Pakettihenkilöauto, kokemuksia?

7 kommenttia

Onkohan palstalla ketään joilla olisi kokemuksia pikkupakuista. Oikeastaan en ole varma onko nimitys edes oikea, ajatuksena on Skoda Roomster, Ford Connect, Nissan Cubistar tyyliset autot.



Olisi mukava kuulla käyttökokemuksia, kulutuksia, luotettavuutta jne tämänlaisista autoista. Myös kokemukset tilan käytettävyydestä olisin kiinnostunut. Takapenkit kokonaan alas, tasainen tila? jne.



Tarve on kuljettaa erikokoisia pakettilaatikoita.

  
  • Roomsterin kanssa samaan kokoluokkaan asettunee Citroen Berlingo. Mulla on lähipiirissä pari perhettä joilla kyseiset pelit löytyy. Toisella hieman vanhempaa (2000) mallia ja toinen on uusinta mallia.



    Molemmat tykkää autosta todella paljon ja vannovat vaihtavansa seuraavaksi myös saman tyyliseen autoon. Nimenomaan tilankäytössä nuo autot on aikalailla ykkösiä. Jos penkit kaataa, taikka irroittaa niinkuin on pyörähommiin pari kertaa tehty, on tilaa käytössä aivan valtavasti.

    Juuri sellaista kanttista laatikkomaista tilaa löytyy paljonkin.

    Erityisesti uusi Berlingo vaikutti vallan hyvältä autolta omassa sarjassaan. Varusteita löytyy ja näppäriä pikku oivalluksia on koko auto täynnänsä.



    Koneet saattaa olla "automiehen" mielestä vähän mopoja, mutta niillä pääsee ja kulutus pysyy hyvin aisoissa.



    Skoda Roomster on tullut kerran ajettua mielenkiinnosta. Silloin kun se tuli markkinoille. Vertailin sitä lähinnä Toyota Yaris Versoon tuolloin. Vaimon siskon porukka oli tuolloin ostoksilla ja pyysivät mukaan auton hakuun. Skoda on mun makuun huomattavan paljon miellyttävämpi kokemus kuin Yaris Verso. Sitäkin "vaivaa" nuhaiset koneet, vaikka tosiasiassa kulkupuoli on ihan kunnossa ja kulutus kohtuullista.



    Skodasta jäi mieleen siis erittäin laadukas vaikutelma. Tiloissa häviää hieman Berlingolle, mutta laatu ja ulkonäkö (mielipidejuttuja, joo) on Skodassa paremmin kohdallaan. Itse olin jopa hieman yllättynyt Roomsterista nimenomaan laadukkuudessa (tunteessa) koeajolta. Ei kallistele kovin pahoin ja ohjaus on ok tuommoiseksi autoksi. Dieselin ääni oli tosi raaka ja selvästi kuuluvissa.



    Mitäs noista sanois? Saattavat hyvinnii olla järkeviä ja jopa järkevämpiä kuin tavallinen henkilöfarkku, moneen käyttöön.



    Jos mulla ois mahdollista ostaa/pitää toista ihan puhtaasti tavaran kuljetukseen ja kaupungissa pörräilyyn tarkoitettua autoa niin Roomster ois todennäköisesti mun valinta. Mutta siis edellyttään isoa JOSsia.



    Kokemuksia ei ole. Pahoittelut.

      
  • Ajoin kerran Fordin tällaista connektia, vai mikä lie oli, ja pidin kyllä ajettavuudesta.



    Skodaa en ottaisi vaikka maksettaisiin.

      
  • Olisi mukava kuulla käyttökokemuksia, kulutuksia, luotettavuutta jne tämänlaisista autoista. Myös kokemukset tilan käytettävyydestä olisin kiinnostunut. Takapenkit kokonaan alas, tasainen tila? jne.




    Yleisellä tasolla polttoaineen kulutus samaa luokkaa kuin vastaavan kokoisilla henkilöautoilla. Yli satasen nopeuksissa alkaa sitten bensa maistumaan, koska ilmanvastus alkaa vaatimaan veronsa. Normaalikäytössä ei siis mitään ylimääräistä kulutusta.



    Luotettavuus on aivan samaa kuin muillakin pienillä henkilöautoilla. Samaa tekniikkaa niissä käytetään kuin saman merkin perusautoissa.



    Kokemuksia Vw Caddysta ja erinomainen perheauto sellaiseen yleisajoon. Takaovien liukuovet erinomainen ratkaisu lapsiperheelle. Takakonttiin menee heittämällä mitkä tahansa vaunut jne. Hieman normaalia korkeampi istuma-asento on myös ainakin minun mieleeni.



    Extrana käy pakusta ja takaosastoon saa penkit käännettynä kyytiin vaikka pienen sohvan.



    Harvinaisen fiksu autoluokka, ainakin jos ei halua ylimääräistä hypeä autoltaan.

      
  • Vanhemmillani on tuollainen Berlingo. Se on vm. 2000, diesel ilman turboa. Ei siis kiihdy minnekkään. Vauhtiin päästyään taloudellinen ja on ollut hyvin luotettava. Tilaa riittää. Yllättävän hyvä ajaa moiseksi kopiksi.



    Tuttavilla taas Skoda Roomster. Paljon pienempi kuin Berligo, parempi ajaa ja 1.9TDI:llä riittävän ripeä + pihi. Luotettava ollut tämäkin.



    Hyvin järkeviä autoja minusta jos tilantarvetta on, ja kauneushan on katsojan silmissä.

      
  • tuo nissan bubistar=renault kango on kyllä aikamoinen kaikukaappi

    mitä juotunut työssä käyttämään ja ei niin laadukas kuin esim tuo skoda



    verotus on hieno juuri noiden pienten pakujeb kohdalla

    samasta mallista henkilö versio on halvempi kuin aito paku

    mikä taas on johtanut siihen että maahan muutetaan henkilö versiota pakuiksi

      
  • Ei muuta kokemusta, mutta muistan kuinka kovat ja huonot penkit on Ford Tourneossa.KÄÄK!Berlingossa on mukavasti tilaa ja OK istuimet.En sitten toimivuudesta ja vioista tiedä sen kummemmin.Tyypillinen ranskis luulisin.

      
  • Työkaverilla Varisverso tiisselinä ja tykkää siitä, ei kuulemma tuulikaan häiritse (ainakaan liikaa?)!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit