Onkohan kellään vielä kokemusta X-Trailin dieselversion lämpimyydestä talviaikaan? Monessa yhteispaineruiskussa on Webasto tai vastaava vakiona, mutta Nissanissa ei. Miksiköhän?
Oletko ajatellut asiaa autonvalmistajan kannalta. Miljoonia autoja tulee linjalta, mistä valmistaja voi tietää mikä harva kappale menee maahan jossa on joskus enemmän pakkasta kuin pakastimessa? Saksalaisilla tämä varuste on, koska Saksa on siinä ja siinä, että kuuraa, kylmää ja harmaata on talvella. On Alipit ja Pohjoismaat lähellä, niin tuntuma lienee parempi.
Tuo on lähinnä maahantuojan asia, katsoa, että ajoneuvo selviää meidän olosuhteissamme. Sitten on kyllä yksi asia mitä japanilaisissa ei yleisesti näe lämmityksen suhteen. Termostaatti on väärässä paikassa. Katsoisi mallia saksalaisesta, miten jäähdytysneste kiertää, jotta saa lämpöä.
Jos aiot Pohjois-Lappiin -30-40 pakkasiin, unohda koko laitos. Jos hankit sen Oulusta etelään, niin lämmön suhteen, mikä ettei. Itselläni ei ole ollut kyseistä autoa, naapuri osti viime vuonna ja on tyytyväinen. Mitä muuta voisikaan, kuka yhtäkkiä morkkaisi omaa valintaa? Myös kuinka lämmin? Jos ajat pitkiä matkoja, lämpiää auto kuin auto, pätkäajossa jotkut eivät lämpiä mitenkään. Maasturit, tila-autot ym. ovat aina kylmempiä, kosteampia pidempiä aikoja, koska mukana kuljetetaan ylimääräinen pakastearkullinen turhaa kylmää ilmaa, joka ei lämpiä jossain 20 km:ssä vielä. Päinvastoin kesäkuumalla, ilmastoini viilentää etupenkkiläiset nopeasti. Jos autossa joskus vahingossa on enemmän henkilöitä, kärsivät takapenkkiläiset pidempään.
Oletko ajatellut asiaa autonvalmistajan kannalta. Miljoonia autoja tulee linjalta, mistä valmistaja voi tietää mikä harva kappale menee maahan jossa on joskus enemmän pakkasta kuin pakastimessa?
Saksalaisilla tämä varuste on, koska Saksa on siinä ja siinä, että kuuraa, kylmää ja harmaata on talvella. On Alipit ja Pohjoismaat lähellä, niin tuntuma lienee parempi.
Tuo on lähinnä maahantuojan asia, katsoa, että ajoneuvo selviää meidän olosuhteissamme.
Sitten on kyllä yksi asia mitä japanilaisissa ei yleisesti näe lämmityksen suhteen. Termostaatti on väärässä paikassa. Katsoisi mallia saksalaisesta, miten jäähdytysneste kiertää, jotta saa lämpöä.
Siis onko lämmin vai ei?
Jos aiot Pohjois-Lappiin -30-40 pakkasiin, unohda koko laitos.
Jos hankit sen Oulusta etelään, niin lämmön suhteen, mikä ettei. Itselläni ei ole ollut kyseistä autoa, naapuri osti viime vuonna ja on tyytyväinen. Mitä muuta voisikaan, kuka yhtäkkiä morkkaisi omaa valintaa? Myös kuinka lämmin? Jos ajat pitkiä matkoja, lämpiää auto kuin auto, pätkäajossa jotkut eivät lämpiä mitenkään.
Maasturit, tila-autot ym. ovat aina kylmempiä, kosteampia pidempiä aikoja, koska mukana kuljetetaan ylimääräinen pakastearkullinen turhaa kylmää ilmaa, joka ei lämpiä jossain 20 km:ssä vielä. Päinvastoin kesäkuumalla, ilmastoini viilentää etupenkkiläiset nopeasti. Jos autossa joskus vahingossa on enemmän henkilöitä, kärsivät takapenkkiläiset pidempään.