UUSI VOLVO V70/S80 KOHTA TÄÄLLÄ!

39 kommenttia
2»
  • Tiesittekö, että uuden BMW-3:n akseliväli on suurempi kuin V70:n?
    S60 takapenkkitilat ovat yhtä pienet kuin Audi A3:n.
    Uusi Volvo V50 takatilat ovat vain lapsille, jos Volvo aikoo tehdä vielä pienempiä" autoja, niin ne on toivottavasti 2-paikkaisia!

      
  • Kyllä Volvo on kauas mennyt S70:stä. Olisi kiva kuulla niiltä kommentteja jotka ovat olleet S50:ssä jossa on ollut 4 aikuista miestä.

      
  • Lainaus:
    09.03.2005 klo 07:56 wxyz kirjoitti
    S60 takapenkkitilat ovat yhtä pienet kuin Audi A3:n.
    Uusi Volvo V50 takatilat ovat vain lapsille, jos Volvo aikoo tehdä vielä pienempiä" autoja, niin ne on toivottavasti 2-paikkaisia!



    Kuten myös Tuomas mainitsi, ihmeesti ovat Volvot kutistuneet. S70:een sentään sopi aikuinenkin taakse ja tavaratila oli tilava, mutta nämä S60, S40, V50 ovat kaikki takaa suorastaan tukalan ahtaita. Samoin kaikissa näissä on todella ahdas takaluukku niin tiloiltaan kuin aukoltaan (s60 & s40). Kokoluokka näille on oikeasti Golf, A3, Corolla, Mazda3, Nissan Almera ja Ford Focus.

    Edullisemmin saa todella isoja autoja, esim. Mondeo, Vectra, C5. Ja samassa hintaluokassa (tässä puhutaan pelkästään S60:stä) selkeästi tilavampia (takatilat & tavaratila) ovat myös premium-mallit Audi A4, BMW 3 ja Saab 9-3.


    [JoreA muokkasi tätä viestiä 09.03.2005 klo 09:45]
      



  • [JoreA muokkasi tätä viestiä 09.03.2005 klo 09:46]
      

  • Aika mielenkiintoisia nämä näkemykset kokoeroista.

    Taitaa mennä niin, että mittanauha kertoo vähemmän kuin oma tuntemus. Subjektiivista siis.

    Joka tapauksessa koeponnistin A4 farmaria hankkiessani nykyistä autoani. Päädyin S60:een mm. siksi, että A4 farmarin tavaratila oli (lastenvaunuille) aivan liian pieni. S60 siis suurempi. Kokeiltu ja mitattu. Toinen ratkaiseva tekijä oli ohjaamo, A4:n ratin takana tunsin samankaltaista ahdistusta kuin V50:ssä. S60:n kuskinpaikka on huomattavasti avarampi ja tilavampi.

    Huvittavana kuriositeettina normaalikokoinen kinttuni (43) ei mahdu vaimon V50:n kaasupolkimelle: jarrupolkimen ja keskitunnelin väli on liian ahdas. Vähän aikaa lainassa olleessa 2.4-moottorisessa väli oli suurempi! Jännä ajaa, kun jarru liikkuu kaasun tahdissa... :-)

    Ajettavuus on myös subjektiivinen juttu. Vaimon V50 ohjaus muistuttaa minun mielestäni Mazda 6:n ohjausta. Tunnokas, mutta omaan makuuni liian kepeäksi tehostettu. S60:ssä taas on enemmän ohjausvastetta. S60:n on huomattavasti suuntavakaampi etenkin huonossa talvikelissä. Tämä ei ole edes makuasia, niin suuri ero on. Massa ei vaikuta, koska autot ovat liki samanpainoiset.

    BMW:tä pitäisi ehtiä kokeilemaan ennen kesäkelejä.

      
  • Lainaus:
    09.03.2005 klo 10:05 PropJock kirjoitti

    Joka tapauksessa koeponnistin A4 farmaria hankkiessani nykyistä autoani. Päädyin S60:een mm. siksi, että A4 farmarin tavaratila oli (lastenvaunuille) aivan liian pieni.

    Menee mielenkiintoiseksi. Lastenvaunut ovat olleet minullakin eräs 'mittalaite' ja saan ne kyllä sopimaan A4 farkun perälle. Mutta miten ihmeessä saat ne S60:n pienestä aukosta läpi, ei ainakaan kokonaisena mene, onnistunee toki jos laitat vaunut ihan palasiksi ???

      
  • Pitäisi kai vaihtaa keskustelu Napero-lehden saitille... ;-)

    Meidän vaunumme eivät kokonaisena sovi kuin ehkä Chrysler Voyageriin. Koppa irti ja runko kasaan, niin osat sopivat S60 tavaratilaan vierekkäin. Luukun koko ei ole rajoite.

    Tuo vierekkäin on avainsana. A4:n tavaratilaan ne sopivat vain päällekkäin, jolloin mukaan ei ole jouheva pakata enää muuta. Volvossa tilaa jää pituussunnassa vielä runsaasti. A4:n kontti on siis kapeampi ja lyhyempi, mutta toki korkeampi ja suuremmalla luukulla varustettu.

    V50:n kanssa on muuten ihan sama juttu: leveys ja pituus eivät oikein riitä.

      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 11:38 PPi kirjoitti
    Kyllähän nuo Volvon viisi- ja kuusisylinteriset ovat kevytmetallikoneita. Koneiden kohtalosta on tällä palstalla taitettu peistä parissakin vietiketjussa (esim. "Volvo talviautona kaukana kärjestä"). Oma näkemykseni on, että ne korvataan tulevaisuudessa Fordin V6-koneilla, kuten nelisylinteristen kohdalla jo tehtiin.


    Uutta Focus ST:tä vie viisisylinterinen brändätty Duratec 2.5l, 220hv, mikä lienee aikapaljon sama aihio kun S40/V50 T5.

    Tehotkin ovat identtiset, nimi vaihtui Durateciksi. :sunglasses:

      
  • Minullakin oli S60 liisari, 3-lapsisella isällä. Kokemuksesta voin sanoa, että vaikka auto ei ole mikään tilaihme, se on silti mainettaan tilavampi: se on leveä, jonka huomasi turvaistuimien kanssa sählätessä. Siinä on iso takakontti, mutta ahdas luukku - näin on kyllä kaikissa nykyisissä sedaneissa; uuden A6 sedanin konttiin on suorastaan vaara hukkua.

    Itse mittaan takajalkatilat (jotka siis ovat aika ahtaan S60:ssa) s.e. menen kuskin paikalle, asetan ajoasennon omakseni ja painun takapenkille mittailemaan. Muistelen että S60 polvitilat olivat 1 cm suuremmat kuin A4:ssä, samat kuin 300-sarjassa ja x<5 cm pienemmät kuin C-mersussa - niin ja 4 cm pienemmät kuin V70:ssä.

    Nyt minulla on ISO farkku, käytetty ja oma, mutta samalla tavalla kakarat nahistelevat takapenkillä...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit