Saab 9-5 facelift

6 kommenttia


Saab 9-5 saa taas uudet kasvot. Nykyinen korimalli esiteltiin ensimmäisen kerran vuonna 1997 tai 1998. Eli jo aika vanha automalli. Ensimmäinen facelift taisi tulla vuonna 2001. Mielestäni täysin uusi malli olisi jo saanut tulla markkinoille. En tiedä onko siinä järkeä, että pitkitetään uuden mallin markkinoille tuloa. Kaikki kilpailijat ovat jo uusineet mallinsa. :frowning: No kuitenkin on sanottu, että tämä nyt tuleva facelift olisi suurempi ja kattavampi kuin edellinen facelift. Katsotaan miten homma edistyy... On puhuttu, että seuraava täysin uusi 9-5 perustuisi Holdenin käyttämään alustaan. Myös on huhuttu, että seuraava 9-5 raapisi takapäästä, eli olisi kenties ensimmäinen takavetoinen Saab. Hmm saapas nähdä millaisen seuraavan täysin uuden 9-5:n mahtavat keksiä.

Seuraava linkki Aftonbladetin sivuita, josta löytyy kaksi vakoilukuvaa koskien 9-5 faceliftia.

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,615002,00.html

  
  • 1970-luvun lopun autolehdessä - muistaakseni Tuulilasissa haastateltiin Saabin ja Volvon johtajia.
    Saabilla sanottiin "ei ikinä takavetoa" ja Volvolla "ei ikinä etuvetoa". Volvo alkoi jo taipua 1986 kun se esitteli urheilullisen murheenkryyninsä eli jo erittäin harvinaiseksi käyneen 480-mallin! Pariin vuoteen ei takaa raapivia ole enää valmistettukaan.

    Mutta, että Saab takavetoisena!!! Se on aika pientä, että nelivetoinen Subaru muunnetaan Saabiksi - mutta että ihan takapotku Saab. Saas nähdä toteutuuko? Silloin voidaan todeta, että ei kannata sanoa "ei ikinä" ;)

    p.s. kyllä 95 on kestänyt aikaa melko hyvin vrt. esim. viime vuotinen Audi A6 alkaa jo näyttää vanhalta.

      
  • Noista naamioautokuvista on vaikea saada selville mitään. Kumminkin 9-5 on kaunis auto mutta jo aika vanha malli. Siis ei mitään faceliftiä. Kunnon uudistus vaihtelua kiitos, vaikka auto kaunis onkin. :smile:

      
  • Lainaus:
    15.03.2005 klo 22:20 Tepo kirjoitti
    tuleva facelift olisi suurempi ja kattavampi


    Autoliikkeitä kierrellessä, myyjä Saab-liikkeessä väitti, että elokuussa tuleva ensi vuosimallin 9-5 poikkeaa huomattavasti nykyisestä. Jopa pohjalevyä uudistettaisiin, edesssä raideväli kasvaisi ja taakse on odotettavissa mahdollisesti 9-3:sta tuttu Re-Ax -taka-akselisto. Ulkonäkö muuttuu radikaalisti, käytännössä yhteneviä peltiosia ei ole. Samoin sisältä kaikki uutta, kojelauta ja verhoilut. Konepuolellella tehot kasvaa ja mm. uusia dieseleitä tulee tarjolle. Jos hinnat säilyy ennallaan, on tarjolla varmasti paljon autoa. Myös turvallisuuden puolesta 9-5 on jo nykymuodossaankin hyvä, 5 tähteä Euro-NCAPissa ja ruotsin todellisissa onnettomuuksissa ainoana mallina ylimmässä (60% keskivertoa parempi) luokassa.

      
  • Hmm kuulostaa mielenkiintoiselta. :sunglasses: Jotkut väittivät, että ovet pysyvät samoina? Ainakin vakoilukuvissa ovet ovat "vanhat". Nooh sen näkee sitten kun tämä facelift julkaistaan.

      
  • Lainaus:
    17.03.2005 klo 19:25 Tepo kirjoitti
    Jotkut väittivät, että ovet pysyvät samoina? Ainakin vakoilukuvissa ovet ovat "vanhat". Nooh sen näkee sitten kun tämä facelift julkaistaan.

    Niin, todennäköistä on, että oviaukon muoto säilyy samana, mutta peltipintaan, pokkauksiin ja muotoon on ilmeisesti odotettavissa muutoksia. Ruotsalaisilla on tapana varjella muutoksia loppumetreille, eli noissa kuvissa olevissa autoissa saatetaan testata uutta tekniikka vielä vanhassa kuosissa, etupäässä olevat muutokset (esim. raidevälimuutokset) ehkä vaativat nuo muotoilumuutokset keulaan. Loput koripellit ja muodot selvinnevät aikanaan.

      
  • Toivottavasti hinta ei nouse paljoa, maksaahan 9-5 jo nyt halvimmillaan yli 38 000 euroa. Periaatteessa isompi facelift on hyvä, tällöin autoon saadaan uutta ilmettä ja vähän muutakin. Kovin moni autovalmistaja ei ole mielestäni tehnyt kovin suuria muutoksia olemassa olevaan mallistoon. Yleensä facelift on aika "kevyt". Odotan faceliftin julkaisua mielenkiinnolla. :tongue:

    [Tepo muokkasi tätä viestiä 18.03.2005 klo 23:32]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit