Valitkaa te Tietäjät vaikka keskiluokan autoista (esim. Opel Vectra, Jaguar X-type, VW Passat jne,) kaikista malleista kolmen eri autonvalmistajan mallit, jotka ovat premiumia. Mutta siis vain kolmen valmistajan mallit...
Eihän muita premiummerkkejä olekaan kuin Bentley, Cadillac, Infiniti, Jaguar, Lexus, Maybach ja Rolls-Royce.
Volkkarit sun muut kansanautot ovat tyystin eri kategoriassa - näkeehän sen jo jatkuvista laatuongelmista, surkeasta muotoilusta ja kauppakassien tehtailusta.
Eihän muita premiummerkkejä olekaan kuin Bentley, Cadillac, Infiniti, Jaguar, Lexus, Maybach ja Rolls-Royce.
Volkkarit sun muut kansanautot ovat tyystin eri kategoriassa - näkeehän sen jo jatkuvista laatuongelmista, surkeasta muotoilusta ja kauppakassien tehtailusta.
Muuten ihan hyvä lista, mutta mitä Toyota ja Datsun siellä tekevät?
Valitkaa te Tietäjät vaikka keskiluokan autoista (esim. Opel Vectra, Jaguar X-type, VW Passat jne,) kaikista malleista kolmen eri autonvalmistajan mallit, jotka ovat premiumia. Mutta siis vain kolmen valmistajan mallit...
No nehän on helppo nimetä...
MB C BMW 3 Audi A 4
Eihän niitä premium-autoja sitten tämän enempää tässä luokassa olekaan. Lexuksen voisi merkkinä laskea premiumiksi, mutta ei tämä nykyinen IS 200 yllä premiumin tasolle ominaisuuksiltaan. Samoin on Jaguarin Mondeo-typen ei kun siis X-typen laita.
Eihän muita premiummerkkejä olekaan kuin Bentley, Cadillac, Infiniti, Jaguar, Lexus, Maybach ja Rolls-Royce.
Rolls, Bentley ja Maybach ovat kyllä luksustavaraa, en sotkisi niitä premiumiin. Parasta arvoa mitä rahalla saa, highest standard.
Cadi, Jag ja Infiniti myös enemmän luxuryn puolella, mutta eivät paini samassa sarjassa sillä puolen.
Siitä alaspäin tappelemaan, Suomessa kuitenkin verotus vääristää kuitenkin hinnat niin että kaikki paremmin varustellut Passatit yms. ovat vähintään premium+hintaisia.
Premiumia eli tavallista standardikotteroa arvokkaampaa merkeittäin imho:
Tällä hetkellä mielestäni vain Mercedes C ja BMW 300-sarja. Itse näen tärkeänä sen että tekniikkaa ei jaeta selvästi halvempien autojen kanssa. Jaguar X-type ja uusi Lexus IS ovat aika lähellä. Jaguarin tekniikka on Mondeosta muokattua ja Lexuksen diesel löytyy myös Avensiksesta. Audi A4:ää on vaikea nähdä premiumina, koska siinä ei ole muokattu paljoakaan, vaan esim moottorit löytyvät sellaisenaan VW:stä, Skodasta..
Tällä hetkellä mielestäni vain Mercedes C ja BMW 300-sarja. Itse näen tärkeänä sen että tekniikkaa ei jaeta selvästi halvempien autojen kanssa. Jaguar X-type ja uusi Lexus IS ovat aika lähellä. Jaguarin tekniikka on Mondeosta muokattua ja Lexuksen diesel löytyy myös Avensiksesta. Audi A4:ää on vaikea nähdä premiumina, koska siinä ei ole muokattu paljoakaan, vaan esim moottorit löytyvät sellaisenaan VW:stä, Skodasta..
Voisihan mersunkin tekniikkaa olla jossain autossa vaikka Opelissa. Eihän se tee autosta sen huonompaa vaikka autossa olisi Opelin kone. Kone täytyy olla hyvä. Mersullahan on pakettiautoja, ei se muuta asiaa miksikään. A4 on premiumauto, kaikki lehdetkin sen luokittelee premiumiksi. Sitä pidetään hyvänä autona, voittaa testejä, tyylikäs sisusta jo vakiona. A4 ei edes muistuta Passatia tai muitakaan volkkareita. Volkkarin kanssa on aika paljon samanlaisia koneita. Mutta Skodallakin on vähempi tehoisia versioita, ei tietenkään kaikista malleista.
Nykypäivänä ei taida olla sellaista premium-luokan autoa jonka tekniikkaa ei lainattaisi toisiin autoihin. Eikös esim. BMW:n diesel löytynyt Opelin nokalta myös? MB:n moottori Chryslerissa? Hmm mitäs mieltä olette esim. Honda Legendistä? Onkohan sen tekniikka jossain muussa kuin Acurassa?
Bentley Continental GT jakaa tekniikkaa VW Phaetonin kanssa.
Suurin ero tavallisten ja premiumien välillä lieneekin kaikessa muussa kuin perustekniikassa. Esim. Skoda-VW-Audi -akselilla perustekniikka on samaa. Samat edistykselliset moottorit ja vaihteistot (FSI&DSG), jotka aiemmin olivat vain premiumien yksinoikeus. Nykyisin merkit eroavat siinä, että Audi tarjoaa eniten kaikkea muuta kuten varusteita, ehkä parempaa alustaa, hiljaisuutta ja vaihtoehtoja. Merkit myös lähenevät kokoajan toisiaan ja jonkun A3:n ja Golf GTI:n hinta- ja laatuero on jo lähes olematon.
Syykin lienee selvä(?). Pienillä premium-merkeillä ei ole omia resursseja nykyään kehittää täysin omia ratkaisuja saati että ne edustaisivat alan ehdotonta huippua. Poikkeuksen tekee ehkä muutama Italialainen urheiluautovalmistaja (jotka nekin kuuluvat isompaan konserniin).. Helpompaa on satsata nahan ja viimeistelyn laatuun kuin moottoritekniikan kehittämiseen. Kuvaavaa on että BMW taitaa olla yksi pienimmistä itsenäisistä autonvalmistajista maailmassa (jos nyt puhutaan "oikeista" autovalmistajista).
Toisaalta perinteiset premiumit suuntaavat katseen myös "tavallisten" autojen markkinoille ja päinvastoin (MB A-sarja, Jaguar "mondeo"-type, Toyota Lexus, VW Phaeton etc. ).
Bentley Continental GT jakaa tekniikkaa VW Phaetonin kanssa.
Aivan samalla tavalla AS:n listaltaan pois jättämät MB ja BMW ovat Maybachin ja Rolls-Roycen takana. Toki erot autojen välillä ovat jonkin verran suuremmat kuin Phaetonin ja Continental GT:n / Flying Spurin välillä.
Olen ajellut MB:llä, A4:lla ja Volvo S60:lla, joka pesee mennen tullen Audin ja Mersun.
Minusta taas tuo Volvo ei ole Premium-auto. Vaikka siinä toki on hyviä ominaisuuksia, niin onhan niitä monissa muissakin "tavis-autoissa". Esimerkiksi Mondeon perusajettavuus on parempi kuin useimmissa Luxus-autoissa, mutta ei se silti premiumia ole.
Eihän muita premiummerkkejä olekaan kuin Bentley, Cadillac, Infiniti, Jaguar, Lexus, Maybach ja Rolls-Royce.
Volkkarit sun muut kansanautot ovat tyystin eri kategoriassa - näkeehän sen jo jatkuvista laatuongelmista, surkeasta muotoilusta ja kauppakassien tehtailusta.
Tässähän ne parhaat tuosta kokoluokasta:
Lexus IS-sarja
Mercedes-Benz C-sarja
BMW 300-sarja
Volkkarit sun muut kansanautot ovat tyystin eri kategoriassa - näkeehän sen jo jatkuvista laatuongelmista, surkeasta muotoilusta ja kauppakassien tehtailusta.
Muuten ihan hyvä lista, mutta mitä Toyota ja Datsun siellä tekevät?
Onhan siellä Fordikin.
No nehän on helppo nimetä...
MB C
BMW 3
Audi A 4
Eihän niitä premium-autoja sitten tämän enempää tässä luokassa olekaan. Lexuksen voisi merkkinä laskea premiumiksi, mutta ei tämä nykyinen IS 200 yllä premiumin tasolle ominaisuuksiltaan. Samoin on Jaguarin Mondeo-typen ei kun siis X-typen laita.
Rolls, Bentley ja Maybach ovat kyllä luksustavaraa, en sotkisi niitä premiumiin. Parasta arvoa mitä rahalla saa, highest standard.
Cadi, Jag ja Infiniti myös enemmän luxuryn puolella, mutta eivät paini samassa sarjassa sillä puolen.
Siitä alaspäin tappelemaan, Suomessa kuitenkin verotus vääristää kuitenkin hinnat niin että kaikki paremmin varustellut Passatit yms. ovat vähintään premium+hintaisia.
Premiumia eli tavallista standardikotteroa arvokkaampaa merkeittäin imho:
Mercedes
BMW
Lexus
A4, 3-sarja ja C-mersu.
Samat autot, eri järjestys, eli:
3-sarja, A4 ja C-mersu
Tällä hetkellä mielestäni vain Mercedes C ja BMW 300-sarja. Itse näen tärkeänä sen että tekniikkaa ei jaeta selvästi halvempien autojen kanssa. Jaguar X-type ja uusi Lexus IS ovat aika lähellä. Jaguarin tekniikka on Mondeosta muokattua ja Lexuksen diesel löytyy myös Avensiksesta.
Audi A4:ää on vaikea nähdä premiumina, koska siinä ei ole muokattu paljoakaan, vaan esim moottorit löytyvät sellaisenaan VW:stä, Skodasta..
Audi A4:ää on vaikea nähdä premiumina, koska siinä ei ole muokattu paljoakaan, vaan esim moottorit löytyvät sellaisenaan VW:stä, Skodasta..
Voisihan mersunkin tekniikkaa olla jossain autossa vaikka Opelissa. Eihän se tee autosta sen huonompaa vaikka autossa olisi Opelin kone. Kone täytyy olla hyvä. Mersullahan on pakettiautoja, ei se muuta asiaa miksikään.
A4 on premiumauto, kaikki lehdetkin sen luokittelee premiumiksi. Sitä pidetään hyvänä autona, voittaa testejä, tyylikäs sisusta jo vakiona. A4 ei edes muistuta Passatia tai muitakaan volkkareita.
Volkkarin kanssa on aika paljon samanlaisia koneita. Mutta Skodallakin on vähempi tehoisia versioita, ei tietenkään kaikista malleista.
Nykypäivänä ei taida olla sellaista premium-luokan autoa jonka tekniikkaa ei lainattaisi toisiin autoihin. Eikös esim. BMW:n diesel löytynyt Opelin nokalta myös? MB:n moottori Chryslerissa? Hmm mitäs mieltä olette esim. Honda Legendistä? Onkohan sen tekniikka jossain muussa kuin Acurassa?
Fazer sininen PREMIUM chocolate
Grafen Walder PREMIUM pils
Lidl Pizza Speciale PREMIUM quality
Bentley Continental GT jakaa tekniikkaa VW Phaetonin kanssa.
Suurin ero tavallisten ja premiumien välillä lieneekin kaikessa muussa kuin perustekniikassa. Esim. Skoda-VW-Audi -akselilla perustekniikka on samaa. Samat edistykselliset moottorit ja vaihteistot (FSI&DSG), jotka aiemmin olivat vain premiumien yksinoikeus.
Nykyisin merkit eroavat siinä, että Audi tarjoaa eniten kaikkea muuta kuten varusteita, ehkä parempaa alustaa, hiljaisuutta ja vaihtoehtoja.
Merkit myös lähenevät kokoajan toisiaan ja jonkun A3:n ja Golf GTI:n hinta- ja laatuero on jo lähes olematon.
Syykin lienee selvä(?). Pienillä premium-merkeillä ei ole omia resursseja nykyään kehittää täysin omia ratkaisuja saati että ne edustaisivat alan ehdotonta huippua. Poikkeuksen tekee ehkä muutama Italialainen urheiluautovalmistaja (jotka nekin kuuluvat isompaan konserniin).. Helpompaa on satsata nahan ja viimeistelyn laatuun kuin moottoritekniikan kehittämiseen.
Kuvaavaa on että BMW taitaa olla yksi pienimmistä itsenäisistä autonvalmistajista maailmassa (jos nyt puhutaan "oikeista" autovalmistajista).
Toisaalta perinteiset premiumit suuntaavat katseen myös "tavallisten" autojen markkinoille ja päinvastoin (MB A-sarja, Jaguar "mondeo"-type, Toyota Lexus, VW Phaeton etc. ).
Olen ajellut MB:llä, A4:lla ja Volvo S60:lla, joka pesee mennen tullen Audin ja Mersun.
Aivan samalla tavalla AS:n listaltaan pois jättämät MB ja BMW ovat Maybachin ja Rolls-Roycen takana. Toki erot autojen välillä ovat jonkin verran suuremmat kuin Phaetonin ja Continental GT:n / Flying Spurin välillä.
Minusta taas tuo Volvo ei ole Premium-auto. Vaikka siinä toki on hyviä ominaisuuksia, niin onhan niitä monissa muissakin "tavis-autoissa". Esimerkiksi Mondeon perusajettavuus on parempi kuin useimmissa Luxus-autoissa, mutta ei se silti premiumia ole.
Perustele!