Ohittajalla on oikeus ohittaa omaa nopeuttaan, siitä ei pääse mihinkään. Moottoritiellä saa ajaa nähtävästi aika hiljaa, koska vain koneilla, joiden suurin sallittu tai rakenteellinen nopeus on enintään 50 km/h, ei saa ajaa moottoritiellä. Muuta pienimpään nopeuteen liittyvää en laissa nähnyt, eli siellä saa ajaa, kunhan ei aja alle 50 km/h.
Kun joku ohittaa 51 km/h ajavan 52 km/h moottoritiellä, hän ei riko lakia, hänellä on tähän oikeus. Oikeus säilyy, vaikka kumpikin olisi Ladoja. Kyllä minuakin sellainen **tuttaisi, mutta minä en anna kenenkään sorkkia minun oikeuksiani, mistä looginen seuraus on, etten voi vähentää muiden oikeuksia vaikka mieli tekisikin.
Moottoritiellä sallittuja nopeuksia on siis kaikki 50:n ja 120:n välillä. Joka ei tähän varaudu ja sopeudu ei voi sanoa olevansa tehtävänsä tasalla kuljettajana. Ei TM:kään voi muuttaa sääntöjä ja sen mukaan neuvojaan siksi, ettei kaikkien hermot kestä yhteiseloa muiden ihmisten kanssa.
TM:n artikkelissa ei tullut paljon mitään uutta eikä erikoista, vai?
Ohittajalla on oikeus ohittaa omaa nopeuttaan, siitä ei pääse mihinkään. Moottoritiellä saa ajaa nähtävästi aika hiljaa, koska vain koneilla, joiden suurin sallittu tai rakenteellinen nopeus on enintään 50 km/h, ei saa ajaa moottoritiellä. Muuta pienimpään nopeuteen liittyvää en laissa nähnyt, eli siellä saa ajaa, kunhan ei aja alle 50 km/h.
Kun joku ohittaa 51 km/h ajavan 52 km/h moottoritiellä, hän ei riko lakia, hänellä on tähän oikeus. Oikeus säilyy, vaikka kumpikin olisi Ladoja. Kyllä minuakin sellainen **tuttaisi, mutta minä en anna kenenkään sorkkia minun oikeuksiani, mistä looginen seuraus on, etten voi vähentää muiden oikeuksia vaikka mieli tekisikin.
Moottoritiellä sallittuja nopeuksia on siis kaikki 50:n ja 120:n välillä. Joka ei tähän varaudu ja sopeudu ei voi sanoa olevansa tehtävänsä tasalla kuljettajana. Ei TM:kään voi muuttaa sääntöjä ja sen mukaan neuvojaan siksi, ettei kaikkien hermot kestä yhteiseloa muiden ihmisten kanssa.