Uusi Jaguar XF jumbo Teknikens Världin testissä !!!

47 kommenttia
2»
  • Warcraft:

    Noiden autojen kesken järjestys voi olla mikä tahansa ja ainakin minä ottaisin joka tapauksessa Jaggen, siinä on vaan sitä tyyliä ja eleganssia.




    Niin minäkin

      
  • Tosin ne jotka tekevät oikean ostopäätöksen Jaguaarista ovat vähissä. Jaguaarin koko malliston myynti on n. 4 000 kpl. kuukaudessa. Puolet näistä on Xf mallia.



    Vertailun vuoksi 5-sarjaa myydään hieman yli viikossa enemmän kuin Jaguaarin koko mallistoa vuodessa. Tässä on myös syy miksi ei kannata tehdä halvempaa aloitusmallia XF:stä. Valmistus määrät ovat niin vähäiset, ettei kannata tehdä segmentin alapään autoja.

      
  • Selittänee osaltaan myös hintaa, mikään halpa tuo Jagge ei ole. Jos nyt ei aivan mahdottoman hintainenkaan. Mutta Suomessa ehtaa premiumia, taatusti erottuu joukosta. Edeltäjää eli S-typeä näkee tien päälle jonkin verran.

      
  • A-utoilija:

    Putput:


    Aloit taas vääristellä ja viedä keskustelua omille raiteillesi. Kiinnitin tuohon Jaguar XF:n painoon huomiota, kun TM:n koeajossa mitattu painoero Volvo S80:een on tasan 200 kg, Tuulilasin testissä ero on 132 kg ja Teknikens världissä ero on 120 kg. Tuulilasissa on sitten koeajoraportin vertailussa muihin malleihin painoeroa Audi A6:een 112 kg, BMW 530:een 202 kg, MB E320:een 127 kg.

    Niin, tiedän kyllä että huomaat ties mitä kun jossakin on jotain huomautettavaa Volvoon nähden, mutta kun sama asia on jopa huonommin Volvossa toiseen nähden niin et huomaa mitään. Kuten selkeästi paljastin.

    Mitä XF:n suorituskykyyn tulee, niin sen luvattu kiihtyvyys on 8,2 s. TM testissä se jäi siitä tasan sekunnin, Tuulilasissa 0,7 s ja Teknikens världissä 0,6 s. Valmistajan lupaama arvo taitaakin olla ylioptimistinen.


    Mikä on Bemun ja Volvon välinen kiihtyvyysero, mikset siitä kiihkoile kamalasti? Men etsimään muiden autojen eroja ilmoitettujen ja testien välillä, huomaat sellaisen johdonmukaisen asian että auto ei aina kiihdy tasan yhtä hyvin, varsinkin jos MITTAUSMENETELMÄT OVAT ERILAISET!

    Mitä tulee Jaguarin tarpeeseen saada malliston alapäähän halvempia malleja, niin muistanpa vielä miten ponnekkaasti jossain keskustelussa puolustit BMW 316 mallia, että hyvä kun tulee saataville sellaisen haluaville. Nyt, kun minä esitin toiveen Jaguarin halvemmasta mallista, niin sehän on ihan typerä ajatus ja Volvon hintakin siihen tietysti pitää vetää mukaan, niinkuin se nyt jotenkin liittyisi asiaan. Mutta ok sitten, kunnon premiumautoa bensakoneella ei tässä kokoluokassa pidä siis saadakaan alle 70 tonnin ja ilman muuta aloitusmallin pitää olla kuutoskone, joten BMW ei taida sitten mitään kunnon premiumia ollakaan, kun myy 4-sylinterisiä business-mallejaan halpamyynnissä 45 tonnilla ja niissähän ei ole vakiona edes "aivan välttämättömiä" nahkapenkkejä, kuten Jaguarissa. Kunnon premiumautossahan on tietenkin oltava nahkapenkit vakiona. :sleepy:


    Koita idiootti edes tajuta mistä on puhuttu. Mainitsemassasi tapauksessa sinä valitit kun muilla on 'karvalakkimalleja' ja ylistit sitä että Volvossa on vain isompikokoisia koneita ja totesin kuinka typerää sellainen selittäminen on. Nyt puolestaan valitit, koska se suosii Volvoa, että Jaggessa kun ei ole pieniä koneita niin se on kelvoton. Ja osoitin siis sen typeräksi selttelyksi.

    Minun kiinnostukseni yleensä Jaguariin johtuu tietysti siitä, että se on todella tyylikäs auto. Yhtäkään en ole liikenteestä vielä onnistunut bongaamaan eli kovin vähän niitä on taidettu vielä täällä pk-seudullakin myydä.

    Ai, oletko sinä tyylikkäistäkin autoista kiinnostunut? Missä metsikössä oikein asut jos et noita ole vielä nähnyt? Vai etkö vain liiku ulkona juurikaan?

    Muuten, turha syyttää vääristleystä tai keskustelun viemisestä pois raiteilta kun en ole muuta tehnyt kuin puuttunut sinun täysin, siis jo perustaltaan tarkoitushakuiseen ja fanaattiseen jauhantaan. Siinä kaikki. Ei vain jaksa tuota iänikuista kieroa Volvo-promootiota. En tiedä pystytkö kirjoittamaan mitään asiallista ollenkaan, näköjään tarkoituksesi on vain jauhaa sinun autosi paremmuuden näkökannalta eikä sinua autot itsessään kiinnosta yhtään. Tässäkään keskustelussa ei mitään muuta kuin haet mitä ihmeellisemmillä argumenteilla pisteitä Volvolle.




      
  • Putput:





    Mitäs jos menisit vähäksi aikaa jäähylle rauhoittumaan ja sen parempi mitä pitemmäksi aikaa, kun sinulla ei ole mitään oikeaa asiaa. Pelkkää riidan haastamista kaikkien kanssa, myös tuolla toisissa ketjussa. Pura pahaa oloasi muualla ja voin sanoa sinulle, etten kaipaa sinulta enää yhtäkään kommenttia kirjoituksiini ja en lähde mukaan tuohon typerään riidanhaastamiseesi!



      
  • Mika Häkkinen muuten testaa uutta Mercedes E-klassia. :sunglasses:



    kukahan volvoa on testannut.. :innocent:

      
  • A-utoilija:

    Putput:



    Mitäs jos menisit vähäksi aikaa jäähylle rauhoittumaan ja sen parempi mitä pitemmäksi aikaa, kun sinulla ei ole mitään oikeaa asiaa. Pelkkää riidan haastamista kaikkien kanssa, myös tuolla toisissa ketjussa. Pura pahaa oloasi muualla ja voin sanoa sinulle, etten kaipaa sinulta enää yhtäkään kommenttia kirjoituksiini ja en lähde mukaan tuohon typerään riidanhaastamiseesi!




    Minun tekstini ovat olleen suoraan asian ytimeen, ja se asian ydin on sinun luokattomat haukkumis- ja vääristelemisviestisi ja niiden täysi kelpaamattomuus asialliseen keskusteluun.



    Olen paljastanut täysin asiaperustein ja pitävin argumentein sinun tuotoksiesi olevan jo lähtökohtaisesti asiattomia ja älyttömiä puhumattakaan millaisia ne ovat yksiyiskohdiltaan...



    Älä valita, vaan mieti edes vähän että onko sinulla ylipäänsä jotain asiallista sanottavaa.

      
  • Putput:





    Kerroin sinulle aika selvästi, etten enää kaipaa sinulta kommentteja kirjoituksiini. Minun mittani vaan on täysi tähän palstan "terroristiin", joten etkö ymmärrä olla enempää vastailematta vai etkö osaa lukea?

      
  • A-utoilija:



    Kerroin sinulle aika selvästi, etten enää kaipaa sinulta kommentteja kirjoituksiini. Minun mittani vaan on täysi tähän palstan "terroristiin", joten etkö ymmärrä olla enempää vastailematta vai etkö osaa lukea?






    -höh, jos esität täällä kommentteja ja vedät suoranaista projektia tuon volvon preemiumiuden tekohengittämisessä, saat varautua saamaan siitä kommentteja jotka eivät ole mieleesi.



    Jos minäkin kehun vaikka subarua täällä, tai esitän mielipiteitäni, saan välittömästi

    paskaryöpyn plus sivun linkkejä joilla yritetään todistella ties mitä, enkä minä silti kehota toisia ''pitämään suutansa kiinni'', tai yritä hiljentää niitä jotka ovat eri mieltä.



    :sleepy:

      
  • A-utoilija:

    Putput:



    Kerroin sinulle aika selvästi, etten enää kaipaa sinulta kommentteja kirjoituksiini. Minun mittani vaan on täysi tähän palstan "terroristiin", joten etkö ymmärrä olla enempää vastailematta vai etkö osaa lukea?




    Heh, mene punnitsemaan Jaggeja (mutta muista välttää vaakoja Volvosi kanssa)...sitten kun olet edes nähnyt sellaisen!

      
  • simppa:

    AkiK:

    S80 2.5T:stäkin on penkitetty melkoisen toistuvasti yli 200hv tehoja.




    Jep, jos laadunvalvonta on vähän niin ja näin niin toleranssit heittävät paljon. Sillon on pakko ilmoittaa se suuren haarukan alapään lukema ettei tule syytöksiä vääristä ilmoituksista.

      
  • petos:


    täysin samaa mieltä. Kyllä Jaguarissa on tiettyä viehätystä.

    Eilen tutkailtiin muuten erään hepun vanhempaa jaggea, V12 koneella. Hieno vehje!




    Tutkailitte vissiin konepellin alle? Siis että mikä tällä kertaa on vikana? :tongue:





    Haluaisin mielettömästi erään (uuden)auton jossa on Jaggen vanha V12. Itseasiassa auton tekniikka pohjautuu aika paljon vanhaan Jaggeen. Osaako joku arvata mikä auto on kyseessä? Brittimerkki, ei todellakaan tunnettu. Väri on tietääkseni aina British Racing Green, ainakin niissä harvassa valmistetussa näin on. Sen koneen saa muuten haluttaessa kaasutinversiona tai ruiskulla.

      
  • Putput:



    Tutkailitte vissiin konepellin alle? Siis että mikä tällä kertaa on vikana? :tongue:






    päältäpäin tutkailtiin, oli ikäisekseen hienossa kunnossa, siitä ihailuni. Ei siitä sen enempää..



      
  • eiköhän se ole syy että jaguarilla ei ole ns.hinnat alkaen mallia niin tata on sitoutunut ostamaan moottorit fordilta ja sieltä ei vaan löydy sopivaa...????

      
  • simppa:

    AkiK:

    S80 2.5T:stäkin on penkitetty melkoisen toistuvasti yli 200hv tehoja.




    Kyllä, mutta jos ero olisi jatkuvasti +19 hv niin ihmettelen miksi ilmoitettaisiin noin paljon alle jäävä lukema.



      
  • Kullähän Jagge olisi hyvä "kauppakassina" mutta kukaan "täysjärkinen" ei tuollaista osta "käyttikseksi"? :xmas:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit