Oletko varma, ettei autosi ole ollut lähellä "maalaria"? Riittää, jos poikasi maalaa aerosolipurkilla fillarinsa rapakaaren, samassa autotallissa. Väripöly tarttuu koko autoon. Tunnetko karheuden myös ikkunoissa?
Juu, olen varma, ettei maalista ole kysymys. Tuollainen karheus ovien alareunoihin jää myös huolimattomamman käsinpesun jälkeen.
Sitä paitsi minulla on vain tytär.
Jaha. Tuli vain mieleeni, kun olen itse törmännyt tähän muutamia kertoja. Eräs autoni oli kerran verstaalla pari viikkoa. Kun sain sen takaisin, panin merkille, että kaikki ikkunat, konepelti, katto ja peräluukku olivat maalissa. Lisäksi, vasemman puolen sivuikkunat olivat saaneet pienen suihkun kulmahiomakoneesta. Ikkunoihin kiinni palaneet metallinhiukkaset rapsittiin pois partakoneenterällä. Jos katsoi tarkasti, niin näiden jättämät pienet kuopat kyllä huomasi. Itse auton päällypintoja sai putsailla muutaman tunnin ja kuitenkin kumitiivisteissä oli vielä jäljellä väripölyä.
Tytär. Eikö hän ole oppinut vielä lottaamaan spreipullolla?
Tytär. Eikö hän ole oppinut vielä lottaamaan spreipullolla?
Juu ei, ei vielä viisivuotiaana...
Tyttäremme on yhdeksänvuotias. Hän on ollut aina hullu maalaamaan. Ja joka käänteessä ja joka tavalla. Jos maalaan jotain ja käyn hakemassa kaljapullon, voin olla varma siitä, että tyttö heiluu pensselin tai telan kanssa, kun tulen takaisin.... Suihkupulloja en uskalla jättää näkösälle...
.. hyvänkään konepesun jäljiltä pinta ei ole puhdas, vaan siinä on edelleen karhea tuntuma (pikeä, nastahiukkasia yms.) enkä halua hinkata likaista pintaa kiillotusrätillä naarmujen pelossa. Onko varovaisuuteni aiheellista vai liioittelua? Puhdistavalla vahalla mömmöt varmaankin lähtisivät, mutta onko tulos maalipinnan keston kannalta plussalla vai miinuksella?
Nuo karheudet eivät lähde kunnolla millään puhdistavalla tai hiovalla vahalla. Siihen on oma aineensa ja se on savi/clay. Se on oikeastaan muovia ja sillä silitetään pinnasta vanha vahakerros ja sen myötä siinä olevat karkeudet. Näyttelyautojen silkinsileä pinta on sen ansiosta. Claybarin käyttö vaatti viitsimistä mutta jos haluaa huiputuloksen sen käyttöä ei voi sivuttaa. Haku: claybar hakukoneeseen tai youtubeen.
Juu, olen varma, ettei maalista ole kysymys. Tuollainen karheus ovien alareunoihin jää myös huolimattomamman käsinpesun jälkeen.
Sitä paitsi minulla on vain tytär.
Jaha. Tuli vain mieleeni, kun olen itse törmännyt tähän muutamia kertoja. Eräs autoni oli kerran verstaalla pari viikkoa. Kun sain sen takaisin, panin merkille, että kaikki ikkunat, konepelti, katto ja peräluukku olivat maalissa. Lisäksi, vasemman puolen sivuikkunat olivat saaneet pienen suihkun kulmahiomakoneesta.
Ikkunoihin kiinni palaneet metallinhiukkaset rapsittiin pois partakoneenterällä. Jos katsoi tarkasti, niin näiden jättämät pienet kuopat kyllä huomasi. Itse auton päällypintoja sai putsailla muutaman tunnin ja kuitenkin kumitiivisteissä oli vielä jäljellä väripölyä.
Tytär. Eikö hän ole oppinut vielä lottaamaan spreipullolla?
Juu ei, ei vielä viisivuotiaana...
Juu ei, ei vielä viisivuotiaana...
Tyttäremme on yhdeksänvuotias. Hän on ollut aina hullu maalaamaan. Ja joka käänteessä ja joka tavalla. Jos maalaan jotain ja käyn hakemassa kaljapullon, voin olla varma siitä, että tyttö heiluu pensselin tai telan kanssa, kun tulen takaisin.... Suihkupulloja en uskalla jättää näkösälle...
Mitenkäs uuden auton käsitelyssa jokin kestovahaus toimisi?
Esim
http://www.koskipesu.com/ppstechnology.php
tämän tyyppinen?
Aika arvokasta, mutta onko kuinka hintansa arvoista?
nimim Erkki:
Nuo karheudet eivät lähde kunnolla millään puhdistavalla tai hiovalla vahalla. Siihen on oma aineensa ja se on savi/clay. Se on oikeastaan muovia ja sillä silitetään pinnasta vanha vahakerros ja sen myötä siinä olevat karkeudet. Näyttelyautojen silkinsileä pinta on sen ansiosta. Claybarin käyttö vaatti viitsimistä mutta jos haluaa huiputuloksen sen käyttöä ei voi sivuttaa. Haku: claybar hakukoneeseen tai youtubeen.