Uusimmassa TM:ssä oli todella iloinen pääkirjoitus. Elintasomme on noussut mutta silti ajelemme euroopan vanhimmilla autoilla. Kumma kyllä tämä elintason nousu ei ole osunut kohdalleni, eikä useimpien muidenkaan pieni- ja keskituloisten suomalaisten kohdalle. Joten autoliikkeiden ahneudesta ja niiden sponsoroimasta TM:n valistuksesta huolimatta joudun edelleen ajamaan vanhalla autolla. Mutta eiköhän TM:n ns valistus ja poliitikkojen loppaus pakota minutkin luopumaan liikkumisesta kun vanhan auton käyttö kallistuu kohtuuttomaksi.
TM voisi jakaa meillekkin autoliikkeiden lahjusrahoja jotta voisimme ostaa vikaherkkiä, mutta uusia autoja joita korjautamme sponsorienne merkkiliikkeissä.TM: mainostaa myös edustamiensa autoliikeiden ilolla julistamaa autoverouudistusta. Uudistuksesta huolimatta valtion verotulot ei laske.
Nyt kerron salaisuuden jota ei saa päästää koskaan netin ulkopuolelle: auton omistamisen kokonaiskustannukset ei laske, mutta pienituloisen käytössä olema rahamääräkään ei nouse uudistuksessa. Joten TM ajaa Autoliiton kanssa todella energisesti suomen pienituloisa vielä syvempään loukkuun. Mitäpä ei tekisi rahoittajan vuoksi.
Heh! näitä "uusia" nimimerkkejä ilmaantuu riippuen aiheesta. Tähän vuodatukseen voi vain todeta, että syy siihen että ei pysty hankkimaan uusia kulkineita löytyy kyllä peiliin katsomalla. Tämä on kilpailuyhteiskunta, onneksi niin tasapäistäminen on taantumaa.Osaaminen ja koulutus on sitä mistä maksetaan. Turha syyttää TM:ää tai AL:ää köyhien alikanttamisesta.
Minun mielestäni vanhoilla saastuttavilla "roposkoilla" ajaminen pitäisi kieltää kokonaan. Eihän niissä ole mitään turvatyynyjä, abs:siä ym. muitakaan turvavarusteita. Niillähän tappaa ittensä liikenteessä. Verotus uusia vähän saastutttavia suosivaksi ja vanhoille verotus kovemmaksi. Ja jos ei ole vara autoilla niin ainahan voi hypätä bussiin tai ajaa vaikka polkupyörällä,saahan niihinkin vissiin nastoja renkaisiin. Köyhät älkööt ruikuttako,vaan tyytykööt kohtaloonsa. Tämä on markkinatalousmaa, missä jokainen voi ostaa sellaisen auton kun haluaa. Itse ostin just yli 80 000 egeä maksavan eurooppalaisen menopelin ja nautin siitä täysin rinnoin. Ja sitäpaitsi kuka jaksaisi lukea autolehtiä jos niissä esiteltäisiin vain tavallisia torikasseja.
Meidän romuissa on kutenkin ABSit ja turvatyynyt.
En ole koskaan tappanut itseäni autoillamme, en edes aikasemmilla joista em. turhakkeet puuttui!
Mielestäni eitmihmisille-nimikerkin tekstiä on muokattu ja topikista on poistetu kommentteja. Jos tämä on totta, niin ollaan takaisin "neukuissa" eli sensuuri samaa tasoa!
Mielestäni tästä auton vuosimaksusta, tai mikä vero se nyt onkaan, voisi luopua kokonaan. Sen sijaan että vuosimaksusta kaavaillaan ympäristöperusteista, pitäisi ympäristöveron olla kannustimena uuden auton autoverossa. Pienikulutuksiset päsisivät pienemmällä veroprosentilla.
Eihän siinä ole mitään järkeä, että joka ajaa autolla 5tkm vuodessa, joutuu maksamaan saman 700 vuosiveron kuin 100tkm ajava. Kaavailulla veromuutoksilla ei voida vaikuttaa siihen, minkälaisia autoja teillämme jo liikkuu, siksi ympäristövero on paras liittää uuden auton hintaan. Epäoikeudenmukaista rankaista niitä jotka ajavat sellaisilla käytetyillä jotka muut ovat aiemmin erilaisten ehtojen vallitessa suomen autokantaan käyttöönottaneet. Ei ole mikään ympäristöteko romuttaa vanhaa autoa jolla ajetaan vähän.
Käytön verottaminen on myös hyvä keino ja tämä tapahtuu jo polttoaineveron muodossa.
Mutta verosuunnittelussa kuunnellaan vain intressejä:
-valtio, jatkuvat verotulot taattava, käy helpoiten vuosimaksulla
-autoliikkeet, uusien autojen myyntiä edistettävä verotuksen keinoin
Siinä ei paljoa vähän mutta välttämättömästi autoa tarvitsevalta pienituloiselta kysytä.
auton omistamisen kokonaiskustannukset ei laske, mutta pienituloisen käytössä olema rahamääräkään ei nouse uudistuksessa. Joten TM ajaa Autoliiton kanssa todella energisesti suomen pienituloisa vielä syvempään loukkuun. Mitäpä ei tekisi rahoittajan vuoksi.
Eihän ne kokonaiskustannukset laskekaan, ei kait siihen kukaan usko. Uudistus, jossa kulut jaetaan paremmin sen mukaan kuka tiestöä käyttää ja ilmastoa saastuttaa on kuitenkin tervetullut ja. Sehän on nimenomaan reilu peli.
Ja eikös muuten vaan ilman autoveroakin makseta autoista alv? Eli kyllä se köyhä saa edelleen olla tyytyväinen, että jotkut kalliita autoja ostavat. Yhdestä 50.000 euron autosta kun maksetaan pelkkää alv:tä enemmän kuin keskituloinen maksaa tuloveroa vuodessa.
Eikös se olekin niin, että uusien autojen valmistus ei rasita luonnonvaroja ollenkaan? Siksi vanhat autot hetimiten romuttamoon ja uudet, ympäristö"ystävälliset" autot tilalle.
Voitaisiin jopa määrätä, että jokainen joka ostaa yli 50.000 euron arvoisen auton, saisi kunniakansalaisen nimen ja nimi julkaistaisiin TM:ssa, jotta köyhä kansa oppisi olemaan kyykyssä, kun kunniakansalaiset ajelevat autoilaan ja samalla suorittavat arvokasta ympäristötekoa.
Voistaisiin jopa harkita sellaistakin lakia, että alle 10.000 euron arvoisella autolla ei saisi ajaa ollenkaan kaupungeissa eikä moottoriteillä, jotta ympäristöystävällisillä autoilla ajaville olisi paremmin tilaa eikä ympäristöä saastutettaisi vanhoilla "roppanoilla".
TM voisi jakaa meillekkin autoliikkeiden lahjusrahoja jotta voisimme ostaa vikaherkkiä, mutta uusia autoja joita korjautamme sponsorienne merkkiliikkeissä.TM: mainostaa myös edustamiensa autoliikeiden ilolla julistamaa autoverouudistusta. Uudistuksesta huolimatta valtion verotulot ei laske.
Nyt kerron salaisuuden jota ei saa päästää koskaan netin ulkopuolelle: auton omistamisen kokonaiskustannukset ei laske, mutta pienituloisen käytössä olema rahamääräkään ei nouse uudistuksessa. Joten TM ajaa Autoliiton kanssa todella energisesti suomen pienituloisa vielä syvempään loukkuun. Mitäpä ei tekisi rahoittajan vuoksi.
Näin on!
Ei tosiaan uuden auton valmistaminen rasita luontoa koska se tehdään kierrätysromusta ja tulos on sama kuin lähtökohta, siis romu verrattuna entisiin kunnon autoihin!
tää väite on maalaisen katkera väite, kun corolla ei voittanut kaikkia testejä. ainakaan toyota finland ei omista teeämmää...
Väite autoliikkeiden omistamasta TM on mitä suurinta herjausta. TM testit autoissa ja niiden varusteissa ovat olleet kohdallaan ja esitetty jopa minulle ymmärrettävällä tavalla, en ole insinööri.
TM:n lausumat antoivat varmuutta uuden auton hankintaan hiljattain..
poistettu
Huulilasissa lähinnä yksi henkilö "itkee" kun on joitain uudehkoja tuontiautoja verotettu kuten Suomessa vastaavia, onhan se tietenkin väärin, siis tasapuolisuus?
eiköhän se ole Vaan niin että kaikki Asioista perillä olevat ihmiset kyllä tietää mikä konserni teeämmää sponsoroi.
eikä se ole toiota tahi Gruusia motors.
Minusta Tm on hyvinkin puolueeton lehti, varsinkin verrattuna tuulilasiin. Tuulilasissa esitellään vw-konsernin tuotteita mielestäni aivan liian kanssa.
Ja aina muistetaan mainita että on taattua Klonkswagen laatua?