Osoitteessa auto-motor-sport.de kerrotaan jotain Lexuksen tulevasta uudesta huippumallista.Siinä on autosta pari piirroskuvaakin.
Ymmärtääkö joku sen verran saksan kieltä,että voisi kertoa mitä siinä jutussa sanotaan?Itse en juurikaan ymmärrä.Olisi mielenkiintoista tietää.
Uusi lippulaiva on tarkoitettu ennen kaikkea US-markkinoille ja tulee maksamaan yli 100 000 taalaa. Suunnitteilla on limusiini ja cupee, jotka on tarkoitettu kilpailemaan ennen kaikkea Mesen S-luokan ja Cl-mallin samoin kuin Cadillacin vuonna 2007 esiteltävän luxus-mallin ULS kanssa.
Moottoriksi on tulossa V8 ja 500-600 hepoinen 12-sylinterinen. Kasisylinterinen-muunnos tulisi myös hybridiversiona yhdessä sähkömoottorin kera.
Suomennos vapaahko, mutta pääsasiat selvinnevät, toivon.
Uusi Lexuksen lippulaiva on tarkoitettu enne kaikkea USA:n markkinoille. Maksaa paljon. Kilpailee samassa luokassa S- ja CL-mersujen sekä Cadillac ULS:n kanssa. Moottoreita on ainakin 12- ja 8-sylinterisiä, 8-sylinterisestä tulee hybridimoottori. Tehoja välillä 500-600 DIN-heppaa(?).
Ai niin, vielä sen verran, että mallit sijoittuvat nykyisen 430-sarjan yläpuolelle.
Toivottavasti ei tule tuon näköistä; keulasta ruma ja perästä kopioitu täysin Maybachista.
Tuo uusi ainakin nyt kuulostaa aika hyvältä. Eikö Lexus LS 430 muistuttanut jotain Toyotan Celsior/Velsior (sanokaa sen Toyotan malli joka muistutti Lexusta?) En muista nyt sen Toyotan mallinimeä. Sama juttu kun Lexuksen pienempi/halvempi maasturi muistuttaa Toyota Land Cruiseria...
Lexus LS 430 ei vain muistuta Toyota Celsioria vaan on juuri sama auto aivan kuten Lexus RX 300 on juuri sama auto kuin Toyota Harrier, LS on Toyota Altezza jne. jne.
Lexus LS 430 ei vain muistuta Toyota Celsioria vaan on juuri sama auto aivan kuten Lexus RX 300 on juuri sama auto kuin Toyota Harrier, LS on Toyota Altezza jne. jne.
Periaatteessa sitten ihan sama kumman auton ostaa, vai? Millaiset hintaerot ja onko autoissa jotain "oikeaa" eroa?
Autot myydään kotimarkkinoilla Toyota-merkillä ja vientimarkkinoilla Lexus-merkillä. Vertailu on relevanttia lähinnä Japanista käytettynä laivattujen autojen kohdalla vasemmanpuoleisen liikenteen maissa. Ei siis koske meitä suomalaisia.
Eli Lexus on Toyota. kyllä olen tiennyt että Lexus kuuluu Toyotaan mutta en tiennyt että autotkin ovat samoja. Tai no sama se on.
Mun mielestä on tässä on aika hyvin sivuttu sitä asiaa joka on suurin ero Acuran ja Lexuksen välillä. Käytännössä kaikki Acura-mallit sitä MDX maasturia lukuunottamatta on Hondia jotka on nimetty uudelleen USA:n markkinoita varten. Sen sijaan kaikki Lexukset GX ja LX- maastureita on varta vasten suunniteltu olemaan Lexuksia ja niitä myydään Japanissa Toyotina vain siksi että Lexus-merkkiä ei ole Japanissa. Kyseessä on pieni mutta mielestäni tosi merkittävä ero. Eli Lexus LS ei ole uudelleen nimetty Toyota Celsior vaan tilanne on juuri päinvastainen. Ensi vuonna Lexus-merkki esitellään Japanissa ja silloin Celsior-nimi päätyy autojen taivaaseen tai helvettiin. Lexukselle on tämän vuoden aikana perustettu oma johtokunta sekä suunnitteluosasto ja valmistus tullaan keskittämään Toyotan kolmeen parhaaseen tehtaaseen joten mielestäni Toyotan ja Lexuksen suhde on muodostumassa samanlaiseksi kun Audin ja Volkswagenin suhde.
Eli samaa rautaa eri merkillä ja eri hinnalla.
Uusi Acura RL on kaiketi alun pitäen Acuraksi suunnisteltu entä mikä on Acura TLn japsi kopio???
Vai Lexus on Toyota? No, sittenhän Rolls-Roycekin on Pemari ja Bentley on Klonkswagen ja Jaguar on Voortti.
Lamborghini on Audi, Maybach on Mersu, Alfa on fiat, Saab on Opel... tätähän voisi jatkaa loputtomiin
Kyllä Lambo on vähemmän Audi kuin Toyota Lexus. Toyota ja Lexus eri merkki vain laitettu nokkaan. Alfalla ja Fiatilla ei tietääkseni ole kovin samanlaisia malleja. Nykyään kaikki ovat yhteistyössä tai samaan konserniin kuuluvia.. tai no ei tietenkään ihan kaikki mutta...
Valitettavasti Lexus on Toyota - tai Toyota on Lexus, miltä kannalta asiaa nyt sitten katsookin.
Rolls-Royce ei ole BMW, vaikka BMW sen omistaakin. Bentleyn ja VW:n tilanne on vastaava.
Jaguar sen sijaan on Ford, ainakin osittain. Perustuuhan X-Type suurelta osin Mondeon tekniikkaan.
Lamborghini on Audi, Audi on Volkswagen ja Volkswagen on Skoda.
Onhan se noinkin mutta Lambo on aikas erilainen ja Audikin eroo Volkkarista. Ja niin edelleen... ääh mitä minä itsestään selvyyksistä puhun...
Mihin väliin sitten asettuu Seat?
Bentley Continental GT ja sen tuleva neliovinen sisarmalli perustuvat VW Phaetoniin.
Bentley Continental GT ja sen tuleva neliovinen sisarmalli perustuvat VW Phaetoniin.
Ei oikein voisi uskoa kun on nähnyt kummatkin autot. Ihan erilaisia!