Mersun esittely

8 kommenttia

Tänään ja huomenna on B-sarjan virallinen esittely.



Kävikö joku koeajolla tai muuten katsomassa autoa.

Täällä päin oli pikku jonoa koeajoon.

Pikaseltaan pääsin istahtamaan ratin taakse js taakse.

Takana oli polvilla tilaa väljästi.

Ei oikein saanut vielä tuntumaa autoon.

  
  • Jep, kävin myös istuskelemassa eilen näyttelyssä. Jos asian sanoisi niin kuin se on niin ensimmäisen kerran 10 vuoteen iski autokuume. Vielä on epäselvää onko auto oikeasti hiljaisempi kuin Klasse-C kuten myyjä väitti.

    Ikävää että business paketti on C/E poiketen lähinnä glitteriä eikä tarpeellista ja niinpä valoista pitää maksaa erikseen kuten monista perusvarusteista kuten kääntyvät peilit, automaattiset pyyhkimet ja taustapeili, jos nyt listoja oikein tavasin.



    Lisäys: Mitähän mahtaa tarkoittaa semiautomaattinen ilmastointilaite?

      
  • Semi = puoli, yleensä, mutta mitä se tässä tarkoittaa. Kuskin puolella automaatti ja kartturilla manuaali?

      
  • Lisävarustelistalla näyttää olevan Thermotronic, jolla ainakin isommissa malleissa saa lisää ominaisuuksia, mm. takapenkille omat asetukset ja myös B-pilarien ilmasuuttimet pitämään takasivulasit sulana. Tämä siis isommissa malleissa, B:n Thermotronic paketin sisällöstä ei ole tietoa.



    Halvempi ilmastointi (Thermatic) ainakin C:ssä on juuri sitä mitä muissa merkeissä myydään automaatti-ilmastointina, jossa kuski ja matkustaja asettavat omalle puolelleen halutun asteluvun ja automatiikka hoitaa loput.

      
  • Ilmastointilaitteesta löytyy tarkka selvitys Mersun sivulta:

    http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/b-class/w246/facts_/comfort/interior.html



    Koeajoautona oli B200CDI. Ääni oli mielestäni yllättävän kova, kun koeajolle lähti porukkaa. Miten lie sisällä.



    Autoon on valittavissa monenlaista lisää. On pakettia paketin perään ja sisäkkäin. Ja hintaa sen mukaan. Vaikea valita.

    Sportpakettiin kuuluu selektiivinen iskunvaimennus.

    Joku tietää sen merkityksen?



    Tarkoituksena on päästä viikon sisällä koeajolle em. autolla.

    Niukanlaisesti ovat saaneet autoja.

    Ensi keskiviikkona tullee turvatestitiedot autosta (NCAP).

      
  • Onkos kukaan ehtinyt vielä koeajamaan jotta millainen on tiemelu ja suuntavakaus?



    B200 CDI A vaikuttaa mielenkiintoiselta. Kiihtyvyys ei todellisuudessa varmaan kovin ihmeellinen ole (136hp). Ilmeisesti automaatin lyhyt ykkönen vain takaa nopean paikalta irtoamisen kuten BMWssä ja Mersussa on tapana. Riittänee silti perusperheautolle.



    Millainen vanha A tai B on ollut liikkeellelähtökyvyltään liukkaalla? Onko riittävästi painoa eturenkailla ja vaatiiko nastat alleen?

      
  • Vanhana mersumiehenä (30 vuotta ajoin mersuilla) on sympatiat mersuun.

    Kerran kun odottelin uutta autoani ja olin myynyt edellisen, ajoin kolme kuukautta A-mersulla. Oli se mielestäni aika rimpula ja moottoritienopeuksissa tuulilasin yläreunan ja kattopaneelin välistä tuli vihellyksen säestämänä ilmaa sisään.

    Auto oli minulla syksyllä, joten talviajokokemusta ei minulla ole.



    Tämä kokemus on kymmenen vuoden takaa, joten tämän päivän A-sarjalainen on varmaan parempi auto kuin silloin.



    B-sarjalaisen aion jossain vaiheessa käydä koeajamassa.

    Näissä saksalaisissa premium merkin autoissa vaan joutuu ruksimaan kalliita lisävarusteita että saa riittävän varustuksen.

    Monissa ei premium merkeissä on vakiona jo riittävät varusteet.

      
  • kello68:


    Lisäys: Mitähän mahtaa tarkoittaa semiautomaattinen ilmastointilaite?




    Mersulla oli jo aikanaan käytössä ilmastointi jossa oli säätimissä lämpötilansäätö vaikka kyseessä ei ollutkaan varsinainen automaatti-ilmastointi aistinantureineen ja aurinkotunnistimineen. Kuvauksen perusteella tuo semiautomaatti edustaa tätä samaa ideaa.



    Sinänsä aika monien autojen "automaatti" ilmastointi on kyllä oikeasti enemmänkin semiautomaatti, ei ne mitään näistä meidän suomalaisista säistä tajua ja lämpötilansäätökin on aika lailla suuntaa antava.

      
  • Turvatestin tuloksethan ovat oikein hyvät.



    Tuli suoritettua lyhyt koeajo.

    Muutama havainto:

    - hyvä ohjaus, menee suoraan

    - ajotuntuma hyvä

    - hiljainen (kitkat alla)

    - isommassa dieselissä voimaa hyvin (en revitellyt)



    ***

    Auton koosta jäi ristiriitainen tuntuma.

    Sisällä tilaa toki on. Takaistuinosa vaikutti kovin lyhyeltä.

    Miten takalisto kestänee pitemmän matkan teon.

    Polvitilaa on hyvin.

    B-pylvään kanssa pitäisi totutella. Se on jotenkin tiellä kuskin noustessa autosta.

    Etupuoli autossa ihan ok, mutta peräpää saisi olla enempi auton näköön.





      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit