Ovat tulleet - myynti voi alkaa !!!
Alkaen 19950 (1.4 Essentia)
22550 (1.6 Enjoy)
26350 (1.7CDTI 100hv, Enjoy)
23850 (1.8 Enjoy)
31950 (1.9CDTI 150hv, Cosmo)
36050 (2.0 turbo 200hv, Sport)
Ennakkotilaajalle 350 EUR lahjakortti.
Että näillä eväillä....
No joo. Perusmallit ovat sopivan hintaisia, mutta tehodiesel ja turbo on taas hauskasti hinnoiteltu. Eikö farkkua tuoda Cosmo-varusteisena kuin tuolla isommalla dieselillä?
Mutta, 2-ovisen Golfin hinnalla saan Astran farmarin
Joo erikoismallien hinnat ovat jälleen täysin käsittämättömiä. Ilmeisesti maahantuojan tarkoitus on, että Suomessa myydään vain perusmalleja. Kaikkeista käsittämättömin on 2.0 Turbon hinta. Nimittäin edullisemmin saa Vectra Wagon 2.0 Turbo sportin (35 480 ), jossa on tosin "vain" 170 hv, mutta kuitenkin kyseessä on kokoluokkaa isompi auto.
Saksassahan nämä mallit eivät ole suhteessa näin kalliita perusmalliin verrattuna, hintaeron jäädessä 2000-4000 :n haarukkaan. Suomessa hintaero on 14 000 !!! Kyllä Suomessa osataan "kyykyttää" kansaa. Maahantuoja on täysi urpo luullessaan, että joku ostaa 36000 :lla Astra farkun, kun samalla hinnalla saa Audi A4 Avantin 2.0 (130 hv), Volvo V50 2.4i:n (170 hv) ja sitä rataa...
Joo, siinä olen samaa mieltä että maahantuoja on täysi urpo ja suurinosa jälleenmyyjistä KERTAKAIKKIAAN SURKEITA!
Harmi sinänsä, sillä tuote on OK ja esim farkkua jos vertaa A4:seen tai V50:een saa tavaratiloiltaan isomman auton jos ostaa Astran.
Suomalaisilla on vaan niin iso ego (lue, velkaraha on halpaa), ettei se mahdu Opeliin vaan pitää ostaa ns. status auto. Toisaalta taas, Opelilla on kiva "kyykyttää" näitä ns. laatumerkkejä...
toim.huom:
VOISI ALKAA,
ei tule kuitenkaan alkamaan, ooppeli on mahkunsa käyttänyt jo ajat sitten loppuun.
On todella säli nähdä jällen yhden merkin kohdalla hinnoittelun olevan tuollaista: Ainoat mielenkiintoiset tuotteet on hinnoiteltu järjettömästi, no täytyypä vaan katsella sellaisia merkkejä jotka eivät ole hinnoitelleet parempia malleja yli...
Eiköhän esim. 1.6 Enjoy malli ole suurelle yleisölle juuri se kiinnostavin malli, joten kova myynti lienee taattu. Toisaalta on harmillista, että tehomallit on hinnoiteltu pilviin. Vaikuttaa että Suomen maahantuoja ei edes halua myydä ko. malleja. Toisaalta pitää muistaa että esim Golf V GTI (200hv) tulee maksamaan yli 40ke, joten siinä suhteessa Astran hinta on täysin linjassa. Astran 240hv GTC versio lienee myös suunnilleen samassa hintahaarukassa.
Tässä vielä aika kattava tietopaketti aiheesta:
http://www.germancarfans.com/news.cfm/newsid/2040907.001/opel/1.html
herrat huomioikaahan, että astran turbo-malli on varusteiltaan täysin
eri luokkaa kuin vectran turbo!!!
ja eihän toi suurempi pellin määrä ihan täysin määrää auton
ohjehintaa, ainakaan suomessa!!