Mahtaiko se jäädä vain prototyyppiasteelle vai...?
Ei ole kuulunut siitä mitään, vaikka autolla ajettiin Amerikan mantereen halki, joten ajettavuudesta yksilöstä oli kyse. Tämä esitettiin 2004, vai oliko aivan -05 alussa.
Saa nähdä tuleeko rapakon takaa vielä haastaja muodossa tai toisessa loistoautoluokkaan?
Ne sanoivat, etteivät tee sitä. Raukat.
Kyllä niitä Cadillaceja on V16:lla saatu ihan sarjatuotantoonkin.
http://www.wolfsburg-citytour.de/wolfsburg-tourist/Zeithaus_1/Cadillac_V16/cadillac_v16.html
Kyllä tuolla muuten kehtaisi. Möisin isoäitini tuollaisesta. Ei kellään olisi myydä? Kuka tahtoo isoäidin?
No on se Cadillac Sixteen, mutta ei taida ihan olla vuoden 06 mallia? Minä en tuollaista ainakaan halua. Pidän periaatteenani etten aja 5 vuotta vanhemmalla autolla, oli sitten vaikka Cadillac.
Anders-Simo, toiset meistä haluaa ajaa Corolloilla. Itse en näkisi uusien autojen massassa montaakaan valopilkkua. Tuon ikäisissä autoissa oli sentään sielu, oli kyseessä kantti-Käkkylä tai lättäpää-Ford. Varhainen lättäpää eli vuonna 1932 alkanut A Fordin seuraaja on muuten pirus kaunis ja kauniin kuuloinen mobiili. http://www.grandcanyonairlines.com/images/valle%20pictures/1934fordroadster.JPG
Tosin ei A ja T Fordien suorat 4-syl. sivuventtiilimoottoritkaan yhtään huonommalta kuulosta... Uudet autot ei kuulosta miltään.
Löytyy myös jo "uudenlainen" korinen Cadillac V-16 koneella.
Miltähän tuommoinen olisi ajaa?
www.autocollections.com/index.cfm?key=1584&action=details&tab=inventory
Muistettakoon nyt A-S:lle, että tuolloin ei Japanilaiset taineet valmistaa vielä autoja?
Cadillacista lisää aivan alimmana.
Tuosta "uudesta" 1934 mallista tehty custom.
http://www.car-nection.com/yann/Dbas_txt/16hrtm.htm
Aika raju.
Sitten oli vielä tuon 1934-1937 sarjan jälkeen vielä 1938-1940 vuosina uusi malli. 1934 oli lähinnä face-lift, 1938 vaihtoi jo moottorin 45 asteen V16:n 135 asteen V16:ksi. Eli moottorista tehtiin matalampi.
http://www.car-nection.com/yann/Dbas_txt/V6srv38.htm
Sitten päättyikin taru V16 Cadillaceista... lukuuottamatta jokusta konseptia, joista osa on päässyt paperiprototyypiksi ja osa näyttelyprototyypeiksi.
Voisi kiusallaan tuoda uudestaan esille uuden Cadillac Sixteenin, vaikka jäänee ehkä konseptitasolle. Toisaalta auto on täysin ajettavissa myös. Miten Maybach ja Rolls-Royce myy per vuosi 1000 ja 2000 kappaletta maailmanlaajuisesti? USA:ssa kyllä riittää taaloja ja patrioisuutta, myöskin niillä jolla on todella rahaa. Esim. Cadillac XR-katumaasturia saa jonottaa, menee kuin siimaa. Kuten Corvette, Mustang ja parin vuoden päästä Camaro ja Challenger. Tietyt mallit myyvät niin paljon kuin saa tehtaalta ulos, harmaat massamallit taas jää varastoon.
www.rsportscars.com/eng/cars/cadillac_sixteen.asp