Täällä palstalla on eri keskusteluissa väännetty kättä useampaan kertaa näistä automerkeistä. Tämä ei ole millään asteella provo minkään automerkin ratissa olevia vastaan.
On normaalia vertailla eri merkkejä ja malleja.. kuka tarvitsee millaista autoa milloinkin. Toinen tykkää pienestä urheiluautosta, kauppakassista toiset isommista autoista, jokaiselle jotain.
Ihmettelen vain suuresti miksi juuri joillain on pakottava tarve asettaa juuri Bmw ja Volvo toistensa pahimmiksi kilpailijoiksi. Miksi?
Minusta Volvo ja Bmw eivät juurikaan kilpaile edes toistensa kanssa. Ne edustavat niin erilaista automaailmaa että oikeastaan on harvinaisen typerää vertailla kumpi niistä on huonompi ja parempi!
Kuka haluaa urheilullista, nuorekasta ja voimakasta henkeä puhkuvan auton joka on laadukas, eikä ensisijaisesti hae perheauton ominaisuuksia, valinta on Bmw, luonnollisesti. Sitten kuka haluaa turvallisen perheauton hyvillä varusteilla joka myös luotettava ja laadukas, saattaa olla Volvo.
Bmw:n ja Volvon vertaaminen on myös hieman hankalaa koska..
Jostain kumman syystä saksalaisilla merkeillä on eri mallien koot yhdenmukaisia.. Tarkoitan siis esim. Bmw 3-sarja/MB C-sarja, Bmw 5-sarja/MB E-sarja, Bmw 7-sarja/MB S-sarja.. jostain syystä saksalaisilla kokoluokat menevät käsikädessä..
Kun taas Volvo!! Esim. Volvo S60 vastaa Bemarin 300 sarjaa ja Mersun C sarjaa.. V70 on ihan uutta mallia lukuunottamatta farmariversio S60 mallista hieman pidemmällä akselivälillä ja reilummilla takatiloilla. Jossain keskusteluissa moni bmw fanaatikko ottaa heti mukaan bmw:n 500 sarjan joka mielestäni ei millään asteella ole edes vertailukelpoinen V70:n kanssa koska on tätä selvästi suurempi. Bmw 500:n kilpailijaksi sopii Mersun E sarja ja jopa uusi Opel Vectra farkku joka on todella tilava!?! Miksi näitä ei voi usuttaa toistensa kimppuun... miksi aina ääripään pitää olla Volvo?? Koska V70 on S60 ja S80 väliin sijoittuva malli, sille ei löydy kilpailijaa saksalaisista kumppaneista.. Ja kaikki varmasti ymmärtää ettei Bmw 300 sarjalaista voi verrata Volvon V70:een koska on tätä selvästi pienempi?!
Saksalaisilla merkeillä on enemmän mootorivaihtoehtoja myös, siksi on myös välillä turhaa verrata joitain malleja moottoreineen koska Volvolla valikoima on suppeampi.
Hyökkäykset Volvoa kohtaan tuntuvat olevan enemmän sitä että naapurimaassa osataan tehdä autoja..
...Ihmettelen vain suuresti miksi juuri joillain on pakottava tarve asettaa juuri Bmw ja Volvo toistensa pahimmiksi kilpailijoiksi. Miksi?
..
Oisikohan Volvo-miehille kovin tärkeä asia, ainakin Simpalle näyttäisi tulevan paha mieli, ellei Volvoa nimenomaan verrata premiumeihin ks. ketjua "Uuden Volvo V70:n hinnoittelu". Samaa sarjaa kommentit: valitsin Volvon vaikka olisin saanut Audin halvemalla.
Eli kyllä Volvo-miehillä sitä pakottavaa tarvetta tuntuisi ainakin olevan myöskin
...Ihmettelen vain suuresti miksi juuri joillain on pakottava tarve asettaa juuri Bmw ja Volvo toistensa pahimmiksi kilpailijoiksi. Miksi?
..
Oisikohan Volvo-miehille kovin tärkeä asia, ainakin Simpalle näyttäisi tulevan paha mieli, ellei Volvoa nimenomaan verrata premiumeihin ks. ketjua "Uuden Volvo V70:n hinnoittelu". Samaa sarjaa kommentit: valitsin Volvon vaikka olisin saanut Audin halvemalla.
Eli kyllä Volvo-miehillä sitä pakottavaa tarvetta tuntuisi ainakin olevan myöskin
Itse lukeudun ainakin tällä hetkellä mainitsemiisi volvo miehiin mutta ei mulla ainakaan ole tarvetta haukkua bemareita enkä kyllä koe nimimerkki Simppa:ankaan siihen syyllistyvän.. Enkä nyt tarkoittanut syyllistää kaikkia bemarikuskeja Tarkoitin vain että Bemarilla ja Volvolla kun mallien koot menevät niin ristiin että on vaikea verrata niitä toisiinsa. Tällä palstalla kun ei hyväksytä ajattelutapaa että jokainen valitsisi itselleen omaa tarvetta ja mieltymyksiä vastaavan auton. Ja luoja auttakoon jos jollain on eri mielipiteitä autojen ajettavuudesta...
No ihmekös tuo ettei tavallisen tallaajan tietämystä arvosteta kun tällä palstalla on jo niin viisaita ja osaavia tyyppejä että voivat arvostella ammatikseen autoja testaavien kertomukset ja mielipiteet! Myös eri testit voidaan jaotella luotettaviksi ja toiset puolueellisiksi ja valheellisiksi..
...Ihmettelen vain suuresti miksi juuri joillain on pakottava tarve asettaa juuri Bmw ja Volvo toistensa pahimmiksi kilpailijoiksi. Miksi?
..
Oisikohan Volvo-miehille kovin tärkeä asia, ainakin Simpalle näyttäisi tulevan paha mieli, ellei Volvoa nimenomaan verrata premiumeihin ks. ketjua "Uuden Volvo V70:n hinnoittelu". Samaa sarjaa kommentit: valitsin Volvon vaikka olisin saanut Audin halvemalla.
Eli kyllä Volvo-miehillä sitä pakottavaa tarvetta tuntuisi ainakin olevan myöskin
Uusi V70 vastaa kokoluokaltaan täysin 5-sarjaa ja muita. Vanha malli oli juurikin ns. välimalli sijoittuen 5-sarjan ja 3-sarjan väliin. Uusi V70 on S80 farmari, joten mielestäni on ihan luonnollista verrata sitä S80:sen kilpakumppaneihin. Eikö sinustakin?
edit: Ja perus suomalaisella varustuksella A6 on tosiaankin S80 Volvoa halvempi, ei siitä mihinkään pääse. Ei se mielestäni ole mitenkään hassu kommentti, vaikken itse ole sitä käyttänytkään. Vastaavasti omilla varusteillani S80 tuli halvemmaksi.
Nuo on kaikki hyviä joten miksi niitä pitäisi asettaa vastakkain ja inttää paremmuudesta tai huonommuudesta?
...Ihmettelen vain suuresti miksi juuri joillain on pakottava tarve asettaa juuri Bmw ja Volvo toistensa pahimmiksi kilpailijoiksi. Miksi?
..
Oisikohan Volvo-miehille kovin tärkeä asia, ainakin Simpalle näyttäisi tulevan paha mieli, ellei Volvoa nimenomaan verrata premiumeihin ks. ketjua "Uuden Volvo V70:n hinnoittelu". Samaa sarjaa kommentit: valitsin Volvon vaikka olisin saanut Audin halvemalla.
Eli kyllä Volvo-miehillä sitä pakottavaa tarvetta tuntuisi ainakin olevan myöskin
Itse lukeudun ainakin tällä hetkellä mainitsemiisi volvo miehiin mutta ei mulla ainakaan ole tarvetta haukkua bemareita enkä kyllä koe nimimerkki Simppa:ankaan siihen syyllistyvän.. Enkä nyt tarkoittanut syyllistää kaikkia bemarikuskeja Tarkoitin vain että Bemarilla ja Volvolla kun mallien koot menevät niin ristiin että on vaikea verrata niitä toisiinsa. Tällä palstalla kun ei hyväksytä ajattelutapaa että jokainen valitsisi itselleen omaa tarvetta ja mieltymyksiä vastaavan auton. Ja luoja auttakoon jos jollain on eri mielipiteitä autojen ajettavuudesta...
No ihmekös tuo ettei tavallisen tallaajan tietämystä arvosteta kun tällä palstalla on jo niin viisaita ja osaavia tyyppejä että voivat arvostella ammatikseen autoja testaavien kertomukset ja mielipiteet! Myös eri testit voidaan jaotella luotettaviksi ja toiset puolueellisiksi ja valheellisiksi..
En viitannut missään haukkumisiin, vastasin vain kysymykseesi, että Volvo miehet itse näyttävät vertaavan autojaan innokkaasti nimenomaan Audi/BMW/Mersu-malleihin, eikä esim. Passattiin, Mondeoon jne. Vai oletko eri mieltä ?
En viitannut missään haukkumisiin, vastasin vain kysymykseesi, että Volvo miehet itse näyttävät vertaavan autojaan innokkaasti nimenomaan Audi/BMW/Mersu-malleihin, eikä esim. Passattiin, Mondeoon jne. Vai oletko eri mieltä ?
Yhtä hyvinhän Volvo voisi verrata mersun eemeliin. Uskaltaisin väittää, että E on suunnitelufilosofialtaan lähempänä S80 vollea kuin 5-sarja.
No enpä ole yhtään autotestiä nähnyt, jossa S80:stä olisi verrattu Mondeoon tai Passatiin. Ihan yleisestihän S80 luetaan kuuluvaksi samaan luokkaan kuin A6, 5-sarja ja eemeli.
tulipa ajeltua tänään BMW 528 touringilla, kaikilla herkuilla. täytyy kyllä sanoa että kyyti on todella mahtavaa
mutta kun vertaa vaikka V70, ei siinäkään mitään moitittavaa minulla ole, jos ajetaan ihan normaalia ajoa, liikenteen seassa. siksi en tajua tätä ylitsepursuavaa hehkutusta bemarin ylivertaisesta ajettavuudesta. sitten kun pannaan enemmän nopeutta ja mutkia ja mennään äärirajoilla, sitten tuntuu bemari kyllä todella ''käteen sopivalta''. valtaosalle autonostajista autoilu on kuitenkin leppoisaa ja turvallista siirtymistä mukavasti paikasta toiseen ja siihen volvo ( ja moni muukin parjattu auto) on mainio.
mutta ei lienee kannata kenenkään pahoittaa mieltään yhden lapsen tasolle jääneen koffi-lippispäisen bemarijäbän harjoittaman george double-W-toiminnan takia...
edittiä; lisäsin hymiön pahinpien hernepussien välttämiseksi
...Ihmettelen vain suuresti miksi juuri joillain on pakottava tarve asettaa juuri Bmw ja Volvo toistensa pahimmiksi kilpailijoiksi. Miksi?
..
Oisikohan Volvo-miehille kovin tärkeä asia, ainakin Simpalle näyttäisi tulevan paha mieli, ellei Volvoa nimenomaan verrata premiumeihin ks. ketjua "Uuden Volvo V70:n hinnoittelu". Samaa sarjaa kommentit: valitsin Volvon vaikka olisin saanut Audin halvemalla.
Eli kyllä Volvo-miehillä sitä pakottavaa tarvetta tuntuisi ainakin olevan myöskin
Uusi V70 vastaa kokoluokaltaan täysin 5-sarjaa ja muita. Vanha malli oli juurikin ns. välimalli sijoittuen 5-sarjan ja 3-sarjan väliin. Uusi V70 on S80 farmari, joten mielestäni on ihan luonnollista verrata sitä S80:sen kilpakumppaneihin. Eikö sinustakin?...
En epäile, etteikö uusi V70 olisi kova luu, mutta eiköhän kannata odottaa, että se tulee kauppaan, ja koeajettavaksi, ennen kuin voi kertoa sen ajo-ominaisuuksista tai vaikka hiljaisuudesta tai sopivuudesta omaan käyttöön .
No.itse vastasit Jan79:n kysymykseen, että BMW ja Volvo on luonnollisia kilpailijoita, ehkäpä näin.
Pojat on poikia ja jo hiekkalaatikolla kiistelevät kaikista "olennaisista asioista"! Huvittavaa, että eivät ole oppineet sen jälkeen mitään elävästä elämästä!
Tähän Bmw vs Volvo vastakkainasetteluun sellainen kommentti, että Porvooseen avattiin Autosalvan uusi autotalo, jossa on saman katon alla sekä Bmw että Volvo myynti ja huolto. Tuulilasissa tuota kommentoitiin ettei ole tavallista, että keskenään kilpailevat premium-luokan merkit ovat samassa autotalossa. Tuohan on hyvä asia, koska moni noita vertailee keskenään ennen hankintapäätöstä ja saman katon alla vertailu helpottuu. Toivottavasti käytäntö yleistyy ja tulee useampikin samanlainen autotalo.
En ymmärrä väitteitä, etteivät Bmw ja Volvo olisi toistensa kilpailijoita tai että Bmw olisi jotenkin ihan eri luokan auto, kuten nämä jotkut merkkifanaatikot tällä palstalla väittää. Volvo on tuonut viime aikoina monta uutta ja ominaisuuksiltaan hyvää ja persoonallistakin mallia markkinoille. Esim. uusi S80 ja C30 ja kohta uusi V70 ja S40 on juuri uudistunut ja uudesta S60:n seuraajasta on jo esitelty prototyypin kuvia ja se näyttää aika tyylikkäältä. Minusta Volvo on mennyt viime aikoina selkeästi eteenpäin kiinnostavuutensa suhteenja myös Volvojen ajettavuus on uusissa malleissa ihan eri tasolla mitä aiemmin. Volvo tavoittelee nykyään myös nuorempia ostajia tosissaan esim. C30-mallilla. Tuo C30 onkin Volvolta yllätysveto ja ei yhtään hassumman näköinen luonnossa nähtynä ja siihen vielä tehokas turbokone, niin onhan se aika persoonallinen ja urheilullinen kulkupeli, jota varmasti kehtaa vertailla vaikka Bemarin 1-sarjaan.
Näin kun hallituskin on saatu kokoon voisin demokratian hengessä sanoa, että vastakkainasettelun aika on ohi.
Se joka aikoo panna autoon 50-60 k omia, anopin tai firman rahoja on aika hölmö jos ei näistä neljästä merkistä katso vaihtoehtoja ajettavakseen.
Jos haluaa isoja eurooppalaisia farkkuja, niin eipä niitä paljon ole muilla tarjolla. Saabi on, mutta mielestäni jämähtänyt 60-luvulle. Opelin laatu jäi menneisyyteen ja Volkkarit on mitä on ja Alfaan harva uskaltautuu.
Olisi mielenkiintoista tietää mitä ns. puoluettoman maan autoiljat ajattelevat näistä neljästä merkistä esim. Japsit. Olisiko Mese ykkönen, Bemu kakkonen, Volvo kolmas ja Audi neljäs....
...Ihmettelen vain suuresti miksi juuri joillain on pakottava tarve asettaa juuri Bmw ja Volvo toistensa pahimmiksi kilpailijoiksi. Miksi?
..
Oisikohan Volvo-miehille kovin tärkeä asia, ainakin Simpalle näyttäisi tulevan paha mieli, ellei Volvoa nimenomaan verrata premiumeihin ks. ketjua "Uuden Volvo V70:n hinnoittelu". Samaa sarjaa kommentit: valitsin Volvon vaikka olisin saanut Audin halvemalla.
Eli kyllä Volvo-miehillä sitä pakottavaa tarvetta tuntuisi ainakin olevan myöskin
Uusi V70 vastaa kokoluokaltaan täysin 5-sarjaa ja muita. Vanha malli oli juurikin ns. välimalli sijoittuen 5-sarjan ja 3-sarjan väliin. Uusi V70 on S80 farmari, joten mielestäni on ihan luonnollista verrata sitä S80:sen kilpakumppaneihin. Eikö sinustakin?
edit: Ja perus suomalaisella varustuksella A6 on tosiaankin S80 Volvoa halvempi, ei siitä mihinkään pääse. Ei se mielestäni ole mitenkään hassu kommentti, vaikken itse ole sitä käyttänytkään. Vastaavasti omilla varusteillani S80 tuli halvemmaksi.
Muitaakseni omassa tekstissäni puhuin juuri tuosta vanhemmasta V70 mallista ettei olisi bemarin 500 sarjan kanssa samaa kokoa
...Ihmettelen vain suuresti miksi juuri joillain on pakottava tarve asettaa juuri Bmw ja Volvo toistensa pahimmiksi kilpailijoiksi. Miksi?
..
Oisikohan Volvo-miehille kovin tärkeä asia, ainakin Simpalle näyttäisi tulevan paha mieli, ellei Volvoa nimenomaan verrata premiumeihin ks. ketjua "Uuden Volvo V70:n hinnoittelu". Samaa sarjaa kommentit: valitsin Volvon vaikka olisin saanut Audin halvemalla.
Eli kyllä Volvo-miehillä sitä pakottavaa tarvetta tuntuisi ainakin olevan myöskin
Uusi V70 vastaa kokoluokaltaan täysin 5-sarjaa ja muita. Vanha malli oli juurikin ns. välimalli sijoittuen 5-sarjan ja 3-sarjan väliin. Uusi V70 on S80 farmari, joten mielestäni on ihan luonnollista verrata sitä S80:sen kilpakumppaneihin. Eikö sinustakin?...
En epäile, etteikö uusi V70 olisi kova luu, mutta eiköhän kannata odottaa, että se tulee kauppaan, ja koeajettavaksi, ennen kuin voi kertoa sen ajo-ominaisuuksista tai vaikka hiljaisuudesta tai sopivuudesta omaan käyttöön .
No.itse vastasit Jan79:n kysymykseen, että BMW ja Volvo on luonnollisia kilpailijoita, ehkäpä näin.
MInä ihmettelin tätä kilpailuasetelmaa.. Tietysti voidaan nähdä että kaikki automerkithän kilpailevat markkinoista mutta en kyllä näe että Volvo ja Bemari olisivat ne pahimmat kilpakumppanit koska ne edustavat mielestäni niin eri tyylin autoja.. Jollekin Volvo on tylsä perheauto isohkoilla tiloilla jossa muuten onneksi vielä "käytännössä" tilava tavaratila(V70). Kuten aiemmin kirjoitin jo, bemari taas edustaa urheilullista henkeä joka suhteessa.. Enemmän vastaavia kilpailijoita Bemaille löytyy Mersulta. Kyllä itse pystyn keskustelemaan Bemarin ja Volvon eroista mutta kaikki täällä eivät pysty. Itse en ole koskaan täällä hyökännyt Bemaristeja vastaan.. Ymmärrän hyvin että kuka arvostaa urheilullista ulkonäköä, agressiivista tehokkuutta ja vielä sporttiseksi viritettyä alustaa.. Bemari on valinta parhaasta päästä.. Silti se ei välttämättä ole yhtään sen parempi kuin joku muu merkki.. Kuten aiemmin myös kirjoitin, jokainen katsoo ja ostaa itselleen sopivaa autoa omaan käyttöönsä.
Sitten vielä.. en koe olevani mikään merkkifanaatikko.. Itselläni on ensimmäinen Volvo jossa ei ole mitään moittimista, en silti voi sanoa että seuraava auto on pakko olla Volvo.. autoa katsotaan aina tilanteen mukaan.. Itsellä kun ei ole lapsia eikä koiria, vielä olisi mukava ajella jollain sporttisemmallakin pelillä
Hmm.. Useissa autolehdissäkin ns. "yläluokkaan" nimetään Audi, BMW, Mersu sekä Volvo (eurooppalaiset). Erästä autolehteä lainatakseni "Jos ei halua rahojensa päätyvän Saksaan niin kannattaa harkita uutta S80 tai Lexuksta". Ainiin, ja mitenniin Volvo V70 on tylsä perhauto, onhan se sentään sportswagon .
No joo, tylsä voi olla hieman huono ilmaus mutta Volvon imago on vähän sellainen tylsä perheauton imago.. Esim jos bemariin vertaa niin sillä taas on urheilullisuus aika etualalla ja Lexus taas on vielä ainakin melko eksoottinen merkki näillä leveys ja korkeus asteilla.. Pääasiassa Lexuksia näkee pitkissä kilvissä
No joo, tylsä voi olla hieman huono ilmaus mutta Volvon imago on vähän sellainen tylsä perheauton imago.. Esim jos bemariin vertaa niin sillä taas on urheilullisuus aika etualalla ja Lexus taas on vielä ainakin melko eksoottinen merkki näillä leveys ja korkeus asteilla.. Pääasiassa Lexuksia näkee pitkissä kilvissä
Nojuu, onhan Volvo tietty vähän pappa-auton maineessa mutta ei se menoa haittaa . Lexus on tosiaan joo aika eksoottinen, ois mielenkiintosta koeajaa
No joo, tylsä voi olla hieman huono ilmaus mutta Volvon imago on vähän sellainen tylsä perheauton imago.. Esim jos bemariin vertaa niin sillä taas on urheilullisuus aika etualalla ja Lexus taas on vielä ainakin melko eksoottinen merkki näillä leveys ja korkeus asteilla.. Pääasiassa Lexuksia näkee pitkissä kilvissä
Nojuu, onhan Volvo tietty vähän pappa-auton maineessa mutta ei se menoa haittaa . Lexus on tosiaan joo aika eksoottinen, ois mielenkiintosta koeajaa
Voisi olla joo.. Tosin esim IS mallin lexus ei muistaakseni oikein koskaan vakuuttanut ainakaan suomalaisissa testeissä..
Sehän on silloin hyvä jos ei Suomen testeissä ole pärjännyt!
Niin, ainakin eräiden mielestä.. Itse kyllä mieluummin luen suomessa tehtyä testiä koska suomen tiestö on täysin erilainen kuin esimerkiksi saksassa.. ja valitettavasti suomessa on juuri se huonomman puolen ääripää Ajo ominaisuudet jos niistä puhutaan ei kerro mitään jos testi on tehty virheettömällä ja tasaisella asfalttipinnalla mutta yllätyksiä saattaakin tulla kun sama ajoneuvo ajetaan täällä pohjolassa uraisella ja erittäin röpöläisellä ja rikkinäisellä pinnalla..
Voisi olla joo.. Tosin esim IS mallin lexus ei muistaakseni oikein koskaan vakuuttanut ainakaan suomalaisissa testeissä..
Uusin malli voisi jotenkuten menestyäkin, jos jollakin lehdellä riittäisi rohkeutta ottaa se testiin mukaan.
Voisipa menestyä hyvinkin. Itse olen koeajanut, ja kaksi isompaa miinusta tuli:
-Uudeksi autoksi tuo tarjoaa perää sivulle aika hanakasti verrattuna vaikkapa 3-sarjalaiseen. Ei ollenkaan kiva piirre liukkailla.
-Yhdistetään tähän vielä melkoisen kulmikas ESP:n toiminta, niin paketti on kasassa. Itse koitin turvallisissa olosuhteissa, miten ESP Lexuksessa toimii, eikä se oikein vakuuttanut. Se sallii luistot tiettyyn pisteeseen asti lähes täysin, mutta pisteen jälkeen ESP puuttuu peliin helvetillisellä rutinalla. Eikö toiminta voisi olla vähän "pehmeämpää"?
Mutta positiivinen kuva kärrystyä jäi silti. Edellinen IS olikin ominaisuuksiltaan lähinnä takavetoinen Corolla.
Ihmettelen vain suuresti miksi juuri joillain on pakottava tarve asettaa juuri Bmw ja Volvo toistensa pahimmiksi kilpailijoiksi. Miksi?
Hyökkäykset Volvoa kohtaan tuntuvat olevan enemmän sitä että naapurimaassa osataan tehdä autoja..
Johtunee siitä, että molemmat merkit herättävät osassa suomalaista käyttäjäkuntaansa suurta ylemmyydentunnetta muita autoilijoita kohtaan. Voit aistia tämän kesäperjantaisella nelostielläkin. Aika paljon voit päätellä siitäkin, että molemmat automerkit kuuluvat niihin joiden vakuutusmaksut ovat kalliita suuresta onnettomuustiheydestä johtuen (en toki yleistä tätä kaikkiin käyttäjiin!).
Itse en omista kumpaakaan, mutta molemmat olen joskus omistanut.
Olen pitänyt naapurimaassa tapahtuvaa suunnittelua ja valmistusta suurena plussana Volvolle. Jos ne edelleen tehtäisiinkin naapurimaan laadun mukaisesti, niin en muuta autoa ostaisikaan. Valitettavasti vaan näin ei enää ole, Volvon teknisistä valinnoista päättävät enemmän jenkkiekonomit kuin autonsuunnittelijat. Bemariakaan en ole hankkimassa, mutta eri syistä kuin Volvoa.
Voisipa menestyä hyvinkin. Itse olen koeajanut, ja kaksi isompaa miinusta tuli:
-Uudeksi autoksi tuo tarjoaa perää sivulle aika hanakasti verrattuna vaikkapa 3-sarjalaiseen. Ei ollenkaan kiva piirre liukkailla.
-Yhdistetään tähän vielä melkoisen kulmikas ESP:n toiminta, niin paketti on kasassa. Itse koitin turvallisissa olosuhteissa, miten ESP Lexuksessa toimii, eikä se oikein vakuuttanut. Se sallii luistot tiettyyn pisteeseen asti lähes täysin, mutta pisteen jälkeen ESP puuttuu peliin helvetillisellä rutinalla. Eikö toiminta voisi olla vähän "pehmeämpää"?
