On tulossa markkinoille. Komia peli. V12 6.0 diesel, 500 heppaa ja vääntöä 1000 nm. Tulee varmasti myös A8 voimanlähteeksi. Audilla on vauhti päällä!!!
Jokainen välikoppa-Escortiaan kaipaava keski-ikäistyvä näkee tällaisesta päiväunia.
Vakavasti puhuen autojen kehitys, erityisesti saksalaisten premiumien, menee kummallisia latuja: enemmän, lisää, lujempaa, jne.
Keksisivät välillä jotain virkistävästi uutta. Vaikka miten voisin lukea aamun hesaria tuossa Länsiväylällä autolla madellessani (en aio vaihtaa bussiin).
Mutta kun maskuliiniset mielikuvat myyvät. Audin "uusi teholuokka" TV-kamppis on malliesimerkki. Kivoja aparaatteja, mutta tarpeettomia ja ennen kaikkea tosi surkeita sijoituksia.
Joo, ei ole noissa enää mitään järkeä. Mutta jonkun pitää varmaan pistää tuostakin parilla sylinterillä&kilowatilla paremmaksi ja taas voidaan keskustelupalstoilla vääntää kättä siitä kellä on isoin...
Asiaa voisi pohtia siitäkin näkökulmasta, että eihän urheiluautoja tarvita mihinkään, esim. lamborghini, ferrari etc. Ei ole asuntovaunun ym vetäjiksi ja väkeä ei mahdu kahta ihmistä enempää. Tuossa tulee huvi, hyöty ja urheiluauto samassa paketissa ja loppujen lopuksi ympäristöystävällisesti, jos kerran vie dieseliä 11,9 l sadalla. Rapakon taakse saavat ainakin ison taloudellisen voimanpesän, joka samalla kyykyttää useimmat "urheiluautot". Saattaapi pikkuhiljaa sitten sielläkin diesel lyödä itseään läpi.
Monipuolinen Q7 voi olla, mutta ei sitä urheiluautoksi voi missään nimessä kutsua, vaikka minkälaisen raketin nokalle pistäisi. Reilusti yli 2,5 tonnia painava möhkäle ei pysty missään nimessä täyttämään urheiluautolta vaadittavia ajo-ominaisuuksia, suorituskykyä kyllä voi löytyä tarpeeksi. Painohan on varsinkin urheiluauton ja miksei perheautonkin pahin vihollinen. Uskoisin, että tämäkin auto häviäisi ratakierroksella esimerkiksi Focus ST:lle tai Type R:lle, vaikka ne ei eivät edes ole mielestäni vielä oikeita urheiluautoja. Lähimmäs urheiluautoa pääsevät maasturit lienevät Cayenne Turbo ja Mersun ML63AMG, mutta eipä niilläkään varmasti koe samanlaista ajamisen riemua mitä todellinen urheiluauto, esim. Porsche Cayman pystyy tarjoamaan. Mitä itse autoon tulee hmm... Itse pidän kyllä näistä jättimäisistä maastureista, mutta ehkä nyt mennään jo liian pitkälle. Valitsisin samalla rahalla A6 farmarin nelivedolla, ja vaikkapa Caymanin huvitteluautoksi
Onhan se Q7 komea peli, mutta alkaa jo perusmallinakin hipoa suuruudenhulluutta. Auto painaa liki 2,6 tonnia, saastuttaa monessakin mielessä reippaasti keskivertoa enemmän eikä varmaan auta kauheasti ruuhkaisia suurkaupunkien keskustojakaan monsterimaisilla mitoillaan. Kerrassaan järjetön luomus. Mitä ihmisen pääkopasta puuttuu, että pitää tuollainen ostaa - vielä V12-moottorilla! Rehellisesti sanoen en itse kehtaisi edes ajaa sillä niin komea kuin se onkin. Tulisi syyllinen olo, syyllisempi kuin siitä, että ajan Citikallani punaisia valoja päin....
Tuossa tulee huvi, hyöty ja urheiluauto samassa paketissa ja loppujen lopuksi ympäristöystävällisesti, jos kerran vie dieseliä 11,9 l sadalla. Rapakon taakse saavat ainakin ison taloudellisen voimanpesän, joka samalla kyykyttää useimmat "urheiluautot". Saattaapi pikkuhiljaa sitten sielläkin diesel lyödä itseään läpi.
Auto ei ole tulossa myyntiin USA:ssa. Touareg V10 dieselinkin myynti on kielletty useissa osavaltioissa liian suurten päästöjen vuoksi.
Jos olisin VW:n osakkeenomistaja suhtautuisin hyvin kriittisesti tähän uuteen moottoriprojektiin. Mahdollisen alkuinnostuksen jälkeen tuolla moottorilla myytävien autojen lukumäärä jäänee alle 1000 autoon vuodessa. En usko että moottorin kehitystyöhön investoituja rahoja saadaan takaisin. VW:llä on jo tarpeeksi raskaasti tappiollisia kokeiluja Premium-luokassa (Phaeton ja Bugatti). Osakeyhtiön pitäisi aina ensisijaisesti ajatella omistajien, ei insinööriosaston, etuja.
Monella kuten jr66:lla on todella virheellinen kuva maastureista (ja isoista tehokkaista autoista yleensäkin), enkä voi moittia. Eihän TM:kään millään tavoin auta asiaa kun eivät osaa kommentoida dynamiikkaa eivätkä näe autoa rakenteensa ja suunnittelufilosofiansa tuloksena, vaan hekin lähtevät amatöörityyliin mieikuvista ja muutamista numerotiedoista liikkeelle.
Thorne kirjoitti mielestäni erittäin hyvin, ajattelin pistää tähän ihan numerotietoa asiasta, mutta se pitäisi kai laittaa uudeksi aiheeksi.
Audithan on rakennettu dynamiikan kannalta kaikkea muuta kuin optimaalisesti, isommissa malleissa kone on niin edessä kuin vain menee eli etuakselin ETUpuolella! Eli päinvastoin kuin urheiluautot tai kilpa-autot. Viimeinen asia mitä silloin tarvitaan on VIELÄ isompi ja painavampi kone keulalle tappamaan viimeisetkin ajo-ominaisuuksien rippeet.
No, saavatpahan helpot mainosotsikot. Ja asiakkaat voivat tuntea itsensä urheilullisiksi ja äveriäiksi. Itse mielummin nauttisin kunnon auton urheilullisuudesta kuin keskittyisin muille näyttämiseen. Kummasta saa itse enemmän irti?
Olmi on aivan oikeasse, VW ja asiakkaat ovat kärsineet Piechin egosta ja megalomaniasta. On käsittämätöntä että Piech on saanut vapaasti reihua laittaakseen oman nimensä historiankirjoihin. Hänellä onkn ilmeisesti todella vankka asema omasta omistuksestaan ja suhteistaan johtuen. Mutta silti...
Näkymättömämpi (vaikka ammattipiireissä tunnetaankin 'autoalan rokkitähtenä') Ghosn taas tahkoaa tulosta. Ehkä se on johtajana parempi tapa saada nimensä historiaan.
En kuitenkaan ole sitä mieltä että VW-megalomania ovat insinöörien ehdoilla tehtyjä, vaan markkinoinnin. Ei kukaan insinööri ikinä aloittaisi autojen rakentamista samoista lähtökohdista kuin Veyronissa. Tuloskin on sen mukainen vaikka insinöörit hyvän työn tekivätkin täyttääkseen järjettömät vaatimukset. Kuka on koskaan aloittanut oikean urheiluauton rakentamisen design-konseptista ja johtajan huippunopeus- ja tehovaatimuksista?
Bentleyn kulmakivenä on ollut perinteet, mutta nyt ne ovat vain koristeltuja Volkkareita. He eivät tehneet kuten BMW säilyttäessään Rolls Roycen aitouden ja arvot.
Phaeton ei ole oikeastaan kehittyneempi ja loisteliaampi Volkswagen vaan isompi ja kalliimmalla tehty VW.
Touareg, vaikka onkin kamala proomu, on näistä järkevin. Se mahdollisti Cayennen, joka sinänsä on huono asia automaailmalle mutta VW:n taloudelle hyvä asia.
VW onkin käyttänyt resursseja imagonkohotusautoihin nostaakseen tavallisten Volkkareiden ja Audien myyntiä ilman lisäarvoa näihin 'massatuotteisiin' muuten kuin mielikuvatasolla. Harmi etteivät he keskittyneet parantamaan itse 'massatuotteita' nostaakseen myyntiä jolloin asiakkaat saisivat yhä parempia autoja eikä vain mielikuvia.
Jos saa olla tylsä: MITÄ järkeä tuollaisessa autossa on?? Kuka sitä tarvitsee ja mihin?
On tuossa nyt huomattavasti enemmän järkeä, kuin 3 litraisella dieselillä varustetussa. Mutta rumahan tuo on, kuin #&%£$!* !
Kuka todellakaan kaipaa tuollaista? Mahtaisi muuten se porukka olla mielenkiintoinen psykologisen tutkimuksen kohde?
Hei, hei!
Jokainen välikoppa-Escortiaan kaipaava keski-ikäistyvä näkee tällaisesta päiväunia.
Vakavasti puhuen autojen kehitys, erityisesti saksalaisten premiumien, menee kummallisia latuja: enemmän, lisää, lujempaa, jne.
Keksisivät välillä jotain virkistävästi uutta. Vaikka miten voisin lukea aamun hesaria tuossa Länsiväylällä autolla madellessani (en aio vaihtaa bussiin).
Mutta kun maskuliiniset mielikuvat myyvät. Audin "uusi teholuokka" TV-kamppis on malliesimerkki. Kivoja aparaatteja, mutta tarpeettomia ja ennen kaikkea tosi surkeita sijoituksia.
Joo, ei ole noissa enää mitään järkeä. Mutta jonkun pitää varmaan pistää tuostakin parilla sylinterillä&kilowatilla paremmaksi ja taas voidaan keskustelupalstoilla vääntää kättä siitä kellä on isoin...
Asiaa voisi pohtia siitäkin näkökulmasta, että eihän urheiluautoja
tarvita mihinkään, esim. lamborghini, ferrari etc. Ei ole asuntovaunun ym vetäjiksi ja väkeä ei mahdu kahta ihmistä enempää. Tuossa
tulee huvi, hyöty ja urheiluauto samassa paketissa ja loppujen lopuksi
ympäristöystävällisesti, jos kerran vie dieseliä 11,9 l sadalla.
Rapakon taakse saavat ainakin ison taloudellisen voimanpesän, joka samalla kyykyttää useimmat "urheiluautot". Saattaapi pikkuhiljaa
sitten sielläkin diesel lyödä itseään läpi.
Monipuolinen Q7 voi olla, mutta ei sitä urheiluautoksi voi missään nimessä kutsua, vaikka minkälaisen raketin nokalle pistäisi. Reilusti yli 2,5 tonnia painava möhkäle ei pysty missään nimessä täyttämään urheiluautolta vaadittavia ajo-ominaisuuksia, suorituskykyä kyllä voi löytyä tarpeeksi. Painohan on varsinkin urheiluauton ja miksei perheautonkin pahin vihollinen. Uskoisin, että tämäkin auto häviäisi ratakierroksella esimerkiksi Focus ST:lle tai Type R:lle, vaikka ne ei eivät edes ole mielestäni vielä oikeita urheiluautoja. Lähimmäs urheiluautoa pääsevät maasturit lienevät Cayenne Turbo ja Mersun ML63AMG, mutta eipä niilläkään varmasti koe samanlaista ajamisen riemua mitä todellinen urheiluauto, esim. Porsche Cayman pystyy tarjoamaan.
Mitä itse autoon tulee hmm... Itse pidän kyllä näistä jättimäisistä maastureista, mutta ehkä nyt mennään jo liian pitkälle. Valitsisin samalla rahalla A6 farmarin nelivedolla, ja vaikkapa Caymanin huvitteluautoksi
Onhan se Q7 komea peli, mutta alkaa jo perusmallinakin hipoa suuruudenhulluutta. Auto painaa liki 2,6 tonnia, saastuttaa monessakin mielessä reippaasti keskivertoa enemmän eikä varmaan auta kauheasti ruuhkaisia suurkaupunkien keskustojakaan monsterimaisilla mitoillaan. Kerrassaan järjetön luomus. Mitä ihmisen pääkopasta puuttuu, että pitää tuollainen ostaa - vielä V12-moottorilla! Rehellisesti sanoen en itse kehtaisi edes ajaa sillä niin komea kuin se onkin. Tulisi syyllinen olo, syyllisempi kuin siitä, että ajan Citikallani punaisia valoja päin....
Q7 on sama konstruktio kuin Cayenne, aivan kuten VW:n Touareg.
Eli merkkikö sen urheilullisuuden vain tuossa luo?
tulee huvi, hyöty ja urheiluauto samassa paketissa ja loppujen lopuksi
ympäristöystävällisesti, jos kerran vie dieseliä 11,9 l sadalla.
Rapakon taakse saavat ainakin ison taloudellisen voimanpesän, joka samalla kyykyttää useimmat "urheiluautot". Saattaapi pikkuhiljaa
sitten sielläkin diesel lyödä itseään läpi.
Auto ei ole tulossa myyntiin USA:ssa. Touareg V10 dieselinkin myynti on kielletty useissa osavaltioissa liian suurten päästöjen vuoksi.
Jos olisin VW:n osakkeenomistaja suhtautuisin hyvin kriittisesti tähän uuteen moottoriprojektiin. Mahdollisen alkuinnostuksen jälkeen tuolla moottorilla myytävien autojen lukumäärä jäänee alle 1000 autoon vuodessa. En usko että moottorin kehitystyöhön investoituja rahoja saadaan takaisin. VW:llä on jo tarpeeksi raskaasti tappiollisia kokeiluja Premium-luokassa (Phaeton ja Bugatti). Osakeyhtiön pitäisi aina ensisijaisesti ajatella omistajien, ei insinööriosaston, etuja.
Monella kuten jr66:lla on todella virheellinen kuva maastureista (ja isoista tehokkaista autoista yleensäkin), enkä voi moittia. Eihän TM:kään millään tavoin auta asiaa kun eivät osaa kommentoida dynamiikkaa eivätkä näe autoa rakenteensa ja suunnittelufilosofiansa tuloksena, vaan hekin lähtevät amatöörityyliin mieikuvista ja muutamista numerotiedoista liikkeelle.
Thorne kirjoitti mielestäni erittäin hyvin, ajattelin pistää tähän ihan numerotietoa asiasta, mutta se pitäisi kai laittaa uudeksi aiheeksi.
Audithan on rakennettu dynamiikan kannalta kaikkea muuta kuin optimaalisesti, isommissa malleissa kone on niin edessä kuin vain menee eli etuakselin ETUpuolella! Eli päinvastoin kuin urheiluautot tai kilpa-autot. Viimeinen asia mitä silloin tarvitaan on VIELÄ isompi ja painavampi kone keulalle tappamaan viimeisetkin ajo-ominaisuuksien rippeet.
No, saavatpahan helpot mainosotsikot. Ja asiakkaat voivat tuntea itsensä urheilullisiksi ja äveriäiksi. Itse mielummin nauttisin kunnon auton urheilullisuudesta kuin keskittyisin muille näyttämiseen. Kummasta saa itse enemmän irti?
Olmi on aivan oikeasse, VW ja asiakkaat ovat kärsineet Piechin egosta ja megalomaniasta. On käsittämätöntä että Piech on saanut vapaasti reihua laittaakseen oman nimensä historiankirjoihin. Hänellä onkn ilmeisesti todella vankka asema omasta omistuksestaan ja suhteistaan johtuen. Mutta silti...
Näkymättömämpi (vaikka ammattipiireissä tunnetaankin 'autoalan rokkitähtenä') Ghosn taas tahkoaa tulosta. Ehkä se on johtajana parempi tapa saada nimensä historiaan.
En kuitenkaan ole sitä mieltä että VW-megalomania ovat insinöörien ehdoilla tehtyjä, vaan markkinoinnin. Ei kukaan insinööri ikinä aloittaisi autojen rakentamista samoista lähtökohdista kuin Veyronissa. Tuloskin on sen mukainen vaikka insinöörit hyvän työn tekivätkin täyttääkseen järjettömät vaatimukset. Kuka on koskaan aloittanut oikean urheiluauton rakentamisen design-konseptista ja johtajan huippunopeus- ja tehovaatimuksista?
Bentleyn kulmakivenä on ollut perinteet, mutta nyt ne ovat vain koristeltuja Volkkareita. He eivät tehneet kuten BMW säilyttäessään Rolls Roycen aitouden ja arvot.
Phaeton ei ole oikeastaan kehittyneempi ja loisteliaampi Volkswagen vaan isompi ja kalliimmalla tehty VW.
Touareg, vaikka onkin kamala proomu, on näistä järkevin. Se mahdollisti Cayennen, joka sinänsä on huono asia automaailmalle mutta VW:n taloudelle hyvä asia.
VW onkin käyttänyt resursseja imagonkohotusautoihin nostaakseen tavallisten Volkkareiden ja Audien myyntiä ilman lisäarvoa näihin 'massatuotteisiin' muuten kuin mielikuvatasolla. Harmi etteivät he keskittyneet parantamaan itse 'massatuotteita' nostaakseen myyntiä jolloin asiakkaat saisivat yhä parempia autoja eikä vain mielikuvia.