Vuoden auto 2005: Chrysler 300 C

15 kommenttia

http://www.canadiandriver.com/news/041119-1.htm

Vuoden autoksi on valittu aidon amerikkalaisen auton paluulle tietä näyttävä Chrysler 300 C. Perusteluihin kuuluu kaiken muun ylistyksen ohella, että 300 C ylittää tyylillään ylivoimaisesti kaikki kilpailijansa.

  
  • Haloo Anders, tulitko taas kävellen kotiin ilman pipoa, kun Honda jätti välille?
    Eihän Chrysler ole tehty Japanissa?
    Eihän se voi olla hyvä auto?

      
  • En yhtään ihmettele miksi se voitti tuon kilpailun. Ylivoimainen muotoilu, aitous ja 5,7 V8. :smile:

      
  • Kyllä Craisu voi olla hyvä auto. Ei kai nykyjään huonoja tehdäkään, paitsi nyt joku Lada tai Perodua Kenari tai Proton Wira tai Opel tai Tata Indica.

    On minulla ollut eurooppalainenkin auto. Lisäksi Audi saa sympatiani koska se on alkanut viimeinkin tehdä kauniita autoja A4 nyt poislukien. Audit ovat myös tilastojen mukaan kestäviä ja koska brittiläinen autolehti haukkuu niiden ajettavuutta täytyy niiden olla miellyttäviä ajaakin. Ja kyllä kelpaisi BMW:n 1- tai 6- sarjalainenkin... ja Rover se vasta aiheuttaakin intohimoja! Miksei Jaguarkin, vaikka Ford onkin tehnyt työtä pilatakseen koko auton imagon dieseleillä, mopon moottoreilla ja farmarilla, joka näyttää ihan vanhalta Volvolta..

      
  • Lainaus:
    30.11.2004 klo 21:42 Anders-Simo kirjoitti
    Kyllä Craisu voi olla hyvä auto. Ei kai nykyjään huonoja tehdäkään, paitsi nyt joku Lada tai Perodua Kenari tai Proton Wira tai Opel tai Tata Indica.

    On minulla ollut eurooppalainenkin auto. Lisäksi Audi saa sympatiani koska se on alkanut viimeinkin tehdä kauniita autoja A4 nyt poislukien. Audit ovat myös tilastojen mukaan kestäviä ja koska brittiläinen autolehti haukkuu niiden ajettavuutta täytyy niiden olla miellyttäviä ajaakin. Ja kyllä kelpaisi BMW:n 1- tai 6- sarjalainenkin... ja Rover se vasta aiheuttaakin intohimoja! Miksei Jaguarkin, vaikka Ford onkin tehnyt työtä pilatakseen koko auton imagon dieseleillä, mopon moottoreilla ja farmarilla, joka näyttää ihan vanhalta Volvolta..


    Olen samaa mieltä siitä, että Ford on tehnyt Jaguarin imagolle hallaa massamalleilla. Näin joku aika sitten liikenteessä X-type farmarin, joka oli ilmeisesti joku Sport-malli, eli kromiosat olivat mustia. Ainakin takaapäin auto oli (Jaguariksi) todella vaatimattoman näköinen, mieleen tuli 90-luvun Honda Civic farmari.

    Mutta kyllä Jaguar on silti paremmassa tallessa Ford-leirissä kuin vaikka GM:ssa. Jos Ford venyttäisi brändeja kuten GM, se myisi USA:ssa Exploreria jonain Jaguar G-typenä (vertaa Saab 9-7).

      
  • Jos oikein ajovalo.netistä ymmärsin Chrysler 300C:stä olisi tulossa myös diesel-versio. Pitääkö tämä huhu paikkaansa?

      
  • Lainaus:
    02.12.2004 klo 14:02 Tuomas kirjoitti
    Jos oikein ajovalo.netistä ymmärsin Chrysler 300C:stä olisi tulossa myös diesel-versio. Pitääkö tämä huhu paikkaansa?


    Aiheesta voi kuka tahansa tehdä valistuneen arvauksen. Tuon kokoluokan autoa on tänä päivänä aivan turha tarjota Euroopan markkinoille ilman dieselvaihtoehtoa, joten aivan varmasti tulee dieselmalli myyntiin, varsinkin kun valmistus on alkamassa myös Magna Steyrin linjalla Itävallassa. Mercedeksen mallistosta voi veikkailla sopivinta moottoriversiota.

      
  • Lainaus:
    02.12.2004 klo 14:55 PPi kirjoitti
    Lainaus:
    02.12.2004 klo 14:02 Tuomas kirjoitti
    Jos oikein ajovalo.netistä ymmärsin Chrysler 300C:stä olisi tulossa myös diesel-versio. Pitääkö tämä huhu paikkaansa?


    Aiheesta voi kuka tahansa tehdä valistuneen arvauksen. Tuon kokoluokan autoa on tänä päivänä aivan turha tarjota Euroopan markkinoille ilman dieselvaihtoehtoa, joten aivan varmasti tulee dieselmalli myyntiin, varsinkin kun valmistus on alkamassa myös Magna Steyrin linjalla Itävallassa. Mercedeksen mallistosta voi veikkailla sopivinta moottoriversiota.


    Kiitos vastauksesta! Totta, voihan kuka tahansa aina arvata. Ajovalo.netissä taidettiinkin mainita että siihen tulisi mersun kone varmaan jos siihen tulisi.

      
  • Voi herra isä sentään, jos chrysleriin tulee diesel. Toivottavasti sellaista ei koskaan tule, menee maku koko autosta, jos nokalla naksuttaa nokikone. Tapahtuu samoin, kuin jaguaarille, bemarille ja mersulle : siitä tulee taksi.

    Sen hintaisessa autossa ei ole enää mitään väliä paljonko kuluttaa, jos sillä nyt on väliä missään autossa. Dieselmoottori vie vain autolta maineen, tekee siitä työkalun.

    Toivottavasti nyt löytyy DC:llä sen verran järkeä ja harkintaa, ettei amerikan autoon ruveta sovittamaan mitään nakkenakuttajaa.

      
  • Lainaus:
    03.12.2004 klo 09:31 pkj kirjoitti
    Toivottavasti nyt löytyy DC:llä sen verran järkeä ja harkintaa, ettei amerikan autoon ruveta sovittamaan mitään nakkenakuttajaa.


    Nimenomaan järjen ja harkinnan vuoksi tuohonkin tulee diesel. Bisneksessä ratkaisee raha (eli myyntimäärä) eikä fiilikset. Euroopan suurimmalla yksittäisellä markkina-alueella Saksassa myydään yli 60% tuon kokoluokan autoista dieseleinä.

      
  • Voi herra isä, jos Chrysleriin tulee diesel...
    Voi herra isä, Chryslerissä on jo diesel: on Jeepissä, on PTCruiserissa, on Voyegerissa...
    Häpeä "pkj" ja tutustu nykydieseliin. Kyse ei enää ole mistään nakkenakuttajasta...

      
  • Lainaus:
    03.12.2004 klo 10:28 Mannni kirjoitti
    Voi herra isä, jos Chrysleriin tulee diesel...
    Voi herra isä, Chryslerissä on jo diesel: on Jeepissä, on PTCruiserissa, on Voyegerissa...
    Häpeä "pkj" ja tutustu nykydieseliin. Kyse ei enää ole mistään nakkenakuttajasta...


    Lähinnä suora kuutonen diesel on sellainen, jossa tärinä ja nakutus ei ole mitenkään paha. Sellainen on esim. BMW 525d/530d/535d ja MB E280 CDI/E320 CDI. Tuli ajettua kaverin melko uudella E200 CDI:llä, ja voi v***u sitä tärinää joka välittyi moottorista rattiin, polkimiin ja vaihdekeppiin.

      
  • Lainaus:
    03.12.2004 klo 10:28 Mannni kirjoitti
    Voi herra isä, jos Chrysleriin tulee diesel...
    Voi herra isä, Chryslerissä on jo diesel: on Jeepissä, on PTCruiserissa, on Voyegerissa...
    Häpeä "pkj" ja tutustu nykydieseliin. Kyse ei enää ole mistään nakkenakuttajasta...


    Nykydieselit ovat hyviä koneita, en minä sitä kiellä. Mutta eivät vain sovellu henkilöautoon, varsinkaan tämän koko- ja hintaluokan autoon. Naurattaa oikein, kun kalliin bemarin tai mersun nokalla nakuttaa nakke, kun imagoon paremmin sopiva kone olisi bensakasi, vähintään kutonen.

    Taksikäytössä dieselin ymmärtää, mutta muuten ei.

    Kokeilin tuttavan 5-bemaria, dieseliä. Huima voima tulee koneesta, mutta se ääni : korvia raastava traktorin ääni vie ilon koko autosta. Tai oikeastaan tuo iloa : naurattamaan alkaa, säälistä. Oma turha lukunsa ovat suorituskyvyttömät pikkudieselit, niillä ei ole mitään virkaa.

    Maastoautossa diesel menettelee, ne kun eivät yleensääkään ole mitään raketteja muutenkaan, mutta kyllä minä mieluummin maasturin ottaisin bensakasilla. PTCruiser on lähinnä vitsi bensakoneellakin. Liian pieni kone ko. autoon. Diesenä vielä isompi vitsi.

      




  • Lähinnä suora kuutonen diesel on sellainen, jossa tärinä ja nakutus ei ole mitenkään paha. Sellainen on esim. BMW 525d/530d/535d ja MB E280 CDI/E320 CDI. Tuli ajettua kaverin melko uudella E200 CDI:llä, ja voi v***u sitä tärinää joka välittyi moottorista rattiin, polkimiin ja vaihdekeppiin.



    Dieselinpiru on aiheuttanut sen, että melkein kaikki taksit on mersuja ja bemareita. En halua ajaa taksi-autolla, joten koskaan en mersua osta. Sillä rahalla saa persoonallisemmankin auton. Jos 300C:hen tulee diesel, mitä todennäköisemmin niitä alkaa näkymään taksitolpilla, joten siinä menee sekin auto sitten. Ja olisihan se nyt hyvät ihmiset, aika kornia, jos amerikanraudassa olisi diesel... Ei tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.
      
  • Jos joku hakee autosta jotain nostalgiaa niin ei siihen diesel-konetta kannata ottaan. Ainakin dieselin täytyisi olla tehokas ja V8, tosin ei sillä menovettä paljon säästäisi.

      
  • En tiedä tuleeko Chrysleriin, mutta terästetty bensa V-8 HEMI tulee keväällä 2005 ainakin USA:han. Tässä uutinen kansainväliseltä puolelta:

    In the spring of 2005, Chrysler Group will up the ante and unleash an all-new, beefed-up 6.1-liter 425-horsepower HEMI V-8 engine in the new 2005 Chrysler 300C SRT8. Preliminary performance targets for Chrysler 300C SRT8 are 0-60 mph in the low five-second range and a quarter-mile time in the high 13-second range.
    The 425-horsepower, naturally aspirated 6.1-liter HEMI will be the highest specific-output V-8 engine ever offered by the Chrysler Group. Its 69.8 horsepower-per-liter rating exceeds even that of the legendary 1966 "Street HEMI." Torque is rated at 420 lb.-ft.

    DaimlerChryslerin saksalainen johto on laittanut hieman tuulemaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit