3.5-l V6 bensa + sähkömoottori, 300hv, 0-100 7.5 s.
Kulutus 25% vähemmän kuin S350.
3.0 V6 diesel + sähkömoottori, 243hv, 0-100 7.7 s.
Nuo ovat ns. kevyt hybridejä.
Lisäinfoa:
http://www.channel4.com/4car/news/news-story.jsp?news_id=13009&ref=archive
Saapa nähdä milloin noita oikeasti saa kaupasta...
V6 Diesel ja sähkömoottori on ainakin maantietaipaleilla edullinen vastaavaan bensakoneiseen. Törmätään Suomessa kuitenkin rajoittavaan käyttövoimaveroon. Verotuksellisista syistä, kaikkea uuttaa tekniikkaa ei ole kannattavaa tuoda Suomeen. Näkisin, että käyttömaksut ennenpitkää tullaan koko EU:n alueella harmonisoimaan. Esim. Saksassa menee sama käyttömaksu bensa-autosta siinä missä diesel, n. 120-280/v. Polttoaineiden hinnat vain ovat lähellä toisiaan, ja näin se vero kertyy Saksan valtiolle. En ymmärrä miksi Suomen aina pitää tulla jälkijunassa. On aivan varma, että tämäntyyppiseen moottorin kuutiosenttimetreihin perustuvaan verotukseen vielä mennään, jahka Suomi nyt taas inttää vastaan minkä kerkiää. Vakuutusyhtiöt voisivat myös noudattaa samaa linjaa, ja unohtaa paikkakunnat, Auton merkin. Mitä isompi kone sen suurempi lienee onnettomuusriski ja kalliimpi vakuutuskohde. Tämäkin vaikuttaisi ostalta ohjaavasti auton ostoon. Harvat on ne Suomessa jotka tänä päivänä näillä rajoituksilla tarvitsevat tehokasta konetta, muutoin kuin harrastemielessä. Ja ne seisovat yleensä talvet.
#2Mitä isompi kone sen suurempi lienee onnettomuusriski ja kalliimpi vakuutuskohde.
#1Tuskin tuohon mennään eikä se ole edes tarkoituksenmukaista. Miksi viimesen päällle turboahdettuja moottoreita tai mazdan wankel-moottoreita pitäisi suosia muiden kustannuksella? Eikö esim. suoraan CO2:een tai muihin päästöihin perustuva verotus olisi paljon reilumpi ratkaisu?
#2En usko että menee näin. Kyllä 6-litran edustusautolla ja 1.3-litran corollalla on varmasti ihan eri onnettomuusalttius. Ja selvyyden vuoksi sanottakoon että eri suuntaan kun ehdottamasi.
ps. Vähän teknisiä vaikeuksia käyttöliittymän kanssa..
.