Sabotaasia vai mitä

0 kommenttia

Sattuipa 13p perjantaina Espoon Martinsillan parkkipaikalla outo tapaus. Parkkipaikkahan on varsin iso , varmasti toistasataa paikkaa.
Lähestyin vapaata paikkaa eri suunnasta kuin toinen auto , olin jo kohdalla ja vilkku päällä kun tämä toinen töytäisi paikalle ja kuski näytti varsin pitkää naamaa, oli ilmeisesti merkannu paikan itselleen jo kauempaa. No näitähän sattuu ja se joka ensiksi ehtii on eka , eiks niin, paikkojahan löytyy.Mutta kun tulin asioiltani huomasin , että takarengas oli tyhjä. Hain vaahtoa Bilteemasta , mutta se pursusi kyljstä ulos kun renkaassa oli selvä iso reikä , ehkä ruuvimeisselillä tehty.
No eikun renkaanvaihtoon ja kiittelin, että vain yksi rengas oli puhki, joten selvisin kotiin. Mutta Aamulla oli eturengaskin puhki ja vielä samalta puolelta.Koska renkaat oli puhkottu kyljestä , niitä ei voinut paikata , mutta onneksi näissä renkaissa ei ollut pakollista pyörimissuuntaa joten selvisin 2 renkaan ostolla, eli panin vanhat renkaat eteen. Viime talvena kävi samanlainen tapaus , kun pysäköin erään Töölöläistalon pihaan , isännöitsijän luvalla , koska minulla oli painavat ja kalliit työvälineet autossa. Lähtiessäni pihasta huomasin keskellä Topeliuksenkatua ,että eturengas oli tyhjennetty.
Tietyst vielä lähimmällä Essolla ei ollut paikkausvaahtoa eikä paineilmakaan toiminut, joten renkaanvaihdoksi meni asiakkaan odotellessa autossa.
Myönnän ,että itselläkin joskus pinna palaa hölmöistä pysäköinneistä , kun ahtaassa Helsingissä tuntuu olevan tapana pysäköidä mahdollisimman tilaavievästi. Olen jopa monistanut lappuja ,joissa huomauttelen asiasta, mutta muuta ei kai laillisesti voi tehdä.
Kerran joku nero oli jättänyt yöllä autonsa keskelle firmaamme ( ja 3 muun firman) pihaan vievää tietä , niin ettei kukaan päässyt ohi.Lappuliisat sanoivat , etteivät voi tehdä mitään katualueen ulkopuolella ja poliisia ei asia kiinnostanut, paisi sanoi ettei autolle saa tehdä muuta kuin selvittää omistaja , joka olikin monen tunnin työ, kun se oli liisattu ja lainattu , eikä kukaan tunnustanut ajaneensa sitä. Vihdoin saimme hinattua sen nahkoineen jalkakäytävälle , jossa sitä sitten sakotettiin.
Onko muilla vastaavia kokemuksia ja onko tämä sabotointi yleistymässä.

  
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit