4,2-L V8-Bensa, 350hv, 32kW sähkömoottori, kulutus silti 12,0L/100km. Markkinoille 2008.
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_und_produkte/audi_q7_hybrid_q7_mit_turbo_boost.91082.htm
Mihin tuollaisia tarvitaan, olisi ollut paljon järkevämpää sijoitaa hybridi pienempää autoon esin. A6/A4 kuin tuollaiseen marginaali ökymalliin.
Vaikka itse olen Audi/BMW "mies" en silti pidä pätkääkään uudesta Audin SUV-mallista. Ruma kuin mikä. Yhtälailla Bemarin Kankoo hybridimalli.
Haluan hyvän tekniikan ja ajettavuuden lisäksi kauniita muotoja. Viime vuonna Saksasta tuomani 530 D Touring joka nyt on naapurilla, on mielestäni paremman näköinen kuin oma Avant Quattro -03. Naapuri joka Bemarin halusi ja sitten osti, käy lämpimänä Avanttiin. Joku kuukausi sitten sanoin, anna 10K väliin niin vaihdetaan. Saa nähdä mitä ukko aikoo?
Ottamatta kantaa minkään auton ulkonäköön, Toyota Prius on ruma kuin etana. Siksi Toyotakin on lähtenyt hybriditiellään ylhäältä-alas lähestymiseen. Tavallinen kansa kun alkaa kuolata noiden luxusmaasturien hybridimallien perään niin kohta alkaa kiinnostaa ne keskiluokankin hybridivaihtoehdot.
Jos valmistajat sen sijaan lähestyisivät asiaa ekologisimmalta kannalta, olisi hybriditekniikka tuotu ensin pieniin autoihin. Olisi kuitenkin vaikea saada ihmiset maksamaan extraa pikkuautosta joka kuluttaa puoli litraa vähemmän kuin selvästi halvempi massatuotettu bensa-imukoneella varustettu koppero.
Lisäksi möhkömaasturin kulutuksen raju absoluuttinen pudotus ylikorostaa hybriditekniikan taloudellisuutta. Jotenkin epäilen että keskiluokan huippupihit TDI:t kalpenisivat hybridien rinnalla? Ainakaan vielä.
TM vertasi kerran Priusta ja Audi A4Tdi:tä. Audi oli kokonaisuutena parempi.
Itseäni kiinnostaisi tuollainen maakaasuauto, kun tankkausasema on tullut liepeille. Mesen E200 NGT on liian kallis mutta paljonkohan tuollainen Volvo V50 kaasuversiona kustantaisi?
Ruotsissa näemmä maksaa:
V50 1,8F (125hk) Flexifuel 213.900 kr
V50 2,4 (140hk) 219.900 kr
V50 1,8 (125 hk) 209.900 kr
joten siitä voi vertailla mitä luokkaa hinta Suomessakin olisi.
Varmuuden tosin saat kysymällä Biliasta.
V50 1,8F (125hk) Flexifuel 213.900 kr
V50 2,4 (140hk) 219.900 kr
V50 1,8 (125 hk) 209.900 kr
joten siitä voi vertailla mitä luokkaa hinta Suomessakin olisi.
Varmuuden tosin saat kysymällä Biliasta.
Öh, flexifuel onkin etanolikärry, ei kaasu. V70 Bi-Fuel on kaasukärry, hintaeroa näyttäisi olevan n. 30000 kr eli reilu 3000e. Ei paha mutta eroa Suomessa varmaat tuplat tuohon.
Jos tuollaisen V50:n saisi kaasuvehkeenä, minua saattaisi alkaa kiinnostamaan...
V50 1,8F (125hk) Flexifuel 213.900 kr
V50 2,4 (140hk) 219.900 kr
V50 1,8 (125 hk) 209.900 kr
joten siitä voi vertailla mitä luokkaa hinta Suomessakin olisi.
Varmuuden tosin saat kysymällä Biliasta.
Öh, flexifuel onkin etanolikärry, ei kaasu. V70 Bi-Fuel on kaasukärry, hintaeroa näyttäisi olevan n. 30000 kr eli reilu 3000e. Ei paha mutta eroa Suomessa varmaat tuplat tuohon.
Jos tuollaisen V50:n saisi kaasuvehkeenä, minua saattaisi alkaa kiinnostamaan...
Äh joo, olet oikeassa. Sotkin Flexi Fuel ja Bi-Fuel.
Kaasuautoja taisi Volvolla tällä hetkellä olla vain tarjolla S60/V70/S80 malleissa.
Eikö Saab, Opel, Fiat ja Ford ole markkinoilla Bifuel autoilla. En muista kumpi käyttää mitä, tässä menee jo omatkin konseptit sekaisin.