Farmarista joutuu maksamaan Saksassa n. 800e lisähintaa, mikä vaikuttaa kohtuulliselta. Saa nähdä miten Suomessa, oma auto vaihtuu varmasti jos hinnoittelu pysyy tuollaisena
On kyllä yllättävän edullinen, täytyy myöntää. Opel on näköjään tosissaan tuon markkinoiden uudelleenvaltaamisen kanssa agressiivisen hinnoittelun avulla.
Nätti pelihän se. Mutta vaikka hinta Saksassa onkin järkevä ( 15 000 ) niin sosialisti-Suomessa se ei sitä tule olemaan. Farkun hinnat alkavat aivan varmasti numerolla 2.
Mutta mitäs Opel on noin aggressiivinen hinnan kanssa? Eikös Daewoon pitänyt Euroopassa olla se GM:n halpamerkki eikä Opel?
Mutta mitäs Opel on noin aggressiivinen hinnan kanssa? Eikös Daewoon pitänyt Euroopassa olla se GM:n halpamerkki eikä Opel?
No tämähän tässä niin mielenkiintoista juuri onkin, sillä näyttää siltä, että Opelin strategia on kääntynyt päälaelleen. Opelista piti tehdä hieno, kallis Saksalainen Premium-merkki ja Daewoo:sta halpa-opel pistämällä mm. Vectra-B:n vanhaa moottoria yms. vanhaa tekniikkaa Daewoo:hon ja myymällä sitä pilkkahintaan. Ei vaan tunnu menevän Opel kaupaksi eikä asiakkaat ole odotetusti siirtynyt Daewoohon vaan hankkineen Volkswagenin, Toyotan tai muun vastaavan. Astralla halutaan nähtävästi takaisin niitä vanhoja keskivertoperheellisiä Opelin omistajia.
EDIT: Kuinkas paljon olette muuten nähneet esim. Signumia liikenteessä? Itse voin ainakin laskea sen melkeen kahden käden sormilla (kuvastaa hyvin kuinka naurettavaa oli mielestäni lähteä hakemaan premiumia, vaikka imago oli edellisten mallien takia heikko)
[Niki Kari muokkasi tätä viestiä 13.07.2004 klo 11:38]
EDIT: Kuinkas paljon olette muuten nähneet esim. Signumia liikenteessä? Itse voin ainakin laskea sen melkeen kahden käden sormilla (kuvastaa hyvin kuinka naurettavaa oli mielestäni lähteä hakemaan premiumia, vaikka imago oli edellisten mallien takia heikko)
Eipä ole montaa näkynyt, mutta syy lienee muualla kuin imagossa. Signum on Vectraa reilusti kalliimpi ja näyttää Astralta. Kone tai varustepuolellakaan ei ole Vectraan verrattuna mitään erinomaista ja taksikäytönkin torpedoi nelipaikkaisuus. Itse en keksisi mitään syytä hankkia Signumia esim. GTS Vectran sijasta.
Ihan tätä en kyllä tarkoittanut, mutta kuka oikeasti haluaa Vectran, joka on tehty takamatkustajille? Taksikäytössä voisi olla ihan ok (tosin se nelipaikkaisuus), mutta kun hinnat on mitä on ja samalla rahalla saa edustavamman pelin niin mielestäni Opel on asettanut tavoitteet liian korkealle. Mielestäni Opelin pitäisi ottaa pienempiä askelia kohti laatuauton imagoa jotta hintoja voitaisiin korottaa...
Sitten niinkuin tosiaan sanoit, niin ne, keitä Signum ehkä kiinnostaa, ostavat kuitenkin sen Vectra GTS:än koska se on selkeästi parempi paketti tuotteen ja hinnan suhteessa, eli Signumille ei jää pahemmin ostajakuntaa... Opel tarvitsisi mielestäni Omegan korvaajan... ei jotain sinnepäin...
[Niki Kari muokkasi tätä viestiä 13.07.2004 klo 16:54]
MItähän ne poijjaat taas itkee. GM on niin SUURI, että se tekee Opelin kanssa mitä tahtoo. Astra on hinnoiteltu agressiivisesti ja mikä oli tulos? Tuotantomääriä piti nostaa, kun ennakkotilauksia oli sisällä enemmän kuin mitä uutta Golffia oli myyty. Mielestäni aika hyvä tulos. Ja tilanne vaan paranee Opelin Astran suhteen kun tulee farkku ja 3-ovinen. Ainakin farkku myy kuin häkä - se on varma! Signum on myös oiva peli. Sitä mollattiin moneltakin taholta ja nyt mm. VW ja mersu on tekemässä samantyyppistä omaan "luokkaansa" kuuluvaa mallia. Sitä paitsi Signum on kallis vain Suomessa. Keski-Euroopassa niitä näkee bensa ja diesel V6:lla ja en epäile yhtään, että eikö olisi ns. "makee-peli" tien päällä. Omegan tilalle tulee myös uusi malli - Insignian pohjalta väännetty maltillisempi versio, hinta Saksassa alkaen 35 000 euroa ja GM:n moottoripaletista löytyy!!!!
Uusi Astra on mielestäni hieno auto, mutta kaverini sanoi että se muistuttaa Almeraa ja sekös masentaa vähän tunnelmaa...
Mutta onneksi farkussa ei ole mitään yhteistä minkään japsimerkin kanssa
Enjoy mallissa on ilmeisesti miltei kaikki tarvittavat varusteetkin mukana, tavaratilan flexspace tjms. tilanjakosysteemi voisi tosin olla hyvä lisävaruste. Pitkästä aikaa todella odottaa pääsevänsä kokeilemaan uutta automallia.
Jälleenmyyjän mukaan Astra Farmarin (Wagon?) hintaero vastaavaan viisioviseen tulee olemaan 2.000. Vectran kohdalla vastaava hintaero 4 oviseen sedaniin taitaa olla 1.800.
Saas nähdä tuleeko vastaavanlainen tarjous Suomeen. Saksan 1000 EUR paketti sis. Radio-CD:n (vakio Suomessa), aluvanteet sekä Gepäcksysteemin eli jonkinlainen tavaroiden sidonta tms. systeemi. Muistaakseni keväällä 5-ovisen tilaajat saivan 850 EUR lisävaruste-edun ainakin Vantaan Länsi-Autossa ?
Farkku-Astrassa askarruttaa se, että onkohan siinä sama ongelma kuin uudessa Toyota Corolla Versossa eli akselin pidentäminen suurentaa kääntöympyrän yli 12 metriin, mikä ei parkkitaloissa ja ahtailla pihoilla ole ollenkaan kätevää.
Toinen ihmetyksen aihe on ylileveät 205/55 renkaan muissa paitsi Essentia mallissa. Todennäköisesti 205->195 vaihdossa ei ainakaan hinta alene, pitänee rakentaa versio Essentia+lisävarustepaketit, vaikka jälleenmyyntiarvon kannalta tämä on huono ratkaisu.
Onko kukaan kuullut ns. Business hinnoittelusta Astra kohdalla mallia Zafira Comfort Plus eli laitetaan nettohinta näkyviin, jotta työsuhdeautoilijat eivät joudu maksmaan veroa alennusvarasta.
On kyllä yllättävän edullinen, täytyy myöntää. Opel on näköjään tosissaan tuon markkinoiden uudelleenvaltaamisen kanssa agressiivisen hinnoittelun avulla.
Nätti pelihän se. Mutta vaikka hinta Saksassa onkin järkevä ( 15 000 ) niin sosialisti-Suomessa se ei sitä tule olemaan. Farkun hinnat alkavat aivan varmasti numerolla 2.
Mutta mitäs Opel on noin aggressiivinen hinnan kanssa? Eikös Daewoon pitänyt Euroopassa olla se GM:n halpamerkki eikä Opel?
Mutta mitäs Opel on noin aggressiivinen hinnan kanssa? Eikös Daewoon pitänyt Euroopassa olla se GM:n halpamerkki eikä Opel?
No tämähän tässä niin mielenkiintoista juuri onkin, sillä näyttää siltä, että Opelin strategia on kääntynyt päälaelleen. Opelista piti tehdä hieno, kallis Saksalainen Premium-merkki ja Daewoo:sta halpa-opel pistämällä mm. Vectra-B:n vanhaa moottoria yms. vanhaa tekniikkaa Daewoo:hon ja myymällä sitä pilkkahintaan. Ei vaan tunnu menevän Opel kaupaksi eikä asiakkaat ole odotetusti siirtynyt Daewoohon vaan hankkineen Volkswagenin, Toyotan tai muun vastaavan. Astralla halutaan nähtävästi takaisin niitä vanhoja keskivertoperheellisiä Opelin omistajia.
EDIT: Kuinkas paljon olette muuten nähneet esim. Signumia liikenteessä? Itse voin ainakin laskea sen melkeen kahden käden sormilla (kuvastaa hyvin kuinka naurettavaa oli mielestäni lähteä hakemaan premiumia, vaikka imago oli edellisten mallien takia heikko)
EDIT: Kuinkas paljon olette muuten nähneet esim. Signumia liikenteessä? Itse voin ainakin laskea sen melkeen kahden käden sormilla (kuvastaa hyvin kuinka naurettavaa oli mielestäni lähteä hakemaan premiumia, vaikka imago oli edellisten mallien takia heikko)
Eipä ole montaa näkynyt, mutta syy lienee muualla kuin imagossa. Signum on Vectraa reilusti kalliimpi ja näyttää Astralta. Kone tai varustepuolellakaan ei ole Vectraan verrattuna mitään erinomaista ja taksikäytönkin torpedoi nelipaikkaisuus. Itse en keksisi mitään syytä hankkia Signumia esim. GTS Vectran sijasta.
Ihan tätä en kyllä tarkoittanut, mutta kuka oikeasti haluaa Vectran, joka on tehty takamatkustajille? Taksikäytössä voisi olla ihan ok (tosin se nelipaikkaisuus), mutta kun hinnat on mitä on ja samalla rahalla saa edustavamman pelin niin mielestäni Opel on asettanut tavoitteet liian korkealle. Mielestäni Opelin pitäisi ottaa pienempiä askelia kohti laatuauton imagoa jotta hintoja voitaisiin korottaa...
Sitten niinkuin tosiaan sanoit, niin ne, keitä Signum ehkä kiinnostaa, ostavat kuitenkin sen Vectra GTS:än koska se on selkeästi parempi paketti tuotteen ja hinnan suhteessa, eli Signumille ei jää pahemmin ostajakuntaa... Opel tarvitsisi mielestäni Omegan korvaajan... ei jotain sinnepäin...
Hinta ei ainakaan häiritse Saksassa kun valitsee farmaria...
MItähän ne poijjaat taas itkee.
GM on niin SUURI, että se tekee Opelin kanssa mitä tahtoo.
Astra on hinnoiteltu agressiivisesti ja mikä oli tulos? Tuotantomääriä piti nostaa, kun ennakkotilauksia oli sisällä enemmän kuin mitä uutta Golffia oli myyty. Mielestäni aika hyvä tulos. Ja tilanne vaan paranee Opelin Astran suhteen kun tulee farkku ja 3-ovinen. Ainakin farkku myy kuin häkä - se on varma!
Signum on myös oiva peli. Sitä mollattiin moneltakin taholta ja nyt mm. VW ja mersu on tekemässä samantyyppistä omaan "luokkaansa" kuuluvaa mallia. Sitä paitsi Signum on kallis vain Suomessa. Keski-Euroopassa niitä näkee bensa ja diesel V6:lla ja en epäile yhtään, että eikö olisi ns. "makee-peli" tien päällä.
Omegan tilalle tulee myös uusi malli - Insignian pohjalta väännetty maltillisempi versio, hinta Saksassa alkaen 35 000 euroa ja GM:n moottoripaletista löytyy!!!!
Uusi Astra on mielestäni hieno auto, mutta kaverini sanoi että se muistuttaa Almeraa ja sekös masentaa vähän tunnelmaa...
Mutta onneksi farkussa ei ole mitään yhteistä minkään japsimerkin kanssa
Enjoy mallissa on ilmeisesti miltei kaikki tarvittavat varusteetkin mukana, tavaratilan flexspace tjms. tilanjakosysteemi voisi tosin olla hyvä lisävaruste. Pitkästä aikaa todella odottaa pääsevänsä kokeilemaan uutta automallia.
Edestäpäin Astra näyttää Almeralta.
Jälleenmyyjän mukaan Astra Farmarin (Wagon?) hintaero vastaavaan viisioviseen tulee olemaan 2.000. Vectran kohdalla vastaava hintaero 4 oviseen sedaniin taitaa olla 1.800.
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/64323
Saas nähdä tuleeko vastaavanlainen tarjous Suomeen.
Saksan 1000 EUR paketti sis. Radio-CD:n (vakio Suomessa),
aluvanteet sekä Gepäcksysteemin eli jonkinlainen tavaroiden
sidonta tms. systeemi. Muistaakseni keväällä 5-ovisen
tilaajat saivan 850 EUR lisävaruste-edun ainakin Vantaan
Länsi-Autossa ?
Farkku-Astrassa askarruttaa se, että onkohan siinä
sama ongelma kuin uudessa Toyota Corolla Versossa eli
akselin pidentäminen suurentaa kääntöympyrän yli
12 metriin, mikä ei parkkitaloissa ja ahtailla pihoilla
ole ollenkaan kätevää.
Toinen ihmetyksen aihe on ylileveät 205/55 renkaan
muissa paitsi Essentia mallissa. Todennäköisesti
205->195 vaihdossa ei ainakaan hinta alene, pitänee
rakentaa versio Essentia+lisävarustepaketit, vaikka
jälleenmyyntiarvon kannalta tämä on huono ratkaisu.
Onko kukaan kuullut ns. Business hinnoittelusta
Astra kohdalla mallia Zafira Comfort Plus eli
laitetaan nettohinta näkyviin, jotta työsuhdeautoilijat
eivät joudu maksmaan veroa alennusvarasta.