdan 44 tonnia maksavat RX-8:t revittiin käsistä ja Nissanin 350 Z:kin on myyty mukavasti hintaan 55 000 - tosin jälkimmäinen ainakin kuuluu jo eri sarjaan kuin hinnat alkaen - Musse.
Nyt vain Ford järki käteen ja Musse tänne! Tätä on Euroopan Fordilla kaivattu jo pitkään; kohtuuhintaista, hyvännäköistä urheiluautoa!!
Olin jostakin lukevinani, ettei uutta Mustangia tuotaisi Eurooppaan. Pitääkö tieto paikkansa? Mistä moinen järjettömyys? Sitähän myytäisiin kuin saippuaa jopa Suomessa.
Auton lähtöhinta USA:ssa on V6-koneella 19 000 . Tämä tietänee sitä, että sen hinta Suomessa olisi mahdollisesti noin kaksinkertainen, eli 38 000 .
Miksei tuohon hintaan myytäisi Mustangin kaltaista ikonia ja klassikkoa, joka on upeasti muotoiltu niin sisältä kuin ulkoa, jossa on tehoa, varusteita, ajettavuutta, päät kääntävä olemus ja tulevan klassikon puhutteleva sielu? Myydäänhän Hyundai Coupe V6:takin 36 tonnin hintaan, Mazdan 44 tonnia maksavat RX-8:t revittiin käsistä ja Nissanin 350 Z:kin on myyty mukavasti hintaan 55 000 - tosin jälkimmäinen ainakin kuuluu jo eri sarjaan kuin hinnat alkaen - Musse.
Nyt vain Ford järki käteen ja Musse tänne! Tätä on Euroopan Fordilla kaivattu jo pitkään; kohtuuhintaista, hyvännäköistä urheiluautoa!!
Täysin samaa mieltä, todella tyylikäs auto ja urheiluautojen klassikko. Toisaalta Ford säheltää normaalipuolellakin oudosti eli eivät tuo lainkaan 2.0 tdci-koneeseen automaattia, joka on silkkaa hulluutta.
http://www.channel4.com/4car/road-tests/F/ford/focus05-/focus05-.html
Tuohan ne, mutta Mondeossa. Siis dieselautomaattia 2-litraisena.
Älkää poijaat olko niin sinisilmäisiä, maailma on pieni!
Vierailkaa huvuksenne www.mobile.de sivuilla, klikkaatte kenttiin tiedot, Mustangeista vaikka 2004 ja uudemmat, ja kas, Saksassa on jo myynnissä näitä, myös Ruotsissa, Helsingborg. Hinnat alkaen 19.000 Saksassa, joten mitä itkette? Jos Jenkit on edelläkävijöitä tai olleet, niin ei Saksalaiset koskaan ole edes askelta enää jäljessä.
Niin, mutta kun kone on aivan eri, tuo Mondeon diesel on se vanha diesel eli ei se 320 Nm:nen.
http://www.mobile.de/SIDrP8vXbmYCKeTbrA7yb6GtA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1097653896A1LsearchPublicD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A6%81R-t-vCaMkMoSmVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1100D9000GmustangGMUSTANGHinPublicA2A0A0A0D2004A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=1&id=11111111145367658&
Jessus sentään, niinhän se oli kuten SixPack kertoi: Saksassa myydään vuoden 2005 Mustangia hintaan 19 000!!!!!!! Ällistyttävää! Miten se VOI olla noin halpa? Olisi mielenkiintoista tietää, mitä tuollainen maksaisi Suomeen tuotuna.....
Se kyllä täytyy sanoa, että olen vilpittömän kateellinen saksalaisille, jotka saavat sentään asua sivistysmaassa!!
Katsokaapa uudestaan sitä Mustangin myyjän osoitetta. Näyttää olevan USA.
Joo, diileri näyttäisi olevan joku jenkki, joka toimittaa autoja eurooppaan. Hinnasta uupuu verot (alv), joten hintaan tulee muutama tonttu lisää.
Mutta olishan tuo peli ihan siisti, kannattais tuoda ihan virallisestikin eurooppaan.
Jos Mustang tulisi Suomeen uskoisi monien innostuvan. Kun viime vuosina (siis moniin vuosiiN) niitä ei ole tuotu ollenkaan ja jos nyt tuotaisiin olisi kysyntää! Mustang on upea ja erilainen!
Mikä antaa aihetta tällaiseen johtopäätökseen?
Millekään jenkkiautolle ei pariin vuosikymmeneen ole ollut täällä merkittävää kysyntää eikä Mustang tuota tilannetta miksikään muuttaisi.
Mikä antaa aihetta tällaiseen johtopäätökseen?
Millekään jenkkiautolle ei pariin vuosikymmeneen ole ollut täällä merkittävää kysyntää eikä Mustang tuota tilannetta miksikään muuttaisi.
