Tuulilasin numerossa Helmikuu 2000 oli VW Passatin testi. Kun lopussa oli vertailua kilpailijoihin, niin BMWn kohdalla luki näin: "Pienemmän korisarjan diesel-Bemari antaa hyvän vertailupohjan pumppusuutin-Passatille. Molemmat edustavat alansa huippua, mutta imago-painotus vain on kovin erilainen. Volkkarilla on vielä matkaa Bemarin persoonallisuudenjatkeimagoon, mutta moottoritekniikassa VW on kunkku."
Minä kun luulin, että BMW on vain auto muiden joukossa, mutta ilmeisesti se on enemmän kuin vain pelkkä auto: luultavasti osa bemaristin persoonallisuutta. Ettei Bemari vaan olisi sen jatke, kun kerran Suomen suurin autolehti mainitsi sen olevan enemmän kuin pelkkä auto?
Tutkimusten ja näköhavaintojen mukaan BMW-kuskit ovat aggressiivisia. Se johtuu heikosta itsetunnosta.
Eipä kannata yleistää. M.lkkuja löytyy joka merkkiin, ei pelkästään bemariin. Itse sanoisin mieluummin, että nämä liikenteen m.ulkut ajavat todennäköisemmin keskimääräistä urheilullisemman maineen omaavalla autolla. Ja tähän kategoriaan bemari lasketaan (vaikka perus 300-sarjalaisesta urheilullisuus on kaukana). Tosin liikenteen urpoja löytyy myös tavallisten perheautojen rateista...
Bemari on niitä merkkejä, jotka ovat onnistuneet saavuttamaan sekä säilyttämään ns. Premium-maineen. En ole vielä törmännyt yhteenkään henkilöön, lehteen tai muuhun tahoon, joka olisi haukkunut nykybemaria huonoksi autoksi. Takavuosina (15-20 vuotta sitten) bemari oli statussymboli mutta ainakaan omissa silmissäni nykymbemut ovat "vain" hyvin tehtyjä autoja.
On merkillä vaikutustakin. Jos valittavana olisi ominaisuuksiltaan 2 identtistä autoa, vaikka bemari ja lexus, ottaisin bemarin ilman miettimistä. Lexuksen "ongelma" (tai toisaalta myös etu) on se, että sillä ei ole kovin pitkää historiaa autonvalmistajana.
Mutta tuolla valinnalla ei ole mitään tekemistä heikon itsetunnon kanssa. Hyvin tehty ja laadukas auto kiinnostaa. Ja ripaus historiaa ei ole pahitteeksi...
BMW sattuu vaan olemaan erittäin hyvä / laadukas auto. That's it !!
Hyvin kiteytetty. Jokainen ajakoon sillä millä haluaa- mutta olen samoilla linjoilla. Jos Lexuksesta ja Bemarista pitäisi valita, en epäröisi hetkeäkään...
On merkillä vaikutustakin. Jos valittavana olisi ominaisuuksiltaan 2 identtistä autoa, vaikka bemari ja lexus, ottaisin bemarin ilman miettimistä. Lexuksen "ongelma" (tai toisaalta myös etu) on se, että sillä ei ole kovin pitkää historiaa autonvalmistajana.
Lexuksella ei ole minkäänlaista historiaa autonvalmistajana, koska sen nimistä autonvalmistajaa ei ole olemassa. Lexukset valmistaa tunnetusti Toyota-konserni.
En ole vielä törmännyt yhteenkään henkilöön, lehteen tai muuhun tahoon, joka olisi haukkunut nykybemaria huonoksi autoksi. Takavuosina (15-20 vuotta sitten) bemari oli statussymboli mutta ainakaan omissa silmissäni nykymbemut ovat "vain" hyvin tehtyjä autoja.
On merkillä vaikutustakin. Jos valittavana olisi ominaisuuksiltaan 2 identtistä autoa, vaikka bemari ja lexus, ottaisin bemarin ilman miettimistä. Lexuksen "ongelma" (tai toisaalta myös etu) on se, että sillä ei ole kovin pitkää historiaa autonvalmistajana.
Eikös aika monikin lehti ole haukkunut nykybemaria huonoksi autoksi banglen muotoilun ja I-driven takia.
Moni varmaan mieluummin ottaisikin merkin perusteella bemarin kuin lexuksen, acuran tai infinitin, jos autot olisivat ominaisuuksiltaan (ja hinnaltaan) samanlaisia. Yleensä japsimerkit ovat vain selkeästi halvempia kuin bemari samalla varustetasolla ja yhtä tehokkaalla moottorilla.
Aika useasti bemarikuskit ovat naisia jotka ajavat kiltisti. Vanhempien bemareiden kuskit ovat asia erikseen... No niin ei saa yleistää...