Dieseleissä moottorin sivistyneisyys ratkaisee paljon enemmän kuin bensoissa. Vai oletko tavannut täristävää uutta bensakonetta? Pajerosta sellainen diesel löytyy. Sitäpaitsi en ole kiistänyt Subarun tai bemarin koneiden sivistyneisyyttä, vaan sanonut ettei 2.5T:kään huono ole:
Pajeron dieseliä ei pidetä täristävänä. Sitä on sanottu hieman äänekkääksi, mutta mm. tuulilasin testissä mainittiin että se ei ääni ole ollenkaan häiritsevää. Myös VW-konsernilta löytyy kyllä vielä edelleen pajeronkin dieseliäkin äänekkäämpiä koneita. Pajerossa on myös se yksi hyvä ominaisuus jota land roverissa ei ole, luotettavuus.
Suomen arvostetuin automerkki on Volvo (lähde: kaupallinen tiedotus MTV3-kanavalla 2.1.2008 klo 22:45). Volvoa ennenhän Suomen arvostetuin oli M-B, ennen kuin ne alkoivat ruostua käsiin jo uutukaisina.
Heh, ai Subarussa on kaikki ominaisuudet Volvon tasalla tai parempia? Otapa nyt ne lasit pois päästä, jooko? Subarussa on jotain parempia ominaisuuksia kuin Volvossa ja Volvossa taas on ominaisuuksia, jotka ovat parempia kuin Subarussa.
Dieseleissä moottorin sivistyneisyys ratkaisee paljon enemmän kuin bensoissa. Vai oletko tavannut täristävää uutta bensakonetta? Pajerosta sellainen diesel löytyy. Sitäpaitsi en ole kiistänyt Subarun tai bemarin koneiden sivistyneisyyttä, vaan sanonut ettei 2.5T:kään huono ole:
Pajeron dieseliä ei pidetä täristävänä. Sitä on sanottu hieman äänekkääksi, mutta mm. tuulilasin testissä mainittiin että se ei ääni ole ollenkaan häiritsevää. Myös VW-konsernilta löytyy kyllä vielä edelleen pajeronkin dieseliäkin äänekkäämpiä koneita. Pajerossa on myös se yksi hyvä ominaisuus jota land roverissa ei ole, luotettavuus.
Minä olen uutta Pajeroa kokeillut, ja kylmänä kone täristi. Piste.
Mikä VW:n kone on Pajeron konetta äänekkäämpi? Itse en keksi. Ei ainakaan 2.0 TDI, 1.9 TDI. Ehkä joku Transporterin mylly?
Dieseleissä moottorin sivistyneisyys ratkaisee paljon enemmän kuin bensoissa. Vai oletko tavannut täristävää uutta bensakonetta? Pajerosta sellainen diesel löytyy. Sitäpaitsi en ole kiistänyt Subarun tai bemarin koneiden sivistyneisyyttä, vaan sanonut ettei 2.5T:kään huono ole:
Pajeron dieseliä ei pidetä täristävänä. Sitä on sanottu hieman äänekkääksi, mutta mm. tuulilasin testissä mainittiin että se ei ääni ole ollenkaan häiritsevää. Myös VW-konsernilta löytyy kyllä vielä edelleen pajeronkin dieseliäkin äänekkäämpiä koneita. Pajerossa on myös se yksi hyvä ominaisuus jota land roverissa ei ole, luotettavuus.
Minä olen uutta Pajeroa kokeillut, ja kylmänä kone täristi. Piste.
Mikä VW:n kone on Pajeron konetta äänekkäämpi? Itse en keksi. Ei ainakaan 2.0 TDI, 1.9 TDI. Ehkä joku Transporterin mylly?
Pakko sanoa että kyllähän VAG konsernin dieselitkin kylmänä melkoisia traktoreita on.. Melkoinen rouskutus kylmäkäynnistuksellä
Pakko sanoa että kyllähän VAG konsernin dieselitkin kylmänä melkoisia traktoreita on.. Melkoinen rouskutus kylmäkäynnistuksellä
Kaikki dieselit on aika kovaäänisiä kylmänä, toiset sitten vielä kovaäänisempiä. Mutta eipä ne bensakoneetkaan kylmänä ajossa parhaimmillaan ole. Etenkään kulutusten ja päästöjen osalta.
Kyllä se Hondankin kone rouskuttaa jonkin verran näin pakkasella kylmänä startatessa, vaikka muuten kauniisti käykin.
Mutta miksi mitään konetta pitäisi startata tai ajaa kylmänä? Webaston kanssa ei ainakaan tarvitse.
Heh, ai Subarussa on kaikki ominaisuudet Volvon tasalla tai parempia? Otapa nyt ne lasit pois päästä, jooko? Subarussa on jotain parempia ominaisuuksia kuin Volvossa ja Volvossa taas on ominaisuuksia, jotka ovat parempia kuin Subarussa.
simppaankin on näköjään tarttunut tämä ihme ''ota jo ne lasit pois päästä'' -nalkutus.
miksi minun pitäisi myöntyä johonkin ''tasapeliin'' jonkun ford-volvo- fanaatikon mieliksi, kun en ole sitä mieltä että nuo autot olisivat jotain yhtä hyviä?
nasse ei jatkanut keskustelua kun ilmeisesti huomasi ruikuttavansa autosta josta ei ilmeisesti tiedä mitään.
simppa vielä yrittää jotain kyhäillä, listaa Simppa perusteluiden kanssa asioita jotka ovat mielestäsi oleellisesti paremmin Volvo V50/V70:ssä ( tai focuksessa/ mondeossa) kuin on Legacyssa?
jos jotain keksit, sitten voin ajatellaa ehkä asiaa uudelta kantilta.
No otetaan vaikka V70. Olennaisesti parempia ovat:
<
blockquote>
-V50 on niin surkea että sen voi ilmeisesti samantien sivuuttaa.
- äänieristys
-näinköhän on oleellisesti, legacy on hiljainen
- laatuvaikutelma
-en allekirjoita, legacyn vastaavaa ja yleistä laadukkuutta sisutuksessa ja materiaaleissa on kehuttu joka koeajossa jonka olen nähnyt
-mukavuus
-on jokseenkin kompromissi sporttisuuden
kanssa.
- osa koneista
-volvon koneista on täällä puheltu, joten ei niistä enempää
- suuntavakavuus
-on subarussa aivan loistava myös kaikilla keleillä toisin kuin etuveto volvossa.
- tilat + monikäyttöisyys (sellaisia tarvitsevalle)
-kenties, en ole volvon tiloihin perehtynyt. muuta kun joka paikassa on todettu että ne on SURKEAT auton ulkomittoihin suhteutettuna.
- varustevalikoima (Ei koske kaikkia, mutta Subaruun ei kaikkia haluamiani varusteita ole saatavilla)
-noita saa ruksia, ja kaikki oikeasti tarpeellinen löytyy varmaan molemmista.
volvoon taas ei saa kunnon nelivetoa, joka on valtava juttu sen rinnalla ettei legacyyn saa jotain pikkuhimmelliä.
- Ergonomia, etenkin penkit
-ergonomiaa kehuttu legacyssa, ja penkit vaikka ovat yleinen volvon vahvuus, silti legacyssa on aivan kelpo penkit, joten en tuostakaan osa-aluuesta tekisi merkittävää eroa noihin autoihin.
Vieläkö pitää jatkaa?
jatka ihmeessä jos jotai merkittävää löydät.
Mondeossa osittain tuo lista lisättynä Subarua paremmalla ohjaustunnolla.
-höpöhöpö. Jos on kaksi kehuttua ohaustunta ei tarkoita että voit listata sen toisen OLEELLISESTI paremmaksi.
tuo on vain niitä harvoja kiitettäviä asioita fordeissa joten se piti ilmeisesti laittaa oljenkorjeksi.
Fordin ohjaustunto on huomattavasti parempi niin Focuksen kuin Mondeonkin osalta.
Lisäksi V70 listaan voidaan lisätä vielä, että Volvossa on oleellisesti paremmat:
- jarrut
- ESP:n toiminta, joka on Subarussa aivan luokattomalla tasolla AMS:n mukaan
- Automaattilaatikot
- Ajovalot (tätä en mene vannomaan, sillä olen ajanut vain yhtä Legacyä
- Jos Imprezaan vertaa, niin likimain jokainen Volvo tarjoaa paremman ohjaustunnon
Subaruun ei tosiaankaan saa kaikkia haluamiani varusteita. Tämä miinus ei tosin koske kaikkia ostajia. Sinä toki olet oikea henkilö sanomaan, mitkä varusteet ovat oikeasti tarpeellisia jollekin muulle ostajalle?
Missä uuden V70:sen tiloja on moitittu surkeiksi ulkomittoihin nähden? Odotan vähintäänkin linkkiä johonkin testiin, kun noin varma olet. Mm. integroidut lastenistuimet ovat lapsiperheelle suorastaan loistava ratkaisu
S80 on ainakin olennaisesti Legacya hiljaisempi, joten tuskinpa V70 eroaa tässä verratuna farkku-Legacyyn.
Legacy on ihan vakaa menijä, mutta isot Volvot ovat vakaampia. Toki haluat tästäkin vängätä?
Fordin ohjaustunto on huomattavasti parempi niin Focuksen kuin Mondeonkin osalta.
<
blockquote>
-oletko joku papukaija? sanoin jo että tässä suhteessa fordeilla ja legacylla tuskin on merkittävää eroa kummankaan hyväksi.
Lisäksi V70 listaan voidaan lisätä vielä, että Volvossa on oleellisesti paremmat:
- jarrut
-noista jarruista ei sinun kanssa kannata puhella..
- ESP:n toiminta, joka on Subarussa aivan luokattomalla tasolla AMS:n mukaan
-tuo on sellainen juttu josta voi olla montaa mieltä, nimittäin jatkuvasti ja oikeasti toimiva neliveto ei tarvitse yhtään siinä määrin esp:tä kuin vajaaveto. mutta ei aleta siitä jauhaa.
- Automaattilaatikot
tuossa olet varmaan oikeassa. Tuo on suurin heikkous subaruissa ylipäätään.
volvon automaatin ja kaasuunvastaavuuden+moottorin yhteistoimintaa on usein moitittu vuolaasti, eli tuskin sekään mikään edelläkävijä on.
- Ajovalot (tätä en mene vannomaan, sillä olen ajanut vain yhtä Legacyä
-milloin se on alkanut kiinnostamaan oletko ajanut jotain autoa
Ajan säkkipimeässä ( ei kaupungin valoja )joka päivä legacylla ja tiedän kyllä ettei niissä mitään moitittavaa ole.
legacyssa on käsittääkseni hyvät valot ainakin nuo ksenonit, joten tuon keksit vain väkisin pidentääksesi muka tuota listaa asioista joissa volvo on ylivertainen.
- Jos Imprezaan vertaa, niin likimain jokainen Volvo tarjoaa paremman ohjaustunnon
-imprezaa ei kannata kokoluokan takia varmaan mihkään isoon volvoon verratakkaan?
omat kokemukseni pikkuvolvojen ajettavuudesta ja ohjauksesta ovat niin negatiivisia ja ei-hauskoja, joten vaikea tuotakaan väitettä on ostaa.
Subaruun ei tosiaankaan saa kaikkia haluamiani varusteita. Tämä miinus ei tosin koske kaikkia ostajia. Sinä toki olet oikea henkilö sanomaan, mitkä varusteet ovat oikeasti tarpeellisia jollekin muulle ostajalle?
-En tietenkään, ihmettelen vaan mitä ne ovat, kun et maininnut mitään tiettyjä? kerro toki kun vaahtoat tästä, että mitä subaruun ei saa mitä tarvitsisit niin kovasti?
Missä uuden V70:sen tiloja on moitittu surkeiksi ulkomittoihin nähden? Odotan vähintäänkin linkkiä johonkin testiin, kun noin varma olet. Mm. integroidut lastenistuimet ovat lapsiperheelle suorastaan loistava ratkaisu
-Uudesta en tiedä, mutta muistaakseni vanhempien V70 tiloja on moitittu ihan yleisesti, siis auton kokoon suhteutettuna.
S80 on ainakin olennaisesti Legacya hiljaisempi, joten tuskinpa V70 eroaa tässä verratuna farkku-Legacyyn.
-hyvin vaikea sanoa koska molemmat ovat hiljaisia.
myönnän kyllä että S80 ja V70 ovat varmaan jonkin verran hiljaisempia.
pointti on että tuskin kukaan meluisuuden takia jättää legacyn hankkimatta, niin mukava sekin on tuossa suhteessa.
Legacy on ihan vakaa menijä, mutta isot Volvot ovat vakaampia. Toki haluat tästäkin vängätä?
-ajaisit joskus kunnon lumipöppörössä talvimyrkyssä huonolla tiellä legacylla ja tulisit sitten puhumaan VAKAUDESTA.
Minun käsittääkseni kiitettävä suuntavakaavuus merkitsee sitä, että auto menee sinne minne kuljettaja sitä käskee, eikä kiemurtele.
Varmaan volvot ja legacy tuon jutun täyttää, joten miten tuosta volvo voi olla vielä MERKITTÄVÄSTI parempi ??!!
Taitaa vain hatuttaa kun volvon parhaassa ominaisuudessa eli suoraankulkemisessa joku muukin yltää samalle tasolle..
Kannattaako tuosta Subaru vastaan Volvo väittelyä ihan tosissaan ottaa.. Itse kääntyisin Volvon puoleen monenkin eri asian takia mutta kuten Petoskin sanoi ne taikasanat :
"miksi minun pitäisi myöntyä johonkin ''tasapeliin'' jonkun ford-volvo- fanaatikon mieliksi, kun en ole sitä mieltä että nuo autot olisivat jotain yhtä hyviä?"
MOnet asiat kun on mielipiteisiin sidottuja.. kuka tykkää äidistä ja kuka tyttärestä jne.. Molemmissa autoissa on takuulla niin hyviä, puoltavia ominaisuuksia ja niin niitä myös on heikompia ominaisuuksia..
Monesti sama juttu kun täällä väitellään.. Jokainen puolustaa omia mielipiteitään mutta sitten taas sanotaan ettei mielipiteillä ole mitään painoarvoa vaan tosi Faktalla
Juuri näin.. sanoi täällä mitä tahansa, nousee kamala meteli jos se eriää muiden mielipiteistä.. Se siitä aikuismaisesta ja asiallisesta keskustelusta
Tää viimeinen kommentti ei nyt ihan tarkkaan ollut juuri tätä parivaljakkoa Simppaa ja Petosta varten
MOnet asiat kun on mielipiteisiin sidottuja.. kuka tykkää äidistä ja kuka tyttärestä jne.. Molemmissa autoissa on takuulla niin hyviä, puoltavia ominaisuuksia ja niin niitä myös on heikompia ominaisuuksia..
-juuri näin. jos en ole sitä jo todennut, niin sanotaan että kyllähän tietyillä painotuksilla ( mukavuus ja hiljaisuus )ja tiettyyn makuun Volvo on taatusti parempi kuin subaru.
pitää muistaa että ainakin omasta mielestäni kyseessä on kaksi valtavan erilaista autoa.
-Legacyyn ei saa esimerkiksi adaptiivista vakkaria, joka nykyisestä coupe jaggestani löytyy. Oikein kiva varuste matka-ajoon.
-Legacyyn ei saa kunnon äänentoistojärjestelmää
-sähköpenkkejä muistilla
noin muutamia mainitakseni. Subarun maahantuoja kertoo saatavista varusteista luokattoman huonosti sivuillaan, samoin kuin Metro Auto.
Miksi jarruista ei kannata puhella? 6m pidempi matka kuin parhaalla jarrutustestissä on huikean paljon. En ole ikinä nähnyt testissä noin suurta eroa parhaimman ja huonoimman välillä. Myös AMS oli ällikällä lyöty. Auroexpress moitti Subarun jarruja myös.
Miksi jarruista ei kannata puhella? 6m pidempi matka kuin parhaalla jarrutustestissä on huikean paljon. En ole ikinä nähnyt testissä noin suurta eroa parhaimman ja huonoimman välillä. Myös AMS oli ällikällä lyöty. Auroexpress moitti Subarun jarruja myös.
jarruista voi puhella, mutta sinun kanssasi se on hyödytöntä koska vain tuojotat sokeasti noita paria testiä, joista en tiedä edes yksityiskohtia jotka ovat saattaneet vaikuttaa tuohon testin tulokseen.
Ylipäätään tuosta ei ole järkeä jauhaa, koska siitä on jauhettu jo aivan tarpeeksi siihen verrattuna mikä on tuon asian TODELLINEN merkitys käytännön elämässä.
Puhe oli alkujaan siitä mitä OLEELLISTA ja merkittävää volvo tarjoaa legacyyn verrattuna. onko nuo listaamasi varusteet jotain mikä painaa jollain oikeasti vaakakupissa kun autoa hankkii??
sähköpenkit voi olla jollekkin tarpeelliset, mutta vakkareita ja äänentoistoa voi parantaa jälkeenpäinkin.
Volvoon taas ei ole vaativaan menoon tarjolla kunnon toimivaa nelivetoa, sporttimallia, tai moottoria.
ja niitä ei voi edes jälkeenpäin asennella.
näen että tuo on paljon vakavampi puute kuin jokin pikku sähkölelu tyyliin sähköpenkit.
Taitaa olla tuo petos näitä perheautomiehiä! Tosiasia on, että ahdin määrää tahdin! Hifistellähän tietenkin voidaan! Sama kun vertaa videon kuvaa blueray:in!
Taitaa olla tuo petos näitä perheautomiehiä! Tosiasia on, että ahdin määrää tahdin! Hifistellähän tietenkin voidaan! Sama kun vertaa videon kuvaa blueray:in!
-taas on nasse vilauttanut ylivertaista nerokkuuttaan!
voisitko sanoa ihan tarkkaan mitä oikein tarkoitat ja haluat sanoa? sitä että turbollinen on joku yliveto vai?
Luulisi petoksen mielikuvituksella varustettu henkilö kykenevän lukemaan minunkin viestejä vai pitääkö ihan piirtää! Vai eikö ole mielikuvitusta sitten ollenkaan?
Jos et ole tietoinen siitä, mikä ja mitä turboahtaminen on; kannattaa hieman googlettaa!
Hyvä etä Simppa vertaa Mondeota, Focusta ym. 'Subarun' ohjaustunnosta puhuttaessa, valikoi uusimman mallin eli V70:n sopivasti verrokiksi 'Subaruja vastaan', valikoi T6:n koneista puhuttaessa (joka sekään ei ole kovin kehuttu vaikka on uunituore kone), puhuu Jaggesta varusteista puhuttaessa...
Taitaa olla Simpalle Ford-konserni kokonaisuudessa se sankari eikä oikeasti edes puhu mistään tietystä autosta. Subarukin on 'Subaru' joka vaihtelee sopivasti tilanteen mukaan Imprezasta Legacyyn, kas kun ei puhu vanhasta Justysta...
Mielenkiintoista kuinka nyt on sitten jarrut taas niin tärkeät, mutta muut ajettavuuteen vaikuttavat asiat pitää olla huomioimatta. Mielenkiintoista että kunnon premiumeihin verratessa Volvon huonompi varustelumahdollisuus ei merkitse mitään mutta nyt onkin Subarut surkeita kun ei löydy sitä about ainutta nykyaikaista varustetta mikä Volvossa on? Kunnon premiumeihin verratessa Volvon sisusta on 'ihan yhtä hyvä' mutta Subarun onkin sitten Volvoon verrattuna ihan surkea...
Muuten: puskeva ja äärimmäisen kankea ajokäytös ei ole sama asia kuin Subarun kaltainen vakaus!
Listaa voisi jatkaa vaikka ikuisesti, Simppa selittää mitä selittää 'omistaessaan' vähän väliä ties mitä Ford-konsernin autoja (ainakin kuvitelmissaan, nythän sinulla on kai Aston Martin, Jagge, Bemu ja mitä muuta?), ja yhtä Subarua on tainnut kerran lyhyesti koeajaa.
No otetaan vaikka V70. Olennaisesti parempia ovat:
- äänieristys Kyllä, V70 upouutena mallina on hieman hiljaisempi kuin paljon vanhempi Legacy. Se että kuinka pian Volvon nitinät alkavat ärsyttää on toinen juttu. Ne kun tuppaavat alkamaan jo parin kymmenen tuhannen km:n jälkeen. Saa nähdä onko tuo piirre saatu parannettua.
- laatuvaikutelma Vähän parempi upouudessa Volvossa kuin vanhemmassa Subarussa.
- mukavuus Sekin kuten yllä hieman parempi, siis vain jousitusmukavuus mikäli sitä mittaa pehmeytenä, mutta vastapainona onkin sitten korin liikkeiden hallinnan selvästi huonompi taso ja kaikenlaisen tuntuman tylsyminen. Näin ei pidä välttämättä olla kuten muut valmistajat ovat näyttäneet.
- osa koneista Ei.
- suuntavakavuus Ei.
- tilat + monikäyttöisyys (sellaisia tarvitsevalle) Ei.
- varustevalikoima (Ei koske kaikkia, mutta Subaruun ei kaikkia haluamiani varusteita ole saatavilla) Ei mitään suurta eroa.
- Ergonomia, etenkin penkit jne. Vieläkö pitää jatkaa?
Mondeossa osittain tuo lista lisättynä Subarua paremmalla ohjaustunnolla. Ei.
Sitten on vielä lista siitä mitä upouudesta Volvosta puuttuu Subaruun nähden.
-Edes keskinkertaisen hauska ajettavuus kun Subarussa on (vähän mallista riippuen tietenkin) loistava. Tämän voisi oikeastaan purkaa lukemattomiin eri osa-alueisiin ja näin tästä saataisiin ainakin kymmenen kohtaa jotka ovat paremmin kuin Volvossa. Listassa olisi mm. korin liikkeiden hallinta, ajon tarkkuus, ajon tasapainoisuus, tuntuma jne. jne.
-Ei ole säälittävän harmaan ja nössön massa-taviksen maine
-Kestävyys
-Koneet
-Voimansiirto
Puhumattakaan kuinka hyvä Impreza on verrattuna surkeaan ajettavaan nimeltä C30/S40/V50. Se on mukavampi, luulisin että hiljaisempi, tarkempi, hauskempi ja koneet eivät ole äärimmäisen tylsiä jurnuttajia. Tuo kertoo siitä millainen tilanne on kun Subarulta otetaan vertailuun vähän uudempi malli.
Turha puhua ylläolevan vertailuparin kohdalla T6-koneesta koska muuten voisi ottaa esille WRX STi:n koneen verrattuna noihin pikku-Volvon koneisiin.
- äänieristys
Kyllä, V70 upouutena mallina on hieman hiljaisempi kuin paljon vanhempi Legacy. Se että kuinka pian Volvon nitinät alkavat ärsyttää on toinen juttu. Ne kun tuppaavat alkamaan jo parin kymmenen tuhannen km:n jälkeen. Saa nähdä onko tuo piirre saatu parannettua.
- Volvo nitisee jo uutena.
- laatuvaikutelma
Vähän parempi upouudessa Volvossa kuin vanhemmassa Subarussa.
- Volvon nitinät vie kaiken pohjan hyvästä laatuvaikutelmasta
- mukavuus
Sekin kuten yllä hieman parempi, siis vain jousitusmukavuus mikäli sitä mittaa pehmeytenä, mutta vastapainona onkin sitten korin liikkeiden hallinnan selvästi huonompi taso ja kaikenlaisen tuntuman tylsyminen. Näin ei pidä välttämättä olla kuten muut valmistajat ovat näyttäneet.
- Volvo löysä lulla ei ole sama kuin mukava, ei mitään tuntoa mihin ollaan menossa
- suuntavakavuus
Ei.
- Volvossa huono, tunnoton
- varustevalikoima (Ei koske kaikkia, mutta Subaruun ei kaikkia haluamiani varusteita ole saatavilla)
Ei mitään suurta eroa.
- Volvossa peruskauraa, ei Mondeota kummempaa
- Ergonomia, etenkin penkit
jne. Vieläkö pitää jatkaa?
- Volvossa ei ole enää kehumista, sivu- ja reisituki puutteellista
Tuo penkki jäikin listassa välistä. Tuo Volvon penkkien ylivoimaisuus on jokin toiveikas legenda. Edellisen sukupolven penkit olivat ihan ok:t muttei millään tavalla muiden hyviä penkkejä paremmat, varsinkaan urheilullisissa autoissa. Joitain ei näköjään haittaa niiden kiinteä pääntuki jota ei voi säätää ja joka törröttää ikävän edessä, mutta minun ajomukavuuden se tuhosi täysin varsinkin pitkillä matkoilla.
Luulen että tuo penkkien 'erinomaisuus' on lähtöisin aina niin 'fiksuilta' TM:n testaajilta kun Volvon penkit ovat vähän pehmeämmät kuin Saksalaisten.
Uudet Volvon penkit eivät ole edes entisten veroiset, ja sivuttaistuki tosiaan vähentynyt. Pääntuet edelleen kiinteät ja ikävässä paikassa.
En kyllä muista millaiset ovat tarkalleen verrattuna Legacyn penkkeihin, joten tuskin eroa on ainakaan mitenkään merkityksellisesti kumpaankaan suuntaan. (vaikkakin se pääntuki on järjetön vaikka joitain se ei näköjään haittaa)
Aikuiset?
simppa:
Pajeron dieseliä ei pidetä täristävänä. Sitä on sanottu hieman äänekkääksi, mutta mm. tuulilasin testissä mainittiin että se ei ääni ole ollenkaan häiritsevää. Myös VW-konsernilta löytyy kyllä vielä edelleen pajeronkin dieseliäkin äänekkäämpiä koneita. Pajerossa on myös se yksi hyvä ominaisuus jota land roverissa ei ole, luotettavuus.
Suomen arvostetuin automerkki on Volvo (lähde: kaupallinen tiedotus MTV3-kanavalla 2.1.2008 klo 22:45). Volvoa ennenhän Suomen arvostetuin oli M-B, ennen kuin ne alkoivat ruostua käsiin jo uutukaisina.
Heh, ai Subarussa on kaikki ominaisuudet Volvon tasalla tai parempia? Otapa nyt ne lasit pois päästä, jooko? Subarussa on jotain parempia ominaisuuksia kuin Volvossa ja Volvossa taas on ominaisuuksia, jotka ovat parempia kuin Subarussa.
Matti-:
Minä olen uutta Pajeroa kokeillut, ja kylmänä kone täristi. Piste.
Mikä VW:n kone on Pajeron konetta äänekkäämpi? Itse en keksi. Ei ainakaan 2.0 TDI, 1.9 TDI. Ehkä joku Transporterin mylly?
simppa:
Pakko sanoa että kyllähän VAG konsernin dieselitkin kylmänä melkoisia traktoreita on.. Melkoinen rouskutus kylmäkäynnistuksellä
Jan79:
Kaikki dieselit on aika kovaäänisiä kylmänä, toiset sitten vielä kovaäänisempiä. Mutta eipä ne bensakoneetkaan kylmänä ajossa parhaimmillaan ole. Etenkään kulutusten ja päästöjen osalta.
Kyllä se Hondankin kone rouskuttaa jonkin verran näin pakkasella kylmänä startatessa, vaikka muuten kauniisti käykin.
Mutta miksi mitään konetta pitäisi startata tai ajaa kylmänä? Webaston kanssa ei ainakaan tarvitse.
simppa:
simppaankin on näköjään tarttunut tämä ihme ''ota jo ne lasit pois päästä'' -nalkutus.
miksi minun pitäisi myöntyä johonkin ''tasapeliin'' jonkun ford-volvo- fanaatikon mieliksi, kun en ole sitä mieltä että nuo autot olisivat jotain yhtä hyviä?
nasse ei jatkanut keskustelua kun ilmeisesti huomasi ruikuttavansa autosta josta ei ilmeisesti tiedä mitään.
simppa vielä yrittää jotain kyhäillä, listaa Simppa perusteluiden kanssa asioita jotka ovat mielestäsi oleellisesti paremmin Volvo V50/V70:ssä ( tai focuksessa/ mondeossa) kuin on Legacyssa?
jos jotain keksit, sitten voin ajatellaa ehkä asiaa uudelta kantilta.
No otetaan vaikka V70. Olennaisesti parempia ovat:
- äänieristys
- laatuvaikutelma
- mukavuus
- osa koneista
- suuntavakavuus
- tilat + monikäyttöisyys (sellaisia tarvitsevalle)
- varustevalikoima (Ei koske kaikkia, mutta Subaruun ei kaikkia haluamiani varusteita ole saatavilla)
- Ergonomia, etenkin penkit
jne. Vieläkö pitää jatkaa?
Mondeossa osittain tuo lista lisättynä Subarua paremmalla ohjaustunnolla.
simppa:
<
blockquote>
-V50 on niin surkea että sen voi ilmeisesti samantien sivuuttaa.
- äänieristys
-näinköhän on oleellisesti, legacy on hiljainen
- laatuvaikutelma
-en allekirjoita, legacyn vastaavaa ja yleistä laadukkuutta sisutuksessa ja materiaaleissa on kehuttu joka koeajossa jonka olen nähnyt
-mukavuus
-on jokseenkin kompromissi sporttisuuden
kanssa.
- osa koneista
-volvon koneista on täällä puheltu, joten ei niistä enempää
- suuntavakavuus
-on subarussa aivan loistava myös kaikilla keleillä toisin kuin etuveto volvossa.
- tilat + monikäyttöisyys (sellaisia tarvitsevalle)
-kenties, en ole volvon tiloihin perehtynyt. muuta kun joka paikassa on todettu että ne on SURKEAT auton ulkomittoihin suhteutettuna.
- varustevalikoima (Ei koske kaikkia, mutta Subaruun ei kaikkia haluamiani varusteita ole saatavilla)
-noita saa ruksia, ja kaikki oikeasti tarpeellinen löytyy varmaan molemmista.
volvoon taas ei saa kunnon nelivetoa, joka on valtava juttu sen rinnalla ettei legacyyn saa jotain pikkuhimmelliä.
- Ergonomia, etenkin penkit
-ergonomiaa kehuttu legacyssa, ja penkit vaikka ovat yleinen volvon vahvuus, silti legacyssa on aivan kelpo penkit, joten en tuostakaan osa-aluuesta tekisi merkittävää eroa noihin autoihin.
Vieläkö pitää jatkaa?
jatka ihmeessä jos jotai merkittävää löydät.
Mondeossa osittain tuo lista lisättynä Subarua paremmalla ohjaustunnolla.
-höpöhöpö. Jos on kaksi kehuttua ohaustunta ei tarkoita että voit listata sen toisen OLEELLISESTI paremmaksi.
tuo on vain niitä harvoja kiitettäviä asioita fordeissa joten se piti ilmeisesti laittaa oljenkorjeksi.
Fordin ohjaustunto on huomattavasti parempi niin Focuksen kuin Mondeonkin osalta.
Lisäksi V70 listaan voidaan lisätä vielä, että Volvossa on oleellisesti paremmat:
- jarrut
- ESP:n toiminta, joka on Subarussa aivan luokattomalla tasolla AMS:n mukaan
- Automaattilaatikot
- Ajovalot (tätä en mene vannomaan, sillä olen ajanut vain yhtä Legacyä
- Jos Imprezaan vertaa, niin likimain jokainen Volvo tarjoaa paremman ohjaustunnon
Subaruun ei tosiaankaan saa kaikkia haluamiani varusteita. Tämä miinus ei tosin koske kaikkia ostajia. Sinä toki olet oikea henkilö sanomaan, mitkä varusteet ovat oikeasti tarpeellisia jollekin muulle ostajalle?
Missä uuden V70:sen tiloja on moitittu surkeiksi ulkomittoihin nähden? Odotan vähintäänkin linkkiä johonkin testiin, kun noin varma olet. Mm. integroidut lastenistuimet ovat lapsiperheelle suorastaan loistava ratkaisu
S80 on ainakin olennaisesti Legacya hiljaisempi, joten tuskinpa V70 eroaa tässä verratuna farkku-Legacyyn.
Legacy on ihan vakaa menijä, mutta isot Volvot ovat vakaampia. Toki haluat tästäkin vängätä?
simppa:
<
blockquote>
-oletko joku papukaija? sanoin jo että tässä suhteessa fordeilla ja legacylla tuskin on merkittävää eroa kummankaan hyväksi.
Lisäksi V70 listaan voidaan lisätä vielä, että Volvossa on oleellisesti paremmat:
- jarrut
-noista jarruista ei sinun kanssa kannata puhella..
- ESP:n toiminta, joka on Subarussa aivan luokattomalla tasolla AMS:n mukaan
-tuo on sellainen juttu josta voi olla montaa mieltä, nimittäin jatkuvasti ja oikeasti toimiva neliveto ei tarvitse yhtään siinä määrin esp:tä kuin vajaaveto. mutta ei aleta siitä jauhaa.
- Automaattilaatikot
tuossa olet varmaan oikeassa. Tuo on suurin heikkous subaruissa ylipäätään.
volvon automaatin ja kaasuunvastaavuuden+moottorin yhteistoimintaa on usein moitittu vuolaasti, eli tuskin sekään mikään edelläkävijä on.
- Ajovalot (tätä en mene vannomaan, sillä olen ajanut vain yhtä Legacyä
-milloin se on alkanut kiinnostamaan oletko ajanut jotain autoa
Ajan säkkipimeässä ( ei kaupungin valoja )joka päivä legacylla ja tiedän kyllä ettei niissä mitään moitittavaa ole.
legacyssa on käsittääkseni hyvät valot ainakin nuo ksenonit, joten tuon keksit vain väkisin pidentääksesi muka tuota listaa asioista joissa volvo on ylivertainen.
- Jos Imprezaan vertaa, niin likimain jokainen Volvo tarjoaa paremman ohjaustunnon
-imprezaa ei kannata kokoluokan takia varmaan mihkään isoon volvoon verratakkaan?
oletkin varmaan hanakasti testaillut imprezoiden ohjaustuntoa?
omat kokemukseni pikkuvolvojen ajettavuudesta ja ohjauksesta ovat niin negatiivisia ja ei-hauskoja, joten vaikea tuotakaan väitettä on ostaa.
Subaruun ei tosiaankaan saa kaikkia haluamiani varusteita. Tämä miinus ei tosin koske kaikkia ostajia. Sinä toki olet oikea henkilö sanomaan, mitkä varusteet ovat oikeasti tarpeellisia jollekin muulle ostajalle?
-En tietenkään, ihmettelen vaan mitä ne ovat, kun et maininnut mitään tiettyjä? kerro toki kun vaahtoat tästä, että mitä subaruun ei saa mitä tarvitsisit niin kovasti?
Missä uuden V70:sen tiloja on moitittu surkeiksi ulkomittoihin nähden? Odotan vähintäänkin linkkiä johonkin testiin, kun noin varma olet. Mm. integroidut lastenistuimet ovat lapsiperheelle suorastaan loistava ratkaisu
-Uudesta en tiedä, mutta muistaakseni vanhempien V70 tiloja on moitittu ihan yleisesti, siis auton kokoon suhteutettuna.
S80 on ainakin olennaisesti Legacya hiljaisempi, joten tuskinpa V70 eroaa tässä verratuna farkku-Legacyyn.
-hyvin vaikea sanoa koska molemmat ovat hiljaisia.
myönnän kyllä että S80 ja V70 ovat varmaan jonkin verran hiljaisempia.
pointti on että tuskin kukaan meluisuuden takia jättää legacyn hankkimatta, niin mukava sekin on tuossa suhteessa.
Legacy on ihan vakaa menijä, mutta isot Volvot ovat vakaampia. Toki haluat tästäkin vängätä?
-ajaisit joskus kunnon lumipöppörössä talvimyrkyssä huonolla tiellä legacylla ja tulisit sitten puhumaan VAKAUDESTA.
Minun käsittääkseni kiitettävä suuntavakaavuus merkitsee sitä, että auto menee sinne minne kuljettaja sitä käskee, eikä kiemurtele.
Varmaan volvot ja legacy tuon jutun täyttää, joten miten tuosta volvo voi olla vielä MERKITTÄVÄSTI parempi ??!!
Taitaa vain hatuttaa kun volvon parhaassa ominaisuudessa eli suoraankulkemisessa joku muukin yltää samalle tasolle..
Kannattaako tuosta Subaru vastaan Volvo väittelyä ihan tosissaan ottaa.. Itse kääntyisin Volvon puoleen monenkin eri asian takia mutta kuten Petoskin sanoi ne taikasanat :
"miksi minun pitäisi myöntyä johonkin ''tasapeliin'' jonkun ford-volvo- fanaatikon mieliksi, kun en ole sitä mieltä että nuo autot olisivat jotain yhtä hyviä?"
MOnet asiat kun on mielipiteisiin sidottuja.. kuka tykkää äidistä ja kuka tyttärestä jne.. Molemmissa autoissa on takuulla niin hyviä, puoltavia ominaisuuksia ja niin niitä myös on heikompia ominaisuuksia..
Monesti sama juttu kun täällä väitellään.. Jokainen puolustaa omia mielipiteitään mutta sitten taas sanotaan ettei mielipiteillä ole mitään painoarvoa vaan tosi Faktalla
Juuri näin.. sanoi täällä mitä tahansa, nousee kamala meteli jos se eriää muiden mielipiteistä.. Se siitä aikuismaisesta ja asiallisesta keskustelusta
Tää viimeinen kommentti ei nyt ihan tarkkaan ollut juuri tätä parivaljakkoa Simppaa ja Petosta varten
Jan79:
-juuri näin. jos en ole sitä jo todennut, niin sanotaan että kyllähän tietyillä painotuksilla ( mukavuus ja hiljaisuus )ja tiettyyn makuun Volvo on taatusti parempi kuin subaru.
pitää muistaa että ainakin omasta mielestäni kyseessä on kaksi valtavan erilaista autoa.
-Legacyyn ei saa esimerkiksi adaptiivista vakkaria, joka nykyisestä coupe jaggestani löytyy. Oikein kiva varuste matka-ajoon.
-Legacyyn ei saa kunnon äänentoistojärjestelmää
-sähköpenkkejä muistilla
noin muutamia mainitakseni. Subarun maahantuoja kertoo saatavista varusteista luokattoman huonosti sivuillaan, samoin kuin Metro Auto.
Miksi jarruista ei kannata puhella? 6m pidempi matka kuin parhaalla jarrutustestissä on huikean paljon. En ole ikinä nähnyt testissä noin suurta eroa parhaimman ja huonoimman välillä. Myös AMS oli ällikällä lyöty. Auroexpress moitti Subarun jarruja myös.
simpalle:
pari koeajoa Subaruista:
https://www.youtube.com/watch?v=9CMzgRptdSg
tässä käsittääkseni todettiin koneen olevan '' certainly compared to BMW-3 series and audi A4.
käsiteltävyystestissä '' handling hard this car really shine''
vanhempaa materiaalia:
https://www.youtube.com/watch?v=uvqaXt9bALI
tässäkin käsiteltävyyttä kehuttiin.
'' it's a real drivers car ''
''in falling weather, it's possible most STABLE and forgiving compact car available''
mitä näistä sanot?
[quote="simppa
Miksi jarruista ei kannata puhella? 6m pidempi matka kuin parhaalla jarrutustestissä on huikean paljon. En ole ikinä nähnyt testissä noin suurta eroa parhaimman ja huonoimman välillä. Myös AMS oli ällikällä lyöty. Auroexpress moitti Subarun jarruja myös.
jarruista voi puhella, mutta sinun kanssasi se on hyödytöntä koska vain tuojotat sokeasti noita paria testiä, joista en tiedä edes yksityiskohtia jotka ovat saattaneet vaikuttaa tuohon testin tulokseen.
Ylipäätään tuosta ei ole järkeä jauhaa, koska siitä on jauhettu jo aivan tarpeeksi siihen verrattuna mikä on tuon asian TODELLINEN merkitys käytännön elämässä.
Puhe oli alkujaan siitä mitä OLEELLISTA ja merkittävää volvo tarjoaa legacyyn verrattuna. onko nuo listaamasi varusteet jotain mikä painaa jollain oikeasti vaakakupissa kun autoa hankkii??
sähköpenkit voi olla jollekkin tarpeelliset, mutta vakkareita ja äänentoistoa voi parantaa jälkeenpäinkin.
Volvoon taas ei ole vaativaan menoon tarjolla kunnon toimivaa nelivetoa, sporttimallia, tai moottoria.
ja niitä ei voi edes jälkeenpäin asennella.
näen että tuo on paljon vakavampi puute kuin jokin pikku sähkölelu tyyliin sähköpenkit.
Sanopa kuinka asennat adaptiivisen vakkarin jälkeenpäin? Itse epäilen, ettei noita todellakaan ole jälkiasennustuotteina.
Mitenkän Legacyn 3.0 kone on jotenkin sporttisempi kuin vaikka T6?
simppa:
<
blockquote>
-no juu, ei varmaan saa jälkeenpäin.
Mitenkän Legacyn 3.0 kone on jotenkin sporttisempi kuin vaikka T6?
-en minä sitä voi julistaakkaan sporttisemmaksi.
mutta auto minkä keulalla se on, ei ole sieltä sporttisesta päästä.
noissa on myös se ero että subaru on ahtamaton boxer-6 kun volvon on rivi-6-turbo.
jokainen tykätköön mieli moottorityypistä, ja turbolla tai ilman.
itse pidän aina ahtamattomasta enemmän jos muuten ovat samanlaisia.
Taitaa olla tuo petos näitä perheautomiehiä! Tosiasia on, että ahdin määrää tahdin! Hifistellähän tietenkin voidaan! Sama kun vertaa videon kuvaa blueray:in!
Nasse:
-taas on nasse vilauttanut ylivertaista nerokkuuttaan!
voisitko sanoa ihan tarkkaan mitä oikein tarkoitat ja haluat sanoa? sitä että turbollinen on joku yliveto vai?
Luulisi petoksen mielikuvituksella varustettu henkilö kykenevän lukemaan minunkin viestejä vai pitääkö ihan piirtää! Vai eikö ole mielikuvitusta sitten ollenkaan?
Jos et ole tietoinen siitä, mikä ja mitä turboahtaminen on; kannattaa hieman googlettaa!
kyllähän sentään tiedän mitä turboahtaminen on. silti en voi olla varma mitä tuo ''ahdin määrää tahdin'' -tuossa kirjoituksessasi vihjaa.
Hyvä etä Simppa vertaa Mondeota, Focusta ym. 'Subarun' ohjaustunnosta puhuttaessa, valikoi uusimman mallin eli V70:n sopivasti verrokiksi 'Subaruja vastaan', valikoi T6:n koneista puhuttaessa (joka sekään ei ole kovin kehuttu vaikka on uunituore kone), puhuu Jaggesta varusteista puhuttaessa...
Taitaa olla Simpalle Ford-konserni kokonaisuudessa se sankari eikä oikeasti edes puhu mistään tietystä autosta. Subarukin on 'Subaru' joka vaihtelee sopivasti tilanteen mukaan Imprezasta Legacyyn, kas kun ei puhu vanhasta Justysta...
Mielenkiintoista kuinka nyt on sitten jarrut taas niin tärkeät, mutta muut ajettavuuteen vaikuttavat asiat pitää olla huomioimatta. Mielenkiintoista että kunnon premiumeihin verratessa Volvon huonompi varustelumahdollisuus ei merkitse mitään mutta nyt onkin Subarut surkeita kun ei löydy sitä about ainutta nykyaikaista varustetta mikä Volvossa on? Kunnon premiumeihin verratessa Volvon sisusta on 'ihan yhtä hyvä' mutta Subarun onkin sitten Volvoon verrattuna ihan surkea...
Muuten: puskeva ja äärimmäisen kankea ajokäytös ei ole sama asia kuin Subarun kaltainen vakaus!
Listaa voisi jatkaa vaikka ikuisesti, Simppa selittää mitä selittää 'omistaessaan' vähän väliä ties mitä Ford-konsernin autoja (ainakin kuvitelmissaan, nythän sinulla on kai Aston Martin, Jagge, Bemu ja mitä muuta?), ja yhtä Subarua on tainnut kerran lyhyesti koeajaa.
simppa:
Sitten on vielä lista siitä mitä upouudesta Volvosta puuttuu Subaruun nähden.
-Edes keskinkertaisen hauska ajettavuus kun Subarussa on (vähän mallista riippuen tietenkin) loistava. Tämän voisi oikeastaan purkaa lukemattomiin eri osa-alueisiin ja näin tästä saataisiin ainakin kymmenen kohtaa jotka ovat paremmin kuin Volvossa. Listassa olisi mm. korin liikkeiden hallinta, ajon tarkkuus, ajon tasapainoisuus, tuntuma jne. jne.
-Ei ole säälittävän harmaan ja nössön massa-taviksen maine
-Kestävyys
-Koneet
-Voimansiirto
Puhumattakaan kuinka hyvä Impreza on verrattuna surkeaan ajettavaan nimeltä C30/S40/V50. Se on mukavampi, luulisin että hiljaisempi, tarkempi, hauskempi ja koneet eivät ole äärimmäisen tylsiä jurnuttajia. Tuo kertoo siitä millainen tilanne on kun Subarulta otetaan vertailuun vähän uudempi malli.
Turha puhua ylläolevan vertailuparin kohdalla T6-koneesta koska muuten voisi ottaa esille WRX STi:n koneen verrattuna noihin pikku-Volvon koneisiin.
Voi ei! Sama virsi jatkuu näköjään loputtomiin! Ja valmista ei varmaan tule koskaan! Autouskovaisia näköjään riittää!
petokselle! Muistelleppa tätä hetkeä kymmenen vuoden kuluttua! Ajatko enää itsekkään vaparilla! Se on fysiikan laki, joka sanelee!
PutPut
Putput:
Tuo penkki jäikin listassa välistä. Tuo Volvon penkkien ylivoimaisuus on jokin toiveikas legenda. Edellisen sukupolven penkit olivat ihan ok:t muttei millään tavalla muiden hyviä penkkejä paremmat, varsinkaan urheilullisissa autoissa. Joitain ei näköjään haittaa niiden kiinteä pääntuki jota ei voi säätää ja joka törröttää ikävän edessä, mutta minun ajomukavuuden se tuhosi täysin varsinkin pitkillä matkoilla.
Luulen että tuo penkkien 'erinomaisuus' on lähtöisin aina niin 'fiksuilta' TM:n testaajilta kun Volvon penkit ovat vähän pehmeämmät kuin Saksalaisten.
Uudet Volvon penkit eivät ole edes entisten veroiset, ja sivuttaistuki tosiaan vähentynyt. Pääntuet edelleen kiinteät ja ikävässä paikassa.
En kyllä muista millaiset ovat tarkalleen verrattuna Legacyn penkkeihin, joten tuskin eroa on ainakaan mitenkään merkityksellisesti kumpaankaan suuntaan. (vaikkakin se pääntuki on järjetön vaikka joitain se ei näköjään haittaa)