Viimeksi tänne tuodut Mustangit olivat tylsiä... Kysynnällä en tarkoittanut sitä että Mustangista tulisi joku kansanauto, ajattelin vaan että löytyisi kohtuullinen määrä, ihan hyväkin määrä ostajia. Ehkä kymmeniä, kymmeniä, kymmeniä ja tuollaiset saattaisivat jollakin tapaa tukea Fordin mainetta, ei sitä koskaan tiedä.
Jenkkiautoja ei myydä kovinkaan paljoa, eikä lähiaikoinakaan mitenkään niitä erityisesti myydä. Kyllä sen tiedän. Onhan noita pikkujenkkejä täällä noita Neoneita, mutta ei niitäkään tolkuttomasti ole.
Ainakin minä kovasti haluaisin nähdä Mustangeja menevän täällä. Tulisi vähän vaihtelua ja kauneutta liikenteeseen (ja saastetta.
Muutamia kymmeniä kappaleita varten ei kannata kouluttaa myynti- ja huoltohenkilökuntaa eikä järjestää varaosapalvelua. Yhteisten komponenttien määrä Mustangin ja Euro-Fordien välillä on hyvin pieni.
Taloudellisesti tuo ei siis kannattaisi missään tapauksessa. Vetelän jenkkicoupen en myöskään näe tukevan Fordin imagoa täällä.
Eihän tuota uutta Mussea voisi harkitakaan V6:lla. Kyllä Mussessa pitää olla suora-6 tai V8. V8 onkin onneksi (ja luonnollisesti) saatavilla GT-mallissa.
Kiinnostaisi, jos olisi varaa. Jos näin herkullinen auto olisi saatavilla esimerkiksi kymmenen vuoden päästä niin sellaisenhan ostaisin, vaikka sitten lainalla. Pelkäänpä vaan, että siinä vaiheessa retroautobuumi on ehtinyt mennä ohi ja ollaan taas entistä tylsemmässä muotoilussa... ja nämä nykyiset retroautot ovat ajettu niin loppuun, ettei niitä viitsi ulkomailta käytettynäkään hankkia. Kun Suomesta ei edes huoltoa eikä varaosatoimittajaa löytäisi.
Varmasti kaltaisijani "ostaisin ostaisin, mutta kun"-ihmisiä on Suomessa paljonkin, mutta ovat taloudelliselta tilanteeltaan siinä vaiheessa ettei heillä rahaa ole. Toivottavasti ikääntyneemmistäkin ihmisistä löytyisi kentien retroilunhaluisia ihmisiä, jotta saataisiin Suomeen Mustangeja. Jos Suomessa myytäisiin Musseja, olisi niille huolto- ja varaosatkin. Silloin ainakin harkitsisin käytetyn yksilön hankkimista tulevaisuudessa.
Jos käytte oikeasti www.mobile.de sivuilla, ettekä vain avaa Anders-Simon Musse linkkiä, näette näitä enemmän saksan osoitteilla, myös Ruotsin Helsingborg osoitteella. Tämä 19.000 on vain alkaen hinta, V8:t ovat myös mukana. Ruotsissa uusi -05 maksaa 38.000 V8:lla ja mausteilla.
Muutamia kymmeniä kappaleita varten ei kannata kouluttaa myynti- ja huoltohenkilökuntaa eikä järjestää varaosapalvelua. Yhteisten komponenttien määrä Mustangin ja Euro-Fordien välillä on hyvin pieni.
Taloudellisesti tuo ei siis kannattaisi missään tapauksessa. Vetelän jenkkicoupen en myöskään näe tukevan Fordin imagoa täällä.
Ajattelin että kyllä niitä menisi tuollainen n.50kpl per vuosi ja uskon että tuollainen auto oikeasti voisi nostaa Fordin imagoa. Tuodaan monia autoja vaikka tiedetään ettei niitä myydä kuin kymmeniä kappaleita, eikä niillä välttämättä ole kovinkaan paljon yhtenäisiä komponentteja.
Mustang voisi hienosti antaa Fordista urheilullisen kuvan. Voihan sitä aina hieman riiskerata ja tuoda tällaisia tänne. Jos ne maksavat vaikka 60 000- 70 000 pitäisin kohtuullisena yli 40 auton myyntiä vuodessa. Vaikka sekin voisi olla kova tavoite.
Tietysti Ford itse tietää parhaiten kannattaako niitä tuoda tänne. Kun niitä ei ole tuotu tänne, se ilmeisesti tietysti tarkoittaa sitä ettei homma kannata. Mutta olisi se silti kiva ja kova veto jos niitä Mustangeja tuotaisiin tänne.
Pidän kyllä mahdollisena, että Mustangeja aletaan jossain vaiheessa tuoda Eurooppaan virallisesti - saahan niitä nyt jo Fordin piirimyyjien ulkopuolelta. Syy miksi niitä ei virallisesti heti tuoda saattaa olla se, ettei autoja yksinkertaisesti riitä vientiin; Mussehan on varmasti hitti USA:ssa ja olisi myös täällä.
Ja mitä imagoon tulee, niin Mustang voisi ainoastaan kohottaa Fordin imagoa, joka nyt on pappamainen ja harmaa: esimerkiksi Saksassa Ford ei käy kaupaksi, mutta jopa malli-iältään ikivanhat Passatit viedään käsistä. Fordilla on ongelma. Ja ratkaisu saattaa olla Mustang, joka nostaa koko merkin imagon aivan toiselle tasolle. Jos hinta on tuplat Jenkkeihin nähden eli 38 000 niin noita myydään täällä helposti 200 vuodessa.
Fordilla on USA:ssa muitakin malleja, joita soisi tänne tuotavan. Mm. Lincoln LS ja Mercury Marauder.
Toyota tuo Suomeen n.12 eri auto mallia ja japanissa eri malleja on n.40. Kaikki hienoimmat Toyotat on Japanissa. Fordin jenkkimalleista noin yleisesti ottaen en tykkää, löytää sieltäkin muutama hieno.
Pankkiin vain ja http://www.auto-motor-und-sport.de/d/69451
Muuten ulkonäkö kymppi luokkaa mutta peräpää ei ollut ihan samaa tasoa kuin muu auto.
Toisaalta nykyisten Euro-fordien hyvät ajo-ominaisuudet ja varsinkin hyvin toimiva ohjaus tunnustetaan yleisesti. Mustang poikkeaisi tästä linjasta selvästi tunnottomine ohjauksineen, pehmeällä alustallaan ja jäykällä taka-akselillaan jne.. Ulkonäön lupaamaa suorituskykyä löytyy vasta GT-mallista. Peruskone vaikuttaa ainakin paperilla varsinaiselta maatalousmoottorilta.
Kuinkas paljon Mustangilla menee nollasta sataan ja mitkä on huiput?
Minulle kelpaisi uusi avomalli, tyylikäs peli. Ajo-ominaisuuksista uuden kohdalla on vaikea sanoa mitään. Edellinen malli oli kuin olisi Taunusta ajanut. Se vaan ettei ainakaan alkuun tule virallista eurospeksi mussea tarkoittaa sitä että Suomeena auto pitäisi tuoda muuttoautona tai odotella että saat Saksasta 6kk vanhan käytetyn auton joka on valmiiksi EU-rekisteröity. Suomen viranomaiset kun on tunnetusti nihkeitä soveltamaan määräyksi eli ei EU-tyyppihyväksyntää, ei rekisteröintiä. Jenkeistä kun tuot niin ensiksi menee 10% tulli (EU:n ulkopuolella tehdyille autoille) jonka päälle maakohtainen ALV. Eli kannattaisi kierrättää esim Tallinan kautta jolloin ALV 18%. Suomeen rekisteröitäessä sitten tietysti meidän kaikkien rakastama autovero lisää hintaan neljänneksen. Paras vaihtoehto on mennä EU:n ulkopuolelle esim Norjaan duuniin ja tuoda muuttoautona. Säästää verot ja maksut.
Jos se tulee Europpaan, niin minne Saksaan, Englantiin...? Tuleeko sitä Pohjoismaihin?
Tuomas, lue myös kirjoitettu asia, avaa linkit, kelaa pikkuisen ennenkuin heti vastaat impulsiivisesti, silloin tulet huomaamaan, että Helsingborgin (se on Ruotsissa) piirimyyjällä on uusia Mustangeja veroineen Ruotsissa V8:lla 38.000
Lisäksi vielä. Mustang painaa 1.580 kg 300 hv V8:lla.
Suorituskyky on todennäköisesti kohtalaisen hyvä, tehopainosuhteen muodossa. Painaahan jo Golf reilut 1.300 kg.
Lisäksi vielä. Mustang painaa 1.580 kg 300 hv V8:lla.
Suorituskyky on todennäköisesti kohtalaisen hyvä, tehopainosuhteen muodossa. Painaahan jo Golf reilut 1.300 kg.
Eli jos heittäisi törkeän arvion niin kyllä se kai 250km/h kulkee ja kiihtyvyyskin on varmaan kuuden sekunnin paikkeilla. Tykkään aina pohtia näiden autojen suorituskykyä.
Niin, mutta kun kone on aivan eri, tuo Mondeon diesel on se vanha diesel eli ei se 320 Nm:nen.
Ainoa "vanha" dieseli on 2.0 TDdi 66kW ja siihen EI saa automaattia. Sekä 2.0 TDCI 85kW (280Nm) että 96kW (330Nm) tulevat molemmat 6-portaisella manuaalilaatikolla tai vaihtoehtoisesti Durashift 5-tronic automaattivaihteistolla... joten kauppaan vaan!