Hyundai haastaa BMW:n

63 kommenttia
13»
  • Kuten sanoin, omaa kokemusta aivan viimeisimmistä Huyndaista ei ole, mutta lähinnä eroina tarkoitin tyyliä, laatua esim nappuloiden ja kytkinten osalta, ergonomiaa, nitinättömyyttä, pokemon valojen puutetta jne. Pikkuasioita jotka eivät yksinään ole mitään deal breakereita, mutta yhdistettynä jättävät Huyndain tapaisen merkin vielä selvästi esim BMW'n taakse.



    Käyttökokemuskista sen verran että testaamani Santa Fe (2008) omasi kunnon muovisuuuden, mittariston värisirkuksen, käsittämättömän epäloogisen lämmityslaitteen (testattu Kanadan talvessa) ja heikon ajettavuuden. Jospa tästä on menty eteenpäin, mutta esim BMW'n ykkössarja (voisi pitää entry mallina) ei tarjoa tällaista toimimattomuutta. Koeajon perusteella SF'n ominaisuuksista ainoastaan ajettavuus olisi heti paljastunut, muut vasta pienen käyttöajan jälkeen.



    En tiedä olenko milipiteeni kanssa yksin.

      
  • Putput:


    Ihan sama tuli mulle mieleen Volvojen esittelyjen kohdalla, paitsi vielä paljon vahvemmin. Miinus tietenkin tuo että olisivat kovinkaan luotettavia ja tekniikaltaan ok...




    Miten ne Volvot tähän liittyvät?



    Toki uusi Volvo olisi yleisesti ottaen olennaisempi keskustelunaihe Suomessa kuin V8-koneinen iso sedan, jota ei edes tuoda maahan.

      
  • Putput:


    No juuh, en vain voi käsittää miten esim. C-sarjassa 350:nen voi kuluttaa noin vähän, oli kai jotain 6,8 litraa /100km keskikulutus!! Pääosin taitaa olla vain paras EU-kulutustestiin nähden optimointi kuin että olisi oikeasti niin älyttömän pienikulutuksinen...

    Tottakai se on varmasti kehittynyt edellisestä mutta silti MITEN tuo on muka saavutettu kun ei Mersu ainakaan ole kertonut siinä olevan mitään sen kummempia uusia ratkaisuja.




    Kyseessä on todennäköisesti tämän hetken paras bensakone tai ainakin yksi parhaista, ainakin jos kulutus suhteessa tehoon ym otetaan mukaan arvosteluperusteeksi. Jatkossa samat ratkaisut tullaan toteuttamaan pienemmissä MB:n bensamoottoreissa, ja silloin päästäänkin todella pieniin kulutuslukemiin.



    EU-syklin optimoinnin luulisi onnistuvan kaikilta tehtailta, niin hölmöä Euroopassa enemmän autoja myyvää valmistajaa tuskin onkaan ettei pyrkisi saamaan testikulutusta alhaiseksi sen ollessa merkittävä myyntivaltti.



    Syitä pieneen kulutukseen Mersu on minusta kertonut aika kattavasti, jos vain viitsit vähän asiaa selvittää.



    ...





    downsizingista: Toyota on myös ilmoittanut että uusi moottorisukupolvi tulee olemaan nykyistä pienempi ja ahdettu...siitäkin huolimatta ettei noita nykyisiä vapaastihengittäviä Toyon moottoreitakaan voi minään syöppöinä pitää.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit