Hyundai Sonata DA

4 kommenttia

Auto on tulossa 5/06 myyntiin. Koeajon olen tilannut, Auto kiinnostaa sen dieselin ja 5 vuoden takuun osalta. Itse diselistä ei tietenkään ole kokemuksia, koska eio ensimmäinen laatuaan, mutta miten takuu ja esim. bensa-Sonatan kokemusten laita käyttäjillä?

Citroen ja Sonata kiinnostavat minua, kun vat hinnaltaan melko samoissa. Vakiovarustelu näyttäisi sitikan eduksi. Voisitteko ystävällisesti kertoa kokemuksia ja asiantuntevia näkemyksiä, auttaa ratkaisun tekemisessä.

  
  • Hyvä mahamaha jne.

    Vaikka minä omistaisin molemmat mainitsemasi autot juuri nyt, olisi vaikea pukea kirjaimiksi sinulle se mitä etsit.

    ENSIN SINUN ON TIEDOSTETTAVA MITÄ HALUAT AUTOLTASI.

    Sitten rupeat etsimään ominaisuuksia ja puutteita sopivalta tuntuvista kärryistä. Sen jälkeen annat omat painoarvosi näille ominaisuuksille.

    Ja lopuksi teet kuten 140 000 suomalaista vuodessa; ostat tunteella !


    :innocent: :innocent: :innocent:

      
  • On varmasti kiinnostava uutuus enemmän ajaville. Herrasmieskuljettajana kokemukseni Sonatan bensakoneisista ovat yksinomaan positiivisia. Autot ovat laadukkaita, joskin vähän raskaita ja sen vuoksi joillakin "kuumakalleilla" saattaa polttoaineen kulutus nousta totutusta. Nykyisellä 2,4L koneella menee bensaa noin 7,5L/100km normaalissa maantieajossa. Normaalit määräaikaishuollot ovat pitkästä takuusta huolimatta edullisia - tässä esson baarin puheet ryöstöhinnoista eivät pidä paikkaansa.

      
  • Meikäläisellä 2.4L Sonatalla kohta 30000 mittarissa. Leppoisaa matkantekoa on ollut. Ainoa miinus oli viime talvena ilmennyt kojelaudan kitinä kovilla pakkasilla. Se korjattiin takuuseen mukisematta. Muuten ei ole tarvinnut edes ajovalon polttimoita vaihdella. Huoltohinnoista on sellanen takapuolituntuma, että ovat keskitasoa muihin merkkeihin verrattuna. Ei mitään riistohintoja kuintenkaan.

    Ajotyyli vaikuttaa paljon kulutukseen. Olen päässyt noin 9L keskikulutukseen. Ajoni on noin 90% moottoritieajoa. Maantiellä kärry kulkee noin 7.6L pintaan.

      
  • :smile:
    Jos olet järkevä , ostat käytetyn ja kokeilet sillä vuoden pari. Jos on hyvä kokemus , niin ostat uuden vastaavan ( vähemmän järkevä ratkaisu ).
    Käytettyä dieseliä on vain C5 autosta. Maine on heikko ja hinnat halpoja, mutta auto on hyvä ja halpa. Maineesta välittämättä C5 antaa hyvät kyydit ja diesel on varma kone.
    :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit