Uusin Car and Driver vertailu

22 kommenttia

Lopputulokset:

1. Infiniti M45 (219 pistettä)
2. Acura RL (215 p)
3. Lexus GS 430 (208 p)
4. Mercedes-Benz E350 (202 p)
5. Audi A6 (199 p)
6. BMW 530i (198 p)
7. Cadillac STS (191 p)
8. Jaguar S-type (181 p)

Koko vertailu luettavissa:
http://secure.grubbs.com/cardriver.pdf

Aro-Yhtymä, olisiko aika tuoda Infiniti tänne?

  
  • Lainaus:
    24.03.2005 klo 17:20 olmi kirjoitti
    Aro-Yhtymä, olisiko aika tuoda Infiniti tänne?

    Todennäköisesti ei. Parinkymmenen auton takia tuskin olisi kannattavaa. Tulisi ottaa koko EU:n tuontiohjelmaan. Mutta. Ensin alusta olisi viritettävä eruooppalaiseen makuun, turhat löysät pois, tietyt cruiserit ym. vippstaakit sijoitettava järkevästi jne. Tämä tietenkin maksaa ja onko hyöty siihen nähden olemassa?

    Konsepti toimii jenkeissä, on Audimaiset muodot ja sopivaa löysyyttä ja letkeyttä joka siellä myy - miksi muuttaa sitä?

      
  • Olipa kovatasoinen vertailu, jossa jyvät erottuivat akanoista ts. erot minimaalisia, jotka on jouduttu "tunnettakin" apunakäyttäen hakemaan. Viimeisen päälle asiallinen silti mielestäni. MB E 350 sijoittunut tuoreimpia saksalaisia paremmin, (toki E 350 uudehko versio mallistossa) joka yllätti kyllä minut hyvällä sijoituksella.
    BMW olisi 545i mallin myötä noussut hieman, mutta hinta kai estää sen sijoittamisen tähän joukkoon :tongue:

    [German cars muokkasi tätä viestiä 24.03.2005 klo 21:13]
      
  • Tuskinpa. Koko vertailu oli tehty jenkkien mieltymysten mukaan. Euroopassa tilanne melko varmasti muuttuisi täysin päinvastaiseksi.

      
  • Doch. Die Preise sind sehr angesehen, wirklich. Aber leider verstehe ich nicht dein Kern des Pudels. Vielleicht möchtest du mich beleuchten? Und bitte, einfach. :open_mouth:

      
  • No ei kai tuo Infinitin ylivoimaisuus tullut yllätyksenä kellekään autoalaa tuntevalle? Toisaalta, aika epäreilua asettaa Infiniti vastakkain alemman luokan autojen, kuten Mersun ja Audin kanssa..

      
  • Kaipa tuokin autotesti ainakin jollakin tavalla kuvastaa tilannetta myös Euroopan markkinoilla.
    Saksassa E- ja S-mallien huonon menekin takia Mercedes supistaa Sindelfingenin tehtaan vuosituotannon 500000:sta 400000:een autoon vuodessa. S-klasse Coupen valmistus keskeytetään toistaiseksi kokonaan.
    Kunhan japanilaiset tuovat hybridi-vaihtoehdot kaikkiin premium luokan malleihin niin eurooppalaisten testimenestys huononee jälleen.

    New Yorkissa on esitelty jo uusi GS450h. Jatkoa seuraa nopeaa tahtia. Kaupallisia malleja eikä vain näyttelyitä varten rakennettuja, ei-koskaan tuotantoon tulevia kuten esim GM:n dieselhybridiastra.

    Katso www.autoshowny.com
    Tosin on siellä esitelty uusi R500 Mercedeskin.

      
  • Lainaus:
    24.03.2005 klo 21:46 German cars kirjoitti
    Onko näin? Täytyisi varmaan käydä smoothia kyytiä antamassa itselleen tuolla

    Kun haet www.mobile.de sivuilta Eurooppalaista autoa, anna mahdollisimman tarkat tiedot väriä myöten, muuten tulee yli 1000 autoa joten kone ei näytä. Kun haet harvinaisempia, kuten Infiniti, täytä vain merkki, tai hae se alasvetolaatikosta, ei muuta, sitten painat heti suche=etsi. Saat löytöjä paljon enemmän, jopa 1 Helsingistä!

      
  • Voitko roti hieman antaa perusteluja. E-sarja on joka tapauksessa vieläkin Saksan eri Euroopan isoimpien automarkkinoiden suosituin malli kokoluokassaan, vaikka A6 ja 5-sarja ahdistaakin. S-sarja ja CL uusiutuvat vuoden sisällä, sisarmallejahan ovat. Ja tarkennuksena, ei ole olemassa S-sarjan coupé mallia. CL perustuu osittain S-sarjaan, ennemmin olikin S-sarja coupé korilla, mutta nykyisin oma mallinsa.

    Ja CL sarja on ollut luokkansa markkinajohtaja, vuosia. Pahin kilpailija Bentley Continental Coupe kun BMW 8 lopetti aikoinaan. Miksi kukaan markkinajohtajan tuotantoa lopettaisi? Vi perustuiko tieto CL mallien "heikkoon näkyvyyteen Suomalaisessa liikennekuvassa?"

      
  • Lainaus:
    24.03.2005 klo 20:22 SixPack kirjoitti
    Lainaus:
    24.03.2005 klo 17:20 olmi kirjoitti
    Aro-Yhtymä, olisiko aika tuoda Infiniti tänne?

    Todennäköisesti ei. Parinkymmenen auton takia tuskin olisi kannattavaa. Tulisi ottaa koko EU:n tuontiohjelmaan. Mutta. Ensin alusta olisi viritettävä eruooppalaiseen makuun, turhat löysät pois, tietyt cruiserit ym. vippstaakit sijoitettava järkevästi jne. Tämä tietenkin maksaa ja onko hyöty siihen nähden olemassa?

    Konsepti toimii jenkeissä, on Audimaiset muodot ja sopivaa löysyyttä ja letkeyttä joka siellä myy - miksi muuttaa sitä?


    Car and Driver on amerikkalaisista lehdistä se joka eniten painottaa urheiluautomaisia ajo-ominaisuuksia. Nytkin autoja oli näköjään "kuritettu" jollain moottoriradalla. Tykkitäisikö TM noilla autoilla Alastaron radalla? Car and Driver-lehteä on USA:ssa arvosteltu siitä, että se painottaa noita "äärimmäisiä ajo-ominaisuuksia" aivan liikaa autojen todelliseen kohderyhmään verrattuna.
    Ollaan reiluja ja myönnetään se tosiasia, että kun Infiniti selvisi suurimmalla nopeudella kaikista kaistanvaihto ja pujottelukokeista (lehden tilastojen mukaan), niin sen alusta ei voi olla "löysä ja letkeä", ainakaan noihin muihin autoihin verrattuna.
    Hauskin juttu koko vertailussa oli kuitenkin se, että Volvo ei halunnut (uskaltanut) osallistua. S80 T6 jäi jo uudehkona mallina vastaavassa vertailussa toiseksi viimeiseksi ja nyt kun kaikki (Jaguaria lukuunottamatta) ovat uudistuneet, lopputulos olisi voinut olla Volvolle todella nöyryyttävä.

      
  • Lainaus:
    24.03.2005 klo 21:46 German cars kirjoitti
    Lainaus:
    24.03.2005 klo 21:37 Vinnes kirjoitti
    Tuskinpa. Koko vertailu oli tehty jenkkien mieltymysten mukaan. Euroopassa tilanne melko varmasti muuttuisi täysin päinvastaiseksi.

    Onko näin? Täytyisi varmaan käydä smoothia kyytiä antamassa itselleen tuolla


    Tuo Saksassa myynnissä oleva käytetty on vanha malli. Sitä ei yleisesti pidetty kovin hyvänä autona.
    Tämän uuden mallin avulla Infiniti on tehnyt melkoisen ihmeen ja ilmeisesti noussut luokan kärkeen. Voitto ensin Motor Trendin- ja nyt myös Car and Driverin-vertailussa.
    BMW:llä ja Toyotalla on miettimisen aihetta.
    Toyotalla varmasti mietitään miten täysin uusi Lexus hävisi molemmille "kotimaisille" kilpailijoilleen.
    BMW:stä en ole niin varma. BMW:n johtoon kuuluva henkilö ilmoitti pari viikkoa sitten, että heillä on vain yksi kilpailija (Mercedes), kukaan muu ei kuulemma ole lähelläkään samaa tasoa. Mielestäni tuo on väärä asenne liike-elämässä.

      
  • Mercedes-Chef Eckhard CordesJahr habe jedoch die Produktionspause für das S-Klasse-Coupé bestätigt.
    Betroffen seien die Baureihen E- und S-Klasse. Die Förderbänder für das S-Klasse-Coupé sollen in der nächsten Woche ganz still stehen. Die Hoffnungen auf Wachstum bei der E-Klasse werden offenbar nicht erfüllt.
    Mersutiedotuspomo vahvistaa, että S-klasse-Coupe tuotantohihnat seisovat lähiviikkoina kokonaan ja että toiveet kasvusta e-mallien osalta eivät täyty.

    Odotetaan maaliskuun myyntilukuja Saksassa.
    Mersu (ja osittain myös Audi ja BMW) joutuivat sulkemaan kokonaisia tuotantolinjoja viallisten Bosch-dieselpumppujen takia. Linjat seisoivat Saksassa (ja myös Espanjassa Vito-tehtaalla) pahimmillaan pari viikkoa.

      
  • Lainaus:
    25.03.2005 klo 13:46 olmi kirjoitti
    Lainaus:
    24.03.2005 klo 21:46 German cars kirjoitti
    Lainaus:
    24.03.2005 klo 21:37 Vinnes kirjoitti
    Tuskinpa. Koko vertailu oli tehty jenkkien mieltymysten mukaan. Euroopassa tilanne melko varmasti muuttuisi täysin päinvastaiseksi.


    Onko näin? Täytyisi varmaan käydä smoothia kyytiä antamassa itselleen tuolla

    Tuo Saksassa myynnissä oleva käytetty on vanha malli. Sitä ei yleisesti pidetty kovin hyvänä autona.
    Tämän uuden mallin avulla Infiniti on tehnyt melkoisen ihmeen ja ilmeisesti noussut luokan kärkeen. Voitto ensin Motor Trendin- ja nyt myös Car and Driverin-vertailussa.
    BMW:llä ja Toyotalla on miettimisen aihetta.
    Toyotalla varmasti mietitään miten täysin uusi Lexus hävisi molemmille "kotimaisille" kilpailijoilleen.
    BMW:stä en ole niin varma. BMW:n johtoon kuuluva henkilö ilmoitti pari viikkoa sitten, että heillä on vain yksi kilpailija (Mercedes), kukaan muu ei kuulemma ole lähelläkään samaa tasoa. Mielestäni tuo on väärä asenne liike-elämässä.



    Tuo Infiniti tuolta mobile.de:sta oli turha heitto, pahottelut.

    No ehkäpä BMW:n johtoon kuuluvalla henkilöllä on alkamassa nousemaan "nesteet" päähän, kun viime kuukaudet ovat näyttäneet musertavia myyntilukemia 5-serien myyntilukuihin viitaten.
    E-klasse mielestäni on jo jotenkin vanhahtava ulkoisesti ja moottoripuolella nuo suorakutoset ovat BMW:n valtti nro. 1, eikä tuo BMW:n mielipiteitä jakava muotoilukaan ole näköjään ollut esteenä. Tuleva vuosi vasta kuitenkin näyttänee, jatkuuko BMW:n hyvä menestys keskiluokan uuden "pikkupremiumin" myötä.
    Edelliskorimallin menestyksessä riittänee tavoiteltavaa.

    Menipäs taas OFFtopiciksi...

      
  • Tämä vertailu on aito äijä testi! Ainoat asiat joita on pisteytyksessä painotettu, ovat kiihtyvyys, jarrutus ja tietysti sivuttaiskiihtyvyys. Polttoaineen kulutus oli sentään huomioitu minimaalisesti, mutta melua ei lainkaan. Samaten takatilat, tavaratila, varusteet ym. who cares! Performance oli saatu mahtumaan arvostelu perusteeksi jopa kahteen kertaan. En tiedä olivatko kaikki autot vakio rengastuksella, mutta huomattava erot renkaissa tämän tyyppisessä testissä, pistävät autot vähintään eriarvoiseen asemaan.

    Toinen huomio on miten Euron ja Dollarin heikentynyt suhde vaikuttaa Saksalaisten autojen hintoihin Jenkeissä. BMW on ilmeisesti siirtänyt vaikutuksen suoraan hintoihin. Toisaalta Audi on Eurooppalaisen silmin suorastaan halpa verrattuna Mersuun ja Bemariin. Näiden autojen markkina osuuden voi olettaa laskevan, ellei Dollari jostain syystä lähde nousuun.

    Mersun huono myynti alkaa olla tosiasia, ikävä kyllä huonontunut laatu vaikuttaa myyntiin. Helmikuun myynti Saksassa oli suorastaan huono MB:n kannalta. http://www.autobild.de/aktuell/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8361&artikel_seite=1

      
  • Lainaus:
    25.03.2005 klo 19:59 juster kirjoitti
    Mersun huono myynti alkaa olla tosiasia, ikävä kyllä huonontunut laatu vaikuttaa myyntiin. Helmikuun myynti Saksassa oli suorastaan huono MB:n kannalta. http://www.autobild.de/aktuell/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8361&artikel_seite=1

    Ei Japanilaisetkaan tuossa hittilistassa loista, Lexus -42,6%, Mazda, Nissan - miinuksella, kaikki on suhteellista. Jos näin jatkuu vuosi-pari, menee merkillä kuin merkillä Euroopassa miinukselle. Tässä valmistajien hittilista:

    http://www.autobild.de/akutell/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8141&artikel_seite=6

    [SixPack muokkasi tätä viestiä 25.03.2005 klo 20:53]
      
  • Lainaus:
    25.03.2005 klo 20:50 SixPack kirjoitti
    Lainaus:
    25.03.2005 klo 19:59 juster kirjoitti
    Mersun huono myynti alkaa olla tosiasia, ikävä kyllä huonontunut laatu vaikuttaa myyntiin. Helmikuun myynti Saksassa oli suorastaan huono MB:n kannalta. http://www.autobild.de/aktuell/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8361&artikel_seite=1


    Ei Japanilaisetkaan tuossa hittilistassa loista, Lexus -42,6%, Mazda, Nissan - miinuksella, kaikki on suhteellista. Jos näin jatkuu vuosi-pari, menee merkillä kuin merkillä Euroopassa miinukselle. Tässä valmistajien hittilista:

    http://www.autobild.de/akutell/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8141&artikel_seite=6

    SixPack esitteli tammikuun listan, tässä justerin tilastoa vastaava valmistajien lista helmikuulta:
    http://www.autobild.de/aktuell/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8361&artikel_seite=6

      
  • Tämä on juuri numeroiden kanssa kikkailua jotka markkinamiehet pitävät tärkeänä. Yleinen suuntaus on kuitenkin, että automyynti tulee lähivuosian laskemaan Euroopassa. Ehkä pienet autot nostavat asemia.
    Eräänlainen Peak-point on saavutettu jolloin vain suurempia, nopeampia ja kalliimpia autoja ei voi jatkuvasti myydä ja valmistaa. Jossakin linjat risteävät. Vaikka Fiat on erittäin miinusmerkkinen, veikkaan, että se tulee vielä pikkuautoilla nousemaan. Paljon on dollarista kiinni, jos se pysyy heikkona - pysyy myös bensa pumpulla siedettävänä, jos toisinpäin, isot syöpöt jäävät seisomaan myyntihalleihin. Kuluttajat ovat heikon dollarin puolesta, talous ei. Sillä yhä kiihtyvällä vauhdilla viedään tuotantoa pois Suomesta ja Euroopasta Kiinaan ja senjälkeen Intiaan. Vuosien saatossa täällä potkii yhä suurempi joukko pikkukiviä parkkiksella - ikävä kyllä.

      
  • Mielenkiintoinen kärki. Lexuksen sopimista kärkeen epäilen muuta en osaa kärjestä sanoa. Olisi kiva nähdä tuollainen vertailu TM:ssäkin Suomen oloissa.
    On se ikävää kun noita kaikkia autoja ei myydä Suomessa koska ainakin tuon testin mukaan ne olivat hyviä autoja. Jotain vaihteluakin tänne Suomen, kiitos!

      
  • Autokauppiaat antavat huononevan menekin ja laatuongelmien takia suuria (8-15 prosenttia) alennuksia luxusautojen ostajille Saksassa.
    "Ongelmalapsi on MB E-sarja. Paljon työtä vaaditaan sen eteen, että laatu jälleen täsmäisi". Näin kertoo eräs etelä-saksalainen autokauppias.
    Aikaisemminkin on annettu alennusta karvalakkimallien ostajille mutta nyt näyttää siltä, että premiummerkkienkin ylisuuret myyntikatteet ovat kutistumassa

    Lainaukset sivuilta www.automobilwoche.com 27.3.2005

    Hohe Rabatte für Luxusautos. Bei Mercedes, Audi und BMW bekommt man zwischen 8 und 15 Prozent Rabatt. „Sorgenkind“, so ein süddeutscher Händler, „ist die E-Klasse.“ Da sei Überzeugungsarbeit nötig, dass die Qualität wieder stimme.

      
  • MB:llä on ongelmia Saksassa. Taantuva talous ja liian vahva euro ovat suurin syy vaikeuksiin, mutta on muitakin. Saksassa on paljastunut, että MB:n johtoasemassa olevia henkilöitä on sallinut Mersujen välittämisen alehintaan ulkomaille ja käärineet välistä pimeitä myyntivoittoja. Asia on paha isku merkin imagolle Saksassa ja tietenkään ulkomaiset maahantuojat eivät ole kovin mielissään asiasta. Saksassahan on totuttu myymään yritysautoja isolla alennuksella (jopa nollakatteella), mutta sopimuksissa on ollut tarkat pykälät siitä ettei autoja saa suoraan myydä eteenpäin kolmannelle osapuolelle jottei hintoja dumpattaisi. Nyt MB on itse rikkonut tuota pykälää, saa nähdä mihin johtaa. Luottamus ei ainakaan myyntiverkostossa lisäänny...

    Laatuongelmat ovat myöskin ilmeisiä.

    BMW:n, Audin ja MB:n osalta ongelmallista on juuri tuo yritysautojen suuri osuus niiden myynnistä. Tällä hetkellä ne joutuvat myymään ko. autot erittäin halvalla pitääkseen tuotannon pyörimässä ja katteet jäävät pieniksi. Väitetään että MB E:n ja Audi A 6:n myynnistä noin 65% on alehinnalla myytyjä firma-autoja, BMW 5:n myynnistä osuus on ollut Saksassa uuden mallin myynnin alkuvaiheessa jopa 80-90% !

      
  • Eiköhän toi ollut aika höpöhöpö testi jos ajatellaan kokonaisuutta. Sporttitestinä varmaan menee noilla kriteereillä. Jäi vaan vähän ihmetyttämään kun Audi, Cadillac, Infinity, Jaguar ja Lexus tuodaan yli 4litraisilla V8 koneilla niin miksi sinne on tungettu Bemarin 3litrainen kutonen? Voi olla eri lukemat taululla jos olisi ollut Bemarin vastaava kottero.

      
  • Lainaus:
    07.04.2005 klo 16:21 Stormrider kirjoitti
    Eiköhän toi ollut aika höpöhöpö testi jos ajatellaan kokonaisuutta. Sporttitestinä varmaan menee noilla kriteereillä. Jäi vaan vähän ihmetyttämään kun Audi, Cadillac, Infinity, Jaguar ja Lexus tuodaan yli 4litraisilla V8 koneilla niin miksi sinne on tungettu Bemarin 3litrainen kutonen? Voi olla eri lukemat taululla jos olisi ollut Bemarin vastaava kottero.


    Hyvä pointti. Syynä on vain kasikoneellisen Bemun ja Mesen korkea hinta. Autojen varmaan haluttiin olevan suunnilleen saman hintaisia. Tosiasia on, että testin lopputulos olisi ollut suunnilleen sama, vaikka Bemu ja Mese olisi ollut varustettu kasikoneila. Infiniti olisi edelleen voittanut esim. slalom-testin jne.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit