Kyselystä selvisi, että lukijat himoitsevat saksalaisia kalliimman hintaluokan automerkkejä. Vastaajista 12 prosenttia ostaisi BMW:n, mikäli olisi tarpeeksi rahaa. Niinikään 12 prosenttia lukijoista hankkisi Mercedes-Benzin, toisen saksalaisen laatumerkin.
Rekisteröintitilastojen mukaan kalliimman hintaluokan automerkkien kauppa kävi viime vuonna suhteellisen hyvin. BMW:n kappalemääräinen myynti kasvoi Suomessa viime vuonna 14,9 prosenttia ja Mercedes-Benzin 2,3 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.
Myyntisuosikki Volkswagenin rekisteröinnit laskivat yhdeksän prosenttia ja Toyotan kahdeksan prosenttia. Koko automyynti tuli alas seitsemän prosenttia.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/03/27/naiden-autojen-peraan-kuolataan/20144386/304