Mutta positiivinen kuva kärrystyä jäi silti. Edellinen IS olikin ominaisuuksiltaan lähinnä takavetoinen Corolla.
Oletko kokeillut VDIM-järjestelmällä varustettua yksilöä? Itse kokeilin talvella erittäin liukkaissa olosuhteissa sellaista, ja ESP-aktiviteetit oli hyvinkin sivistyneen oloisia, selvästi loogisempia joka tapauksessa kuin vakio-ESP:llä. Tuoreilla nastarenkailla ja tuolla integroidulla ajonhallintajärjestelmällä oikein toimiva auto jopa jäätävässä tihkusateessa. Ei kyllä aivan bemarin tasoa vetopidoltaan, mutta hyvä joka tapauksessa.
Enpä muista, oliko VDIM vai ei. Todennäköisesti ei, sen verran kulmikasta se toiminta oli. Muita varusteita auto olikin sitten ladottu täyteen. Muistaakseni joku Elegance paketti ainakin oli.
Mutta positiivinen kuva tuosta menopelistä siltikin jäi.
Enpä muista, oliko VDIM vai ei. Todennäköisesti ei, sen verran kulmikasta se toiminta oli. Muita varusteita auto olikin sitten ladottu täyteen. Muistaakseni joku Elegance paketti ainakin oli.
Mutta positiivinen kuva tuosta menopelistä siltikin jäi.
Joo, se on sitä paljon puhuttua Lexuksen varustepolitiikkaa. VDIM ei ole vakiona kuin 220d Sportissa, muihin diesel-malleihin (siis myös kalliimpaan Luxury-versioon) siitä joutuu maksamaan tonnin lisähintaa. Ja bensaversioon sitä ei saa Suomessa ollenkaan (!).
Enpä muista, oliko VDIM vai ei. Todennäköisesti ei, sen verran kulmikasta se toiminta oli. Muita varusteita auto olikin sitten ladottu täyteen. Muistaakseni joku Elegance paketti ainakin oli.
Mutta positiivinen kuva tuosta menopelistä siltikin jäi.
Joo, se on sitä paljon puhuttua Lexuksen varustepolitiikkaa. VDIM ei ole vakiona kuin 220d Sportissa, muihin diesel-malleihin (siis myös kalliimpaan Luxury-versioon) siitä joutuu maksamaan tonnin lisähintaa. Ja bensaversioon sitä ei saa Suomessa ollenkaan (!).
Tuleee tuosta lexuksesta mieleen myös pieni miinus automaattivaihteiston puuttumisesta dieselmallin yhteyteen
Volvon vakuutukset ovat samanhintaisia kuin esim. Toyotan. Volvon vakuuttamista sotkee suomalainen tapa määrittää vakuutusmaksuluokka moottorikoon mukaan. Peruskoko esim. V70 bensamoottorissa on (ainakin aikaisemmin) ollut 2,4 litrainen ja se on suomalaisen vakuutuskäytännön mukaan kallimmaassa luokassa kuin esim. Avensiksen 2-litrainen, vaikka Avensiksessa olisikin enemmän tehoa. Samaan vakuutusluokkaan menevillä moottoreilla varustetut Volvo ja Toyota ovat yhtä kalliitta vakuuttaa. Yleensä vakuuttamisen suhteen suht edullisen Volkkarin Passat on em. kaksikkoa kalliimpi.
Bemari on kallis, siitä ei pääse mihinkään.
Tuleee tuosta lexuksesta mieleen myös pieni miinus automaattivaihteiston puuttumisesta dieselmallin yhteyteen
Sehän on ongelma vain yksikätisille tai -jalkaisille.
Tuleee tuosta lexuksesta mieleen myös pieni miinus automaattivaihteiston puuttumisesta dieselmallin yhteyteen
Sehän on ongelma vain yksikätisille tai -jalkaisille.
Onneksi en ole ainakaan vielä kumpikaan.. Nykyisessä kun on tuo automaattivaihteisto niin laiskaksi on päässyt eikä enää jaksaisi hämmentää Sitten kun olen vielä ajanut ammatikseni ja vaihteita oli tuplaten enemmän niin kyllä nyt laiskottaa
Vähällä vispauksella pääsee manuaalissakin jos lähtee liikkeelle kakosella, taajama menee hyvin sillä, mutta jos ajaa maantielle, niin joutuu nakkaan neloselle tai isommalle.
Ei siis ole pakko "vispata" jos ei halua!