Aiiika todella kaunis! Jalankulkijatörmäyssuojasäännökset, sanan pituuden lisäksi on ikävä juttu myös autojen muotoilulle... ainakin tuon auton kohdalla. Lisäksi liian isokokoinen kuten yleensäkin monilla merkeillä. Enkä pidä takarenkaan yläpuolisesta muotoilujippo-helmalevityksestä.
Mutta taas mielettömän kaunis Mersu, kunpa olisivat yhtä kauniita ajaa ja omistaa... Kyllä on tullut nopeasti suuri muutos Mersun muotoilulle, pianhan se muotoilujohdon vaihdos vaikutti!
Hieno auto, alkaa tuo nokkakin pikku totuttelun jälkeen istumaan silmään. Tuli joskus omistettua ensimmäisen sukupolven CLK, eikä se mikään kovin kummoinen auto ollut, mutta pidin siitä silti todella paljon. Tämä uusi on varmasti ihan eri tason kulkupeli, ja mielelläni tuollaisella kyllä kurvailisi! Muutenkin Mersu on viime aikoina mennyt hyvään suuntaan, ja laatukin on ollut paranemaan päin mikä on todella hyvä juttu. Ihan näin offtopic toivon, että tämä ei tule koskaan toteutumaan http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/02/19180
Pakko kysyä kun omaa kokemusta ei ole, että miten käytännön ajossa tuntuu, jos nuo ikkunat ovat kaikki avoinna ja vain katto päällä (kuten tuossa kuvassa) ?
Onko ilmavirran veto sisällä sietämätön ja näin ollen tuo kaikki ikkunat auki toiminto vain bulevardi cruisailuun ?
Eipä tuo nyt juurikaan sen kummallisemmalta tunnu kuin normaaliautossakaan kun etu- ja takaikkunat ovat molemmat auki, avaruutta on vain enemmän, ihan hauska noin oli ajella. Itselläni oli vielä kattoluukku ja kun nuo kaikki olivat auki, oli kyllä veto aikamoinen. Toisaalta tuossa sai sellaista "köyhän miehen avoauto fiilistä" hiljaisemmissa nopeuksissa, joten kyllä tuo ihan kiva järjestely oli coupessa.
Sinänsä ainakin uudemmassa CLK:ssa tuo oli fiksusti rakennettu, vanhassahan tuota mahdollisuutta ei ollut. Ikkunat ovat tietysti kaikki karmittomia ja kun avasi oven, etuikkuna liikkui hiukan alaspäin ja takaikkuna alas ja taaksepäin. Minkäänlaisia suhinoita noista ei päässyt, joten fiksusti toteutettu. Lisäksi kun sulki oven, turvavyön ojennin toi turvavyön lähemmäksi, muuten se tuollaisessa järjestelyssä jäisi aika kaus ja sitä joutuisi kurottelemaan.
Muuten tuo uusi coupe näyttää kyllä minustakin kauniille, tosin hiukan täytyy vielä totutella noihin uusiin linjoihin ja nähdä auto luonnossa. Sisältä auto näyttää erittäin hyvältä laatuvaikutelman osalta. Keskellä olevista tuuletinsuuttimista tulee ihan mieleen ensimmäisen sukupolven CLK.
Aiiika todella kaunis! Jalankulkijatörmäyssuojasäännökset, sanan pituuden lisäksi on ikävä juttu myös autojen muotoilulle... ainakin tuon auton kohdalla. Lisäksi liian isokokoinen kuten yleensäkin monilla merkeillä. Enkä pidä takarenkaan yläpuolisesta muotoilujippo-helmalevityksestä.
Mutta taas mielettömän kaunis Mersu, kunpa olisivat yhtä kauniita ajaa ja omistaa... Kyllä on tullut nopeasti suuri muutos Mersun muotoilulle, pianhan se muotoilujohdon vaihdos vaikutti!
Hieno auto, alkaa tuo nokkakin pikku totuttelun jälkeen istumaan silmään. Tuli joskus omistettua ensimmäisen sukupolven CLK, eikä se mikään kovin kummoinen auto ollut, mutta pidin siitä silti todella paljon. Tämä uusi on varmasti ihan eri tason kulkupeli, ja mielelläni tuollaisella kyllä kurvailisi! Muutenkin Mersu on viime aikoina mennyt hyvään suuntaan, ja laatukin on ollut paranemaan päin mikä on todella hyvä juttu. Ihan näin offtopic toivon, että tämä ei tule koskaan toteutumaan http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/02/19180
Pakko kysyä kun omaa kokemusta ei ole, että miten käytännön ajossa tuntuu, jos nuo ikkunat ovat kaikki avoinna ja vain katto päällä (kuten tuossa kuvassa) ?
Onko ilmavirran veto sisällä sietämätön ja näin ollen tuo kaikki ikkunat auki toiminto vain bulevardi cruisailuun ?
Eipä tuo nyt juurikaan sen kummallisemmalta tunnu kuin normaaliautossakaan kun etu- ja takaikkunat ovat molemmat auki, avaruutta on vain enemmän, ihan hauska noin oli ajella. Itselläni oli vielä kattoluukku ja kun nuo kaikki olivat auki, oli kyllä veto aikamoinen. Toisaalta tuossa sai sellaista "köyhän miehen avoauto fiilistä" hiljaisemmissa nopeuksissa, joten kyllä tuo ihan kiva järjestely oli coupessa.
Sinänsä ainakin uudemmassa CLK:ssa tuo oli fiksusti rakennettu, vanhassahan tuota mahdollisuutta ei ollut. Ikkunat ovat tietysti kaikki karmittomia ja kun avasi oven, etuikkuna liikkui hiukan alaspäin ja takaikkuna alas ja taaksepäin. Minkäänlaisia suhinoita noista ei päässyt, joten fiksusti toteutettu. Lisäksi kun sulki oven, turvavyön ojennin toi turvavyön lähemmäksi, muuten se tuollaisessa järjestelyssä jäisi aika kaus ja sitä joutuisi kurottelemaan.
Muuten tuo uusi coupe näyttää kyllä minustakin kauniille, tosin hiukan täytyy vielä totutella noihin uusiin linjoihin ja nähdä auto luonnossa. Sisältä auto näyttää erittäin hyvältä laatuvaikutelman osalta. Keskellä olevista tuuletinsuuttimista tulee ihan mieleen ensimmäisen sukupolven CLK.