No missäs se Rover viipyy??

7 kommenttia

http://www.automotorundsport.de/d/71365

Eikös sitä Roveria pitänyt alkaa tuoda tänne Lottovoittolandiaankin? Vai tappoiko verottaja taas senkin hankkeen kannattavuuden lisäten taas muutaman työttömän..

Joka tapauksessa, kuten linkistä on havaittavissa, MG Rover suunnittelee näköjään pariakin uutta coupemallia. Varsinkin tuo Rover 75:stä kehitetty coupe on yllekirjoittaneen mielestä yksi parhaimmannäköisiä autoja, mitä viime vuosina on nähty!

Jollei tuollainen myy, niin sitten täytyy jo kansa vaihtaa tästä maasta viallisena! Eli missäs se Rover viipyy?

  
  • Rover on kieltämättä hyvännäköinen auto.

    Eikö TM:ssa ollutkin Roverin kestotesti tässä jokunen vuosi sitten, jossa se pärjäsi erittäin hyvillä arvosanoilla. Moottorin rakennekin on erikoinen, sandwich, viipaloitu, jolloin kannenpultit menevät läpi koneen, ja pitävät sen kasassa. Remontti on todella helppoa, kun sen saa suurempina viipaleina irti. Konstruktio osoittautui myös kestäväksi, kulumia tai vuotoja ei ollut.

      
  • Et varmaan sivustoa pahemmin arvosta, mutta tällaista tietoa sain Huoltorep Oy:ltä, joka hoitaa tulevan Rover maahantuonnin huollon ja takuun.

    http://koti.mbnet.fi/skodeweb/uutiset30.htm

    Sopimuksia väsäiltiin Autovisio Oy:n kanssa heinä/elokuussa 2004, mutta sen jälkeen on ollut hiljaista. Autoja tuodaan jo nyt maahan, mutta niitä myy vain pari liikettä (Lohjan Laatuautot Oy, jonka toimitusjohtaja on kova Land-Rover mies, sekä Huoltorep Oy)- ilman tehdastakuuta, koska Autovisiolla ei ole vielä virallista maahantuontisopimusta tehtaan kanssa. Autovisio Oy hoitaa myös mm. Venäjän kauppaa Roverin ja Land Roverien osalta...

    Jo nyt Huoltorep on kuitenkin tehtaan valtuuttama huolto, sekä varaosien maahantuoja. Autoille ei kuitenkaan ole vielä tehty virallista maahantuontisopimusta yhdenkään osapuolen toimesta. Täytyypä lähettää lisätietopyyntöä eteenpäin, koska ko. automerkin tulevaisuus meillä kiinnostaa kovasti.

    Henk.koht mielipiteenä Rover 75 on yksi maailman kauneimmista autoista. Puhun siis alkuperäisesta, en faceliftistä.

    [Niki Kari muokkasi tätä viestiä 16.11.2004 klo 20:28]
      
  • Kyllä se alkuperäinen on kaunis
    http://www.bilavefur.com/myndasafn/1957%20Rover%20P4%2075%20saloon%20with%20overdrive.jpg
    ...mulla ei kuitenkaan ehkä aivan kaunein englantilaisauto.

      
  • No joo :grin: En nyt ihan tuota tarkoittanut, sanavalinta oli vaan aika huono.


    Tätä tarkoitin "alkuperäisellä":



    Ja tätä faceliftillä:

      
  • Lainaus:
    17.11.2004 klo 12:31 whiic kirjoitti
    Kyllä se alkuperäinen on kaunis
    http://www.bilavefur.com/myndasafn/1957%20Rover%20P4%2075%20saloon%20with%20overdrive.jpg
    ...mulla ei kuitenkaan ehkä aivan kaunein englantilaisauto.

    Kyllä tämä on kaunein :smile: . Minun mielestäni 75 on yhtä hyvä sekä faceliftillä että ilman. Eli periaatteessa minun mielestäni facelift oli turha.

      
  • Mykistävän kaunis coupé, mutta miksi keulagrillissä matkittu Audia? Takasivuikkunan ja c-pilarin kulma olisi voinut olla pyöristetty, koska autossa on muutenkin pyöreät linjat. Nyt c-pilari muistuttaa liikaa MB:n CL mallia.

    Rover 75 on kaunis auto, vieläkin. Facelift oli kai pakko tehdä, kun merkki muuttui MG:ksi. Muutamia käytettyjä on myytävänä ja saahan niitä Saksasta.

      
  • Lainaus:
    18.11.2004 klo 17:02 SKP kirjoitti
    Mykistävän kaunis coupé, mutta miksi keulagrillissä matkittu Audia? Takasivuikkunan ja c-pilarin kulma olisi voinut olla pyöristetty, koska autossa on muutenkin pyöreät linjat. Nyt c-pilari muistuttaa liikaa MB:n CL mallia.

    Rover 75 on kaunis auto, vieläkin. Facelift oli kai pakko tehdä, kun merkki muuttui MG:ksi. Muutamia käytettyjä on myytävänä ja saahan niitä Saksasta.


    On kyllä upea auto! Todella kauniisti yhdistelty Rover 75:sta Coupeen...

    Facelift ei liity mitenkään omistukseen, tämän lisäksi merkkinä Rover on edelleen käytössä. MG:tä käytetään vain kaikkein suorituskykyisimmissä Roverin versioissa. ns. perusautot ovat edelleen Rovereita. 75 oli jo sen verran vanha mallisarja ja myyntikäyrä alkoi kaartamaan tasaiseen laskusuuntaan, myynnin piristämiseksi Rover päätti uudistaa keulan ilmettä, mutta kuten niin tavallista Roverilta, kirstusta ei löytynytkään enempää rahaa. Voimavarat riittivät vain keulan uudistukseen. Tämä ei ole valitettavasti vaikuttanut 75:n myyntiin kovin suotuisasti...

    Suomessa 75:n hinnat ovat houkuttelevan alhaiset, jopa alle 20 tonnilla voi saada tällaisen pelin, vähän ajettuna miltei uuden auton siis... Pistää kyllä mietityttämään, kiinnostaisi meinaan kovasti saada tällainen edustuspeli. BMW hoitaa kunniakkaasti edelleen Roverien varaosat ja huollon suomessa (niinkuin lupasivatkin Roverin myydessään) jo mainitun Huoltorepin ja Lohjan laatuautojen lisäksi. Nyt saattaisi olla kuukauden peliliike hankkia 75, jos maahantuonti jopa käynnistyisi lähiaikoina. Hinnat kokisivat varmasti nousupaineita...

    Harmi juttu, että sijoittavat ovat luonnollisesti niin hätäisiä, BMW pumppasi rahaa ja nyt, kun Rover on alkanut jo tuottamaankin jotain, ei BMW ole saamassa yhtään mitään. Vain sen takia, että reagointi oli hieman liian nopeaa sijoittajien painostuksen vuoksi...

    [Niki Kari muokkasi tätä viestiä 19.11.2004 klo 02:54]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit