Nimeä vain 3 premiumia...

18 kommenttia

Valitkaa te Tietäjät vaikka keskiluokan autoista (esim. Opel Vectra, Jaguar X-type, VW Passat jne,) kaikista malleista kolmen eri autonvalmistajan mallit, jotka ovat premiumia. Mutta siis vain kolmen valmistajan mallit...

  
  • Eihän muita premiummerkkejä olekaan kuin Bentley, Cadillac, Infiniti, Jaguar, Lexus, Maybach ja Rolls-Royce.

    Volkkarit sun muut kansanautot ovat tyystin eri kategoriassa - näkeehän sen jo jatkuvista laatuongelmista, surkeasta muotoilusta ja kauppakassien tehtailusta.

      
  • Tässähän ne parhaat tuosta kokoluokasta:

    Lexus IS-sarja
    Mercedes-Benz C-sarja
    BMW 300-sarja

      
  • Lainaus:
    21.03.2005 klo 21:40 Anders-Simo kirjoitti
    Eihän muita premiummerkkejä olekaan kuin Bentley, Cadillac, Infiniti, Jaguar, Lexus, Maybach ja Rolls-Royce.

    Volkkarit sun muut kansanautot ovat tyystin eri kategoriassa - näkeehän sen jo jatkuvista laatuongelmista, surkeasta muotoilusta ja kauppakassien tehtailusta.


    Muuten ihan hyvä lista, mutta mitä Toyota ja Datsun siellä tekevät?

      
  • Onhan siellä Fordikin.

      
  • Lainaus:
    21.03.2005 klo 21:27 echezeaux kirjoitti
    Valitkaa te Tietäjät vaikka keskiluokan autoista (esim. Opel Vectra, Jaguar X-type, VW Passat jne,) kaikista malleista kolmen eri autonvalmistajan mallit, jotka ovat premiumia. Mutta siis vain kolmen valmistajan mallit...


    No nehän on helppo nimetä...

    MB C
    BMW 3
    Audi A 4

    Eihän niitä premium-autoja sitten tämän enempää tässä luokassa olekaan. :sunglasses: Lexuksen voisi merkkinä laskea premiumiksi, mutta ei tämä nykyinen IS 200 yllä premiumin tasolle ominaisuuksiltaan. Samoin on Jaguarin Mondeo-typen ei kun siis X-typen laita.

      
  • Lainaus:
    21.03.2005 klo 21:40 Anders-Simo kirjoitti
    Eihän muita premiummerkkejä olekaan kuin Bentley, Cadillac, Infiniti, Jaguar, Lexus, Maybach ja Rolls-Royce.


    Rolls, Bentley ja Maybach ovat kyllä luksustavaraa, en sotkisi niitä premiumiin. Parasta arvoa mitä rahalla saa, highest standard.

    Cadi, Jag ja Infiniti myös enemmän luxuryn puolella, mutta eivät paini samassa sarjassa sillä puolen.

    Siitä alaspäin tappelemaan, Suomessa kuitenkin verotus vääristää kuitenkin hinnat niin että kaikki paremmin varustellut Passatit yms. ovat vähintään premium+hintaisia.

    Premiumia eli tavallista standardikotteroa arvokkaampaa merkeittäin imho:

    Mercedes
    BMW
    Lexus

      
  • A4, 3-sarja ja C-mersu.

      
  • Lainaus:
    22.03.2005 klo 08:39 Tuomas kirjoitti
    A4, 3-sarja ja C-mersu.


    Samat autot, eri järjestys, eli:

    3-sarja, A4 ja C-mersu

      
  • Tällä hetkellä mielestäni vain Mercedes C ja BMW 300-sarja. Itse näen tärkeänä sen että tekniikkaa ei jaeta selvästi halvempien autojen kanssa. Jaguar X-type ja uusi Lexus IS ovat aika lähellä. Jaguarin tekniikka on Mondeosta muokattua ja Lexuksen diesel löytyy myös Avensiksesta.
    Audi A4:ää on vaikea nähdä premiumina, koska siinä ei ole muokattu paljoakaan, vaan esim moottorit löytyvät sellaisenaan VW:stä, Skodasta..

      
  • Lainaus:
    22.03.2005 klo 09:57 olmi kirjoitti
    Tällä hetkellä mielestäni vain Mercedes C ja BMW 300-sarja. Itse näen tärkeänä sen että tekniikkaa ei jaeta selvästi halvempien autojen kanssa. Jaguar X-type ja uusi Lexus IS ovat aika lähellä. Jaguarin tekniikka on Mondeosta muokattua ja Lexuksen diesel löytyy myös Avensiksesta.
    Audi A4:ää on vaikea nähdä premiumina, koska siinä ei ole muokattu paljoakaan, vaan esim moottorit löytyvät sellaisenaan VW:stä, Skodasta..

    Voisihan mersunkin tekniikkaa olla jossain autossa vaikka Opelissa. Eihän se tee autosta sen huonompaa vaikka autossa olisi Opelin kone. Kone täytyy olla hyvä. Mersullahan on pakettiautoja, ei se muuta asiaa miksikään.
    A4 on premiumauto, kaikki lehdetkin sen luokittelee premiumiksi. Sitä pidetään hyvänä autona, voittaa testejä, tyylikäs sisusta jo vakiona. A4 ei edes muistuta Passatia tai muitakaan volkkareita.
    Volkkarin kanssa on aika paljon samanlaisia koneita. Mutta Skodallakin on vähempi tehoisia versioita, ei tietenkään kaikista malleista.

      
  • Nykypäivänä ei taida olla sellaista premium-luokan autoa jonka tekniikkaa ei lainattaisi toisiin autoihin. Eikös esim. BMW:n diesel löytynyt Opelin nokalta myös? MB:n moottori Chryslerissa? Hmm mitäs mieltä olette esim. Honda Legendistä? Onkohan sen tekniikka jossain muussa kuin Acurassa? :smile:

      
  • Fazer sininen PREMIUM chocolate

    Grafen Walder PREMIUM pils

    Lidl Pizza Speciale PREMIUM quality

      
  • Bentley Continental GT jakaa tekniikkaa VW Phaetonin kanssa.

      
  • Lainaus:
    22.03.2005 klo 14:20 Newey kirjoitti
    Bentley Continental GT jakaa tekniikkaa VW Phaetonin kanssa.


    Suurin ero tavallisten ja premiumien välillä lieneekin kaikessa muussa kuin perustekniikassa. Esim. Skoda-VW-Audi -akselilla perustekniikka on samaa. Samat edistykselliset moottorit ja vaihteistot (FSI&DSG), jotka aiemmin olivat vain premiumien yksinoikeus.
    Nykyisin merkit eroavat siinä, että Audi tarjoaa eniten kaikkea muuta kuten varusteita, ehkä parempaa alustaa, hiljaisuutta ja vaihtoehtoja.
    Merkit myös lähenevät kokoajan toisiaan ja jonkun A3:n ja Golf GTI:n hinta- ja laatuero on jo lähes olematon.

    Syykin lienee selvä(?). Pienillä premium-merkeillä ei ole omia resursseja nykyään kehittää täysin omia ratkaisuja saati että ne edustaisivat alan ehdotonta huippua. Poikkeuksen tekee ehkä muutama Italialainen urheiluautovalmistaja (jotka nekin kuuluvat isompaan konserniin).. Helpompaa on satsata nahan ja viimeistelyn laatuun kuin moottoritekniikan kehittämiseen.
    Kuvaavaa on että BMW taitaa olla yksi pienimmistä itsenäisistä autonvalmistajista maailmassa (jos nyt puhutaan "oikeista" autovalmistajista).

    Toisaalta perinteiset premiumit suuntaavat katseen myös "tavallisten" autojen markkinoille ja päinvastoin (MB A-sarja, Jaguar "mondeo"-type, Toyota Lexus, VW Phaeton etc. ).

      
  • Olen ajellut MB:llä, A4:lla ja Volvo S60:lla, joka pesee mennen tullen Audin ja Mersun. :smile:

      
  • Lainaus:
    22.03.2005 klo 14:20 Newey kirjoitti
    Bentley Continental GT jakaa tekniikkaa VW Phaetonin kanssa.


    Aivan samalla tavalla AS:n listaltaan pois jättämät MB ja BMW ovat Maybachin ja Rolls-Roycen takana. Toki erot autojen välillä ovat jonkin verran suuremmat kuin Phaetonin ja Continental GT:n / Flying Spurin välillä.

      
  • Lainaus:
    22.03.2005 klo 15:11 kaib kirjoitti
    Olen ajellut MB:llä, A4:lla ja Volvo S60:lla, joka pesee mennen tullen Audin ja Mersun. :smile:


    Minusta taas tuo Volvo ei ole Premium-auto. Vaikka siinä toki on hyviä ominaisuuksia, niin onhan niitä monissa muissakin "tavis-autoissa". Esimerkiksi Mondeon perusajettavuus on parempi kuin useimmissa Luxus-autoissa, mutta ei se silti premiumia ole.

      
  • Lainaus:
    22.03.2005 klo 15:11 kaib kirjoitti
    Olen ajellut MB:llä, A4:lla ja Volvo S60:lla, joka pesee mennen tullen Audin ja Mersun. :smile:


    Perustele! :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit