Peugeot 307SW 2.0

4 kommenttia

Terve,

Olen harkitsemassa uuden auton ostamista ja päätynyt koeajoruljanssin jälkeen ko. autoon / mallin (varusteina mm. peräkoukku, 2x renkaat, vakionopeudensäädin, vak.nop. säädin, autom. ilmastointi, 2-litranen moottori :wink: , metalliväri etc.).

Mitä mieltä olette ko. mallisesta autosta joilla kokemusta, onko ollut
ranskattarissa ongelmia/vikoja, olisin kiitollinen kommenteista.


[ägä muokkasi tätä viestiä 24.04.2007 klo 21:59]
  
  • Jos verkkaisempi suorituskyky riittää, niin suosittelen samaa autoa 1,6 Hdi koneella. Auto on ollut minulla nyt 3 kk, ja sillä on ajettu 9000 km. Kyseinen diesel on verrattain taloudellinen; keskikulutus on jäänyt alle 5 l/100km. (tankkauksista+matkamittarista laskettuna) Muutenkin on ollut ongelmaton ja mukava peli. Pitkäaikaisesta kestosta voi esittää jonkinlaisia arvauksia sen perusteella, että autoa on valmistettu jo aika kauan. Näinollen lastentaudit ovat selvästi vähentyneet v. 2001 malleihin verrattuna. Lisäksi aikaisempi autoni v. 2000 Peugeot 306 Hdi FW oli minulla ilman mitään murheita 3 v. ja 120000 km. (Takalasin vaihtoivat takuuna, kun yksi vastuslanka pimeni) Tässä välissä minulla oli VW golf variant 1,6 bensiinikoneella. Ei tuossakaan juurikaan ollut vikoja, mutta oli sen kanssa enemmän ongelmia kuin 306:ssa.
    Itselläni 307 bensa/diesel valinta oli aika selvä: 1,6 bensiinimalli oli 3100 euroa dieseliä halvempi, mutta yhdistetty eu kulutus on 7,7 l/100km, kun taas Hdi:ssä se on 5,0 l/100km. Lisäksi lähitulevaisuudessa auton vuotuinen vero sidottaneen hiilidioksidipäästöihin, jolloin diesel kannattaa jo pienemmilläkin kilometreillä.

      
  • 407 SW toimi erinomaisesti vajaat 100 tkm. Ei valittamista, kun vikojakaan ei juuri ollut. Jos nyt valitsisin pösöä, ottaisin ehdottomasti diesel-koneisen. 1.6 Hdi riittää varsin hyvin, enempää ei tarvitse. Bensakoneissa PSA ei tarjoa mitään huipputekniikkaa tai pieniä kulutuksia, hyviä peruskoneita kylläkin. Dieselit sen sijaan ovat erinomaisia ja taloudellisia.

      
  • Sellainen "vika" 307-mallissa on, että se korvautuu piakkoin 308-mallilla. Valmiin näköisiä 308-protoja on kuvattu eri puolilla maailmaa, Suomessa auto tullee myyntiin joskus ensi vuonna.

    Mitä tämä käytännössä tarkoittaa 307-mallin kohdalla:
    - kun uusi malli tulee markkinoille, vanhan jälleenmyyntiarvo laskee.
    - toisaalta: jossain vaiheessa ennen 308-mallin tuloa aletaan 307-mallia myymään "alennuksella" tai ehkä mieluummin paremmin varustettuina versioina nykyhintaan.

      
  • Lainaus:
    25.04.2007 klo 18:50 MatLog kirjoitti
    Mitä tämä käytännössä tarkoittaa 307-mallin kohdalla:
    - kun uusi malli tulee markkinoille, vanhan jälleenmyyntiarvo laskee.


    Voiko se enää tuosta paljon laskea vaikka tuleekin uusi malli:
    http://late.nwps.ws/smf/index.php?topic=12935.0

    Onhan tuolla toki paljon ajettu mutta 2003 vuosimalliltaan ...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit