Onhan tuossa näemmä sama kori. Josko yksityiskohdat on viimosen päälle. Upea peli ja huomatkaa, että kyseessä on 4wd hybridi. Milloin siis saamme Avensis-hybridin...?
HS:n autot osion testeistä voi katsella muutaman mielenkiintoisen jutun. Mm. uusi Golf TSI vie testissä vain puoli litraa enemmän polttoainetta kuin aiemmin ajettu Prius. Ero on hämmästyttävän pieni, kun ottaa huomioon teknologiat. Ympäristön kokonaisrasitus lienee Golfissa pienempi.
Tästä kyseisestä autosta näkyy, että hybridit pyritään luokittelemaan premium-luokkaisiksi. Varmasti ihan hyvä auto, ei siinä mitään.
Toisaalta tuo Golf on uusi vuonna 2008 julkistettu malli. Nykyinen Prius taas on 5 vuotta vanha malli ja tuossa ajassa kehitystä on tapahtunut paljon. Ensi vuonna esiteltävä uusi Prius vienee kasvaneesta koosta huolimatta alle 4l/100km mutta tarjoaa silti yli 400NM ja 160HV tehon jos ennekkotietoihin on uskominen. Lisäksi Prius on jo todettu taksissa ja erilaisissa testeissä mm. AutoBild 100tkm erittäin luotettavaksi ja uskallankin ennustaa, että on taatusti kestävämpää tekniikkaa kuin tuo TSI-moottori ahtimineen. Ei sikäli onhan tuo Golf ominaisuuksiltaan tasapainoinen peli kaikin puolin. Hinta vaan voisi olla Skodan tapainen niin antaisi paremmin rahalle vastineen. Uuden Avensiksen valvematic-koneet päässevät muuten samoihin kulutuksiin ja tehoihin TSI:n kanssa, mikä on kunnioitettavasti ilman turboa toteutettu.
Toisaalta tuo Golf on uusi vuonna 2008 julkistettu malli.
Itse asiassa se on vain päivitetty, erot edelliseen malliin ovat hyvin vähäiset. Otinkin sen esiin siksi, että se edustaa periaatteessa tuttua tekniikaa, ja silti päästään noin mataliin kulutuksiin.
Ensi vuonna esiteltävä uusi Prius vienee kasvaneesta koosta huolimatta alle 4l/100km mutta tarjoaa silti yli 400NM ja 160HV tehon jos ennekkotietoihin on uskominen.
Hybridin kulutukset riippuvat siitä missä sillä ajaa. Se näkyy myös noissa testeissä, luvattuihin kulutuksiin ei ole monesti päästy. Perusongelma on minusta se, että Suomessa ei ole kovin paljon olosuhteita joissa hybridi on parhaimmillaan - eli kaupunkiruuhkia.
että on taatusti kestävämpää tekniikkaa kuin tuo TSI-moottori ahtimineen.
No sinähän sen tiedät. Ja kierrätyskin varmaan onnistuu paljon kätevämmin kuin muutaman ahtimen? TSI on myös merkittävästi halvempi kuin hybridit.
TSI:n kohdalla törmää usein siihen vanhanaikaiseen uskomukseen, että moottorien kestävyys riippuu niiden tilavuudesta. Siihen kaipaisi joskus jonkin todisteen nykyajalta.
Uuden Avensiksen valvematic-koneet päässevät muuten samoihin kulutuksiin ja tehoihin TSI:n kanssa, mikä on kunnioitettavasti ilman turboa toteutettu.
Hondan ja BMW:n vapaasti hengittävät ovat jo pitkään olleet kulutuksissa ja tehoissa suht verrannollisia. Mutta eivät väännöissä.
Bensakoneissa turbo ei juuri nosta hyötysuhdetta, toisin kuin dieseleissä. Nykyisten turbojen hyvä ja tasainen vääntö aivan ala-alueelta alkaen kuitenkin mahdollistaa helpon ajamisen ja taloudellisen ajotavan useita vapaasti hengittäviä paremmin. Vapaasti hengittävät jäävät väännöissä ja vääntöalueissa pahasti jälkeen, parilitrainen vapaasti hengittävä tuntuu aika heppoiselta paljon pienemmän ahdetun rinnalla.
Mitä itse olen dieseleillä, bensakoneilla ja kerran myös hybridillä ajanut, en enää ikinä osta vapaasti hengittävää bensakonetta. Dieselit ovat nyt hyviä mutta bensakoneet kurovat eroa kiinni. Seuraava auto voi olla diesel tai bensakoneinen. Hybridin ostan sitten kun tekniikka saadaan mielenkiintoisiin automalleihin ja siihen kokoon, että itse autosta ei tarvitse liikaa tinkiä. Näyttäisi että vielä saa "perusmoottoreilla" ajella jonkin aikaa.
Onko tuo Avensis, jonka keulamerkkiä on vaihdettu? Näyttää ainakin kovasti siltä. Myydäänhän jenkeissäkin meidän Accordiamme Acurana.
Onhan tuossa näemmä sama kori. Josko yksityiskohdat on viimosen päälle. Upea peli ja huomatkaa, että kyseessä on 4wd hybridi. Milloin siis saamme Avensis-hybridin...?
HS:n autot osion testeistä voi katsella muutaman mielenkiintoisen jutun. Mm. uusi Golf TSI vie testissä vain puoli litraa enemmän polttoainetta kuin aiemmin ajettu Prius. Ero on hämmästyttävän pieni, kun ottaa huomioon teknologiat. Ympäristön kokonaisrasitus lienee Golfissa pienempi.
Tästä kyseisestä autosta näkyy, että hybridit pyritään luokittelemaan premium-luokkaisiksi. Varmasti ihan hyvä auto, ei siinä mitään.
Toisaalta tuo Golf on uusi vuonna 2008 julkistettu malli. Nykyinen Prius taas on 5 vuotta vanha malli ja tuossa ajassa kehitystä on tapahtunut paljon. Ensi vuonna esiteltävä uusi Prius vienee kasvaneesta koosta huolimatta alle 4l/100km mutta tarjoaa silti yli 400NM ja 160HV tehon jos ennekkotietoihin on uskominen. Lisäksi Prius on jo todettu taksissa ja erilaisissa testeissä mm. AutoBild 100tkm erittäin luotettavaksi ja uskallankin ennustaa, että on taatusti kestävämpää tekniikkaa kuin tuo TSI-moottori ahtimineen. Ei sikäli onhan tuo Golf ominaisuuksiltaan tasapainoinen peli kaikin puolin. Hinta vaan voisi olla Skodan tapainen niin antaisi paremmin rahalle vastineen. Uuden Avensiksen valvematic-koneet päässevät muuten samoihin kulutuksiin ja tehoihin TSI:n kanssa, mikä on kunnioitettavasti ilman turboa toteutettu.
eipä tule tuo lexus eurooppaan...
["A Tapio"]
Toisaalta tuo Golf on uusi vuonna 2008 julkistettu malli.
Itse asiassa se on vain päivitetty, erot edelliseen malliin ovat hyvin vähäiset. Otinkin sen esiin siksi, että se edustaa periaatteessa tuttua tekniikaa, ja silti päästään noin mataliin kulutuksiin.
Ensi vuonna esiteltävä uusi Prius vienee kasvaneesta koosta huolimatta alle 4l/100km mutta tarjoaa silti yli 400NM ja 160HV tehon jos ennekkotietoihin on uskominen.
Hybridin kulutukset riippuvat siitä missä sillä ajaa. Se näkyy myös noissa testeissä, luvattuihin kulutuksiin ei ole monesti päästy. Perusongelma on minusta se, että Suomessa ei ole kovin paljon olosuhteita joissa hybridi on parhaimmillaan - eli kaupunkiruuhkia.
että on taatusti kestävämpää tekniikkaa kuin tuo TSI-moottori ahtimineen.
No sinähän sen tiedät. Ja kierrätyskin varmaan onnistuu paljon kätevämmin kuin muutaman ahtimen? TSI on myös merkittävästi halvempi kuin hybridit.
TSI:n kohdalla törmää usein siihen vanhanaikaiseen uskomukseen, että moottorien kestävyys riippuu niiden tilavuudesta. Siihen kaipaisi joskus jonkin todisteen nykyajalta.
Uuden Avensiksen valvematic-koneet päässevät muuten samoihin kulutuksiin ja tehoihin TSI:n kanssa, mikä on kunnioitettavasti ilman turboa toteutettu.
Hondan ja BMW:n vapaasti hengittävät ovat jo pitkään olleet kulutuksissa ja tehoissa suht verrannollisia. Mutta eivät väännöissä.
Bensakoneissa turbo ei juuri nosta hyötysuhdetta, toisin kuin dieseleissä. Nykyisten turbojen hyvä ja tasainen vääntö aivan ala-alueelta alkaen kuitenkin mahdollistaa helpon ajamisen ja taloudellisen ajotavan useita vapaasti hengittäviä paremmin. Vapaasti hengittävät jäävät väännöissä ja vääntöalueissa pahasti jälkeen, parilitrainen vapaasti hengittävä tuntuu aika heppoiselta paljon pienemmän ahdetun rinnalla.
Mitä itse olen dieseleillä, bensakoneilla ja kerran myös hybridillä ajanut, en enää ikinä osta vapaasti hengittävää bensakonetta. Dieselit ovat nyt hyviä mutta bensakoneet kurovat eroa kiinni. Seuraava auto voi olla diesel tai bensakoneinen. Hybridin ostan sitten kun tekniikka saadaan mielenkiintoisiin automalleihin ja siihen kokoon, että itse autosta ei tarvitse liikaa tinkiä. Näyttäisi että vielä saa "perusmoottoreilla" ajella jonkin aikaa.