Nyt on hinnoiteltu.Ei se edukas ole mutta,esim golfin gti:hin nähden
saa paremman suorituskyvyn sekä varusteet ja ajettavuus kolmosessa
on ollut kohdallaan.
Voisi oikeasti pistää harkintaan.
Vrt mazda 3 mps 38990 euroa sisältää touring packin
vw golf gti perus hinta 38230 ja samoilla varusteilla noin 46000 euroa
eli kyllä vw osaa hinnoitella.
Noh, Astra OPC maksaa 38450 euroa...
Ei oikein toi opelin muotoilu innosta.
Autona varmaan hyvä,mutta verhoilu
ynnä pikku tekijät tekevät siitä
kovin perhe auton oloisen.
Niin saahan samaan rahaan Opelia ja Volkkaria ja muita automaailman irvikuvia mutta Mazdaan päätyisin laadun ja kestävyyden vuoksi. Itselläni hyviä kokemuksia ko. merkistä toisin kuin VW:sta tai Opelista.
Itselläni taas juuri päinvastaisia kokemuksia. Masaa korjataan ja volkkarilla ajetaan.
Jos Masaa joutuu korjaan niin syyllinen löytyy peiliin katsomalla!
Oma kolmonen on ainakin pelannut erittäin hyvin.
Kävin hakemassa väliraha tarjoukset ja päädyin
kolmoseen,auton saanti menee mulla ainakin vuoden
vaihteeseen.
Volsu liike kyllä tarjosi enemmän autosta mutta väliraha
kasvoi liian suureksi.
Kokeilin 6 mps kyllähän se hyökkää autoksi kohtuu hyvin
Luotettavuudesta löytyy oikeaakin tietoa, eikä vain merkki friikkien uskomuksia.
Koeajo täytyy suorittaa, sittenpä osaa sanoa mielipiteitään paremmin.
Siksi minä annoinkin oikeaa tietoa!
Autocarin ja edmundsin testi kyseisestä voimalaitoksesta.
http://www.autocar.co.uk/FirstDrive_Summary.asp?RT=221244
http://www.edmunds.com/insideline/do/Features/articleId=116119
Ihan kivalta vaikuttaa.
[quote title="13.09.2006 klo 21:23 RB26dett kirjoitti"]
Autocarin testi kyseisestä voimalaitoksesta.
http://www.autocar.co.uk/FirstDrive_Summary.asp?RT=221244
Ihan kivalta vaikuttaa
Jep,vähän mua arvelutti tilaa auto pelkkien esitteiden perusteella
mutta jos on yhtään 6 mps kaltainen kulultaan niin...
Eikös tuo kolmonen ole neliveto, kun tuo opc vetää keulasta.
Urheiluautot ei vedä keulasta(halvat kopiot kyllä)
Eikös tuo kolmonen ole neliveto, kun tuo opc vetää keulasta.
Urheiluautot ei vedä keulasta(halvat kopiot kyllä)
Voi kun olisikin, siinä olisi luokassaan huippuauto. Mutta, mutta, kuten sanoit, halpa kopio urheiluautosta. Mielestäni yli 200 hv etuvetoiseen autoon on täysin järjenvastaista.
Mitenkä poikkeaa käytännössä Focus ST:stä? Hintaa Fordilla on 38.400 euroa, 225 hv ja varustelu näyttäisi olevan aika vastaava. Mazda 3 ja Focushan on hyvin pitkälti samoja kuitenkin.
Käytännössä ero on että fordin kone on sama kuin
volvon viisi sylinterinen turbo kone.
Mazdan kone on on taas oma neliselinterinen joka löytyy
6 mps:stä
Ikävä kyllä se on etuvetoinen niin kun joku tässä totesikin
kutonen on sen sijaan neliveto.
Kuutosen hinnalla saa kuitenkin jo monenmoista muutakin kuin vaikkapa nimimerkin autosta seuraavan kehitysversion, (joka koeajettu ja paremmaksi havaiittu kuin oma edeltävä versio, joskin "hermostuneempi" ts. soveltuu vielä vähemmän kaupunkien ruuhkiin).
Hyvä vertailu olisi Audi A3 Sportdeck 3,2, BMW 325xi, Ford Mondeo ST 220, M-B C280, Mazda 6 MPS, Saab 9-3 Aero 2,8 V6 T ja Volvo S60 T5.
Mitsun jättäisin pois.
Mazda vaan on paras Japsi. Toisaalta kaikki Japsit on eurooppalaisia parempia, kait kannattaa harkita?
Hinta tällä uudella voimanpesällä on 36990 euroa. Moottori on 191-kilowattinen. Ettei vaan olisi sama kone kuin kutosen MPS-versiossa?
[quote title="30.09.2006 klo 10:14 J R kirjoitti"]
Hinta tällä uudella voimanpesällä on 36990 euroa. Moottori on 191-kilowattinen. Ettei vaan olisi sama kone kuin kutosen MPS-versiossa?
Aivan sama moottori.Saa nähdä on se kova vetelemään
kiihdyttäessä.
Piti siis kirjoittaa ONKO se kova vetelemään kiihdyttäessä.
Pirun kirotus vihre
Kait 191kW vetää mukavasti kevyttä autoa, turhaan kysyt?
Ajoin tänään GT Kolmosta ja MPS Kolmosta..Mahtavia molemmat tosin mps oli taivaallinen kun lykkäs kolmosen sisään! Kauniit katsella ja sisältäkin todella upeita! Rahatilanteen vuoksi joudun tyytymään Hieman maustettuun GT malliin..yhyy
No niin pääsin kokeilemaan sitä samaa autoa mitä tm oli tyypitänyt.
Nyt vertaan lähinnä golfiin auto on loppujen lopuksi hyvin samanlainen
kuin vakio kolmoset kulkupuoli on vain paljon parempi.
Volkkariin verrattuna hieman meluisampi mutta kulkupuoli aivan
erillaista,tosin ohjauksella tuntui olevan pientä vetely taipumusta
mutta ei häiritsevässä määrin.
Auton saaminen menee vuodenvaihteen ylitse ei voi mitään
mutta toisaalta on olo kuin lapsella ennen joululahjojen avaamista.
Nyt olisi kiva jos tm tekisi gti vetailun näistä kyseisitä autoista,
toki renult,ford sekä opel mukaan vertailuun omilla"gti" malleilaan.
No niin mun joululahjani saanti lähestyy,tiistaina haen omani pois.
Myönnän käyneeni katsomassa autoa jo liikeessä vaikka talvikumit
olivat laittamatta sekä lohkolämmitinpuuttui vielä.
Kävin samalla aikani kuluksi kokeilemassa 130 i bmw:tä
Ihan mukava peli mutta suorituskyky ei ollut sellainen mitä
olisi noilla tehoilla odottanut .
AutoBildin GTi -vertailussa Mazda3 pärjäsi mainiosti radalla. Nelivetoiset Audi ja VW kiersivät rataa nopeimmin, mutta "puolta halvempi" Mazda oli heti niiden perässä Opel kannoillaan.
BMW 130i tuli maalin hiukan muiden jälkeen.
Mielenkiintoinen tapaus tuo mazda kolmosen MPS malli.. hinta/teho suhde on kohdillaan jos miuhin vastaaviin sporttimalleihin vertaa.
Sitten minun omia mielipiteitä.. Mazda 3 MPS.. tehoa voisi sanoa riittäväksi mutta mutta.. sisältä auto on melko mitään sanomaton! Ulkoapäin myöskään ei hirveästi uhku tehojaan muiden tietoon Toisaalta, tehot näytetään muilla avuilla kuin spoilereilla yms siivillä mutta kuitenkin..
Sitten vielä tuo teho etuvetoiseen.. nelivedon tuo mielellään vaatisi mutta taitaisi sen jälkeen hinnoitella itsensä ulos..
On pakko sanoa että itseäni ei mikään Mazda malli ole koskaan sytyttänyt.. nyt 3 MPS käytti läheltä mutta jos pitäisi valita esim. Volkswagenin nelivetoisen R32:n välillä niin eipä tarvitsisi Mazdaa edes miettiä..
No nyt on jo peräti päivän kokemus autosta.
Ensihavaintoja:auto on todellakin mukava
ajaa sillä pitää muistaa että se on vain
golffi luokan auto.Toinen asia se ei ole
enää niin meluisa kuin vanhan mallin kolmonen
ja sitten paras puoli,eli kulku sitä ei tarvitse
huudattaa niin se menee paremmin kuin yksikään
kaksilitraisista tai saman hintaluokan turbodiiseli.
Ensihavaintoja:auto on todellakin mukava
ajaa sillä pitää muistaa että se on vain
golffi luokan auto.Toinen asia se ei ole
enää niin meluisa kuin vanhan mallin kolmonen
ja sitten paras puoli,eli kulku sitä ei tarvitse
huudattaa niin se menee paremmin kuin yksikään
kaksilitraisista tai saman hintaluokan turbodiiseli.
Onnea uuden ajokin johdosta
No tänään tuli tehtyä tilaus MPS 3:sta.Vaihtoon lähtee Opel Astra GTC Turbo.Opelia edeltävä autoni oli Civic Type R.Ja näistä kolmesta paras hinta /laatu/ teho/varustelu suhde on ehdottomasti Mazdalla.Ja koeajettuani MPS:n naama ei ole levinnyt moiseen hymyyn herraties milloin.Type R antoi ens alkuun samoja tuntemuksia mutta kyllä toi MPS on aivan eriluokkaa.Ja noihin tehoihin nähden MPS vetelee kiihdytyksissä vähemmän ku Honda ja Opel.Ja muutenkin auto on erittäin helppo ajaa myös kaupunki vauhdissa ja uskallan myös päästää emännänkin rattiin. Ps:kanattaa kysyä Busines mallia nimittäin hinta putoo 35t pintaan siinä halvemmassa versiossa.Ja samaan hintaan tulee vielä loki+sisäpistoke ja vakkari+ erikoisväri.
Onnea!Siis business malli eli tarkoittaako samaa varuste
tasoa packin kanssa?
Onko pitkä toimitusaika?Itse sain ensimmäisestä erästä ja voin
sanoa että päivääkään en ole katunut kyseistä hankintaa.