Autolla ajo-ohjeita

37 kommenttia
2»
  • Sen verran naisten ajotyylistä voi näin miehenä vinoilla, että mikä ihme siinä on, että jos rajoitus putoaa vaikkapa 80km/h -->60km/h risteyksen takia ja nousee takaisin 80km/h, niin naisväestöllä tuntuu kestävän puolen kilometrin matka tajuta, että rajoitus muuttui takaisin 80km/h. Tuota 60km/h rajoitusta kyllä noudatetaan niin kuin pitääkin.

    Eipä käy kiistäminen, kyllä naisetkin ajaa osaavat kunhan heidän annetaan ajaa. Itse tunnen monia tälläisiä naisia. Mutta pelkästään poikia on turha syytellä kaahamisesta, nykypäivänä tytöt näyttävät ajavan ylinopeuksia siinä missä pojatkin.

      
  • Luu5:” Sen verran naisten ajotyylistä voi näin miehenä vinoilla, että mikä ihme siinä on, että jos rajoitus putoaa vaikkapa 80km/h -->60km/h risteyksen takia ja nousee takaisin 80km/h, niin naisväestöllä tuntuu kestävän puolen kilometrin matka tajuta, että rajoitus muuttui takaisin 80km/h.”

    Meilläkin vaimo ratissa ollessaan kyselee minulta, että mikähän rajoitus tässä kohtaa on. Jos rajoitus on isompi kuin vauhtimme sanon, että sinä se tässä kuski olet, ne on noi pyöreät räikeänväriset lätkät missä siitä asiasta kerrotaan, ei niitä rajoituksia tarvitse ulkoa opetella.

    Tämän vuoksi en heti uskokaan Saintin teoriaa, että nainen pystyy seuraamaan montaa asiaa yhtä aikaa. Ylipäätään tuo vakuutusyhtiöiden tilasto ja englantilaistutkimuksen tiedot tuntuu uskomattomalta, näppituntumani on aivan toisenlainen. Mitäköhän muuta sitä tulee pidettyä varmana asiana ihan turhaan?

      
  • Lainaus:
    23.02.2005 klo 14:28 TeeCee kirjoitti
    Tuomas:” Naiset aiheuttavat suhteellisesti enemmän onnettomuuksia”

    Absoluuttisena määränä miehet aiheuttavat 75 % onnettomuuksista. He ajavat kaksi kertaa niin paljon kuin naiset, mikä tarkoittaa että kun keskimääräinen nainen on ajanut niin paljon kilometrejä, että hän on aiheuttanut 2 onnettomuutta, mies on samalla kilometrimäärällä aiheuttanut niitä 3. Eli miehet aiheuttavat myös suhteellisesti selvästi enemmän onnettomuuksia, n. 50 % enemmän.

    Leikkasit ilkeästi tuon osan tekstistäni, nyt joku luulee minua sovinistisiaksi, vaikka puolustin heitä. Ei sentään ihan aiheellinen lainaus.
    Jos ottaa huomioon pienet parkkipaikkakolarit ja naarmut, pienet ojaan ajamiset. Niin kyllä naisille enemmän suhteellisesti niitä onnettomuuksia/kolareita tulee (pieniä kylläkin). Harvoissa tilastoissa näkyy näitä pienempiä "seikkailuja".

      
  • Tuomas:” Harvoissa tilastoissa näkyy näitä pienempiä "seikkailuja".”

    Tässä tilastossa näkyy ne vahingot, joista joku on hakenut vakuutuskorvauksia. Voihan se teoriassa olla totta, että naiset ajavat niin paljon pikkukolareita, joista ei vakuutusyhtiötä vaivata ollenkaan, että heidän onnettomuuksiensa kokonaismäärä lisääntyy yli 50 %:lla, mutta en pidä sitä todennäköisenä.

    Moni lievempi tapaus varmasti jää kaikkien tilastojen ulkopuolelle, mutta niillä ei ole varmaan juurikaan merkitystä itse asian kannalta. Tärkeintähän on, kuka satuttaa ihmisiä, peltiä ja muovia saa kaupasta.

    [TeeCee muokkasi tätä viestiä 23.02.2005 klo 15:04]
      
  • Lainaus:
    23.02.2005 klo 15:03 TeeCee kirjoitti
    Tässä tilastossa näkyy ne vahingot, joista joku on hakenut vakuutuskorvauksia. Voihan se teoriassa olla totta, että naiset ajavat niin paljon pikkukolareita, joista ei vakuutusyