Jettahan on onneksi tunnetusti innovatiivinen tuote verrattuna esimerkiksi nykyiseen corolla sedaniin. Mihin joutuisimmekaan jos meillä ei olisi näitä individualisteja jotka suunnitelevat ennen näkemättömän uraa uurtavia tuotteita markkinoillemme. Katsokaa Jettaa vaikka perästä. Sen silmiä hivelevän sulavalinjainen muotoilu on jotain mihin emme ole ennen tottuneet. Tai hetkinen, ihan kuin olisin nähnyt vastaavaa jo joskus "mulkosilmäcorollan" peräpeilissä. Todennäköisesti olen kuitenkin erehtynyt.
Jos tuo tuleva Corolla jotain olemassa olevaa muistuttaa, niin kyllä minulle ensimmäisenä tulee mieleen Camry. Taustalla sama suunnittelutiimi kuin Camrylla. Oli muuten hyvä linkki tuo jossa Jettaa verrattiin nykyiseen jenkki Corollaan! En oikein ymmärrä tätä jahkailua mikä malli muistuttaa mitäkin, jokaisesta ns. jokapojanautosta löytyy viittauksia muihin merkkeihin...
Maailman suurin autojen valmistajamaa eli Kiina. Matkii nykyään pääsääntöisesti Japanilaista automallistoa. Eturivissä Hondan CR-V:n edellinen malli. Aikaisemmin matkivat Mersuja mutta tuli lähinnä koomisia autoja kun pikkuautoon laitettiin -90 luvun Mersun jäähdyttäjän säleikkö ja lamput. Olen varma että Hondan piti tehdä vanhaan vain Fagelit mutta Hondan uusi Civig pani kynät ja tietokoneet savuamaan. Tämän ansiosta syntyi Auris. Ihme kun edes vaivautuvat sedaneita piirtelemään kun tälläisiä vanhanaikaisia autoilumaita kuin Suomi ei ole montaa. Sillä nimeksikin jätettiin Corolla että voi lopettaa valmistuksen koska hyvänsä. Kumma juttu että Saksalaisella autolla ajavat kuvittelee että aina heidän merkkiä on matkittu. Ei se ihme että se maghoilu näkyy liikenteessäkin erään premiun merkin kohdalla jossa on vain kolme kirjainta.
Ne muuten oikeesti on hupaisan näkösiä ne kiinalaiset osittaiskopiot! Mun mielestä me voidaan olla iloisia että sekä corolla/auris ja jetta/passat on noin hyvän näkösiä verrattuna moniin muihin uusiin yritelmiin...
Kiitos, Erkki, kiintoisista kuvista. Onhan siinä selkeitä viittauksia jonkinlaiseen matkimiseen eikä se uutta ole autoalalla - tai millään alalla. Mutta sitä vain ihmettelen, että miksi Volkswagenin piti matkia noin rumaa Toyotaa? Lisäksi uuden Jetan massat on väärin piirretty ja jaettu; keula on liian pieni massiiviseen ja korkeaan peräosaan nähden. Muutoin on kyllä ilo nähdä, että Volkswagen pyrkii eroon tuulipukuimagostaan panostamalla edes vähän muotoiluun - jollei sitten omia ideoitaan käyttämällä niin edes sitten matkimalla. Uusi Passat onkin jo melko hyväksyttävän näköinen auto, vaikka siinäkin on Jetan tapaan liian massiivinen ja kömpelö peräosa vaikkakaan ei niin pahasti kuin Jetassa. Toivottavasti Golfin seuraava sukupolvi on päässyt eroon rumuudesta ja tylsyydestä. Näin ainakin Volkkarilla luvataan; kertoivat, että tulevat Volkkarit ovat seksikkäitä. Passatistakin on luvassa coupe-versio. Tässä voisivat monet muutkin valmistajat ottaa oppia ja lykätä tuotantoon coupe-versioita autoistaan.
Jettahan on onneksi tunnetusti innovatiivinen tuote verrattuna esimerkiksi nykyiseen corolla sedaniin. Mihin joutuisimmekaan jos meillä ei olisi näitä individualisteja jotka suunnitelevat ennen näkemättömän uraa uurtavia tuotteita markkinoillemme. Katsokaa Jettaa vaikka perästä. Sen silmiä hivelevän sulavalinjainen muotoilu on jotain mihin emme ole ennen tottuneet. Tai hetkinen, ihan kuin olisin nähnyt vastaavaa jo joskus "mulkosilmäcorollan" peräpeilissä. Todennäköisesti olen kuitenkin erehtynyt.
Eikös se ollut toisinpäin, Volkswagen Corolla. Jetastahan on sanottu, että se muistuttaa nykyistä jenkkien corollaa.
http://forums.beyond.ca/showthread/t-83414.html
Jos tuo tuleva Corolla jotain olemassa olevaa muistuttaa, niin kyllä minulle ensimmäisenä tulee mieleen Camry. Taustalla sama suunnittelutiimi kuin Camrylla. Oli muuten hyvä linkki tuo jossa Jettaa verrattiin nykyiseen jenkki Corollaan! En oikein ymmärrä tätä jahkailua mikä malli muistuttaa mitäkin, jokaisesta ns. jokapojanautosta löytyy viittauksia muihin merkkeihin...
Maailman suurin autojen valmistajamaa eli Kiina. Matkii nykyään pääsääntöisesti Japanilaista automallistoa. Eturivissä Hondan CR-V:n edellinen malli. Aikaisemmin matkivat Mersuja mutta tuli lähinnä koomisia autoja kun pikkuautoon laitettiin -90 luvun Mersun jäähdyttäjän säleikkö ja lamput. Olen varma että Hondan piti tehdä vanhaan vain Fagelit mutta Hondan uusi Civig pani kynät ja tietokoneet savuamaan. Tämän ansiosta syntyi Auris. Ihme kun edes vaivautuvat sedaneita piirtelemään kun tälläisiä vanhanaikaisia autoilumaita kuin Suomi ei ole montaa. Sillä nimeksikin jätettiin Corolla että voi lopettaa valmistuksen koska hyvänsä. Kumma juttu että Saksalaisella autolla ajavat kuvittelee että aina heidän merkkiä on matkittu. Ei se ihme että se maghoilu näkyy liikenteessäkin erään premiun merkin kohdalla jossa on vain kolme kirjainta.
Ne muuten oikeesti on hupaisan näkösiä ne kiinalaiset osittaiskopiot! Mun mielestä me voidaan olla iloisia että sekä corolla/auris ja jetta/passat on noin hyvän näkösiä verrattuna moniin muihin uusiin yritelmiin...
Kiitos, Erkki, kiintoisista kuvista. Onhan siinä selkeitä viittauksia jonkinlaiseen matkimiseen eikä se uutta ole autoalalla - tai millään alalla. Mutta sitä vain ihmettelen, että miksi Volkswagenin piti matkia noin rumaa Toyotaa? Lisäksi uuden Jetan massat on väärin piirretty ja jaettu; keula on liian pieni massiiviseen ja korkeaan peräosaan nähden. Muutoin on kyllä ilo nähdä, että Volkswagen pyrkii eroon tuulipukuimagostaan panostamalla edes vähän muotoiluun - jollei sitten omia ideoitaan käyttämällä niin edes sitten matkimalla. Uusi Passat onkin jo melko hyväksyttävän näköinen auto, vaikka siinäkin on Jetan tapaan liian massiivinen ja kömpelö peräosa vaikkakaan ei niin pahasti kuin Jetassa. Toivottavasti Golfin seuraava sukupolvi on päässyt eroon rumuudesta ja tylsyydestä. Näin ainakin Volkkarilla luvataan; kertoivat, että tulevat Volkkarit ovat seksikkäitä. Passatistakin on luvassa coupe-versio. Tässä voisivat monet muutkin valmistajat ottaa oppia ja lykätä tuotantoon coupe-versioita autoistaan.