Suomessa huonot tiet

3 kommenttia

Tämähän ei ole ollut kenellekään mikään yllätys, että näin on. Nyt siitä on oikein todisteitakin. Valtio kovin mielellään rahastaa autoilijoita kaikenmaailman veroilla ja maksuilla, mutta on haluton palauttamaan rahoja takaisin siten, että se hyödyttäisi autoilijoita. Milloin me autoilijat saamme paremmat tiet kun kerran verojakin maksamme niin kiltisti ja niin kovin paljon?
http://ww2.yle.fi/pls/show/page?id=247375

  
  • Niin, tiet ja kadut ovat surkeassa kunnossa, rahaa ei ohjata teiden kunnossapitoon ja ihmettelen myös tielaitoksen /kaupunkien rakennusvirastojen työntekijöiden ammattitaitoa, kun he yrittävät (?) teitä ja katuja korjata.

    Päällyste on täynnä teräväreunaisia reikiä ja syvät urat on lähes joka paikassa. Sitten näitä reikiä ja uria paikkaillaan sillä seurauksella, että paikkaus on aivan eri tasossa alkuperäisen päällysteen kanssa. Ja silloin tietysti paikkausten reunat murtuvat ja tekevät kaduille lisää teräväreunaisia töyssyjä - joita taas paikkaillaan uusilla eri korkuisilla paikoilla jne. On kuin perunapellolla huristelisi.

    Sama pätee kaikkialla kaduilla oleviin kaivonkansiin. Kannet ovat lähes poikkeuksetta päällystettä syvemmällä ja kaduilla ajaminen muistuttaa kuoppaisella soratiellä töyssyttämistä. Päällyste myös usein murtuu kaivonkannen reunasta ja tähän saumakohdan reikään isketään taas uusi möykky (= paikka), joka eri tasossa kuin päällyste ja myös eri tasossa kuin kansi.

    En ole missään nimessä tien päällystämisen asiantuntija, mutta pientä ihmistä ja korkean autoveron maksajaa ihmetyttää onko päällystettä tosiaan niin vaikea saada samaan tasoon kaivonkansien kanssa? Onko reikien ja urien paikkoja niin vaikea saada samaan tasoon päällysteen kanssa?

      
  • Lainaus:
    06.05.2004 klo 09:54 Byrokraatti kirjoitti
    En ole missään nimessä tien päällystämisen asiantuntija, mutta pientä ihmistä ja korkean autoveron maksajaa ihmetyttää onko päällystettä tosiaan niin vaikea saada samaan tasoon kaivonkansien kanssa? Onko reikien ja urien paikkoja niin vaikea saada samaan tasoon päällysteen kanssa?


    Ei kyse varmaan ole mistään muusta kuin aikataulusta ja viitsimisestä.. Kaikkihan tietävät, että yksi tekee hommia ja loput polttelee tupakkaa... Työtä ei myöskään tehdä kunnolla "kunhan on vähän sinne päin niin hyvä on". Palkka kuitenkin juoksee ja päästään aikaisemmin sohvalle formulaa katsomaan tms... Tästä nyt ei kannata yhdenkään tienrakentajan vetää hernettä nenään. On varmaan välillä aika toivotonta paikata paikan päälle todella huonokuntoista tietä, joka vaatisi kokonaan uuden pinnan vaan sen takia, ettei rahoitusta hommaan järjesty...

      
  • Suomessa on todella huonot tiet "kehitysmaa"-tasoa. Näin eräältä videola kun eräs Porsche meni vanhaa ykköstietä "melko" kovaa käyden välillä ilmalennoissa. Onkohan tämä muualla mahdollista?
    Paitsi ei varmastikaan tarvitse ajaa niin kovaa kuin tuo Porsche... :wink:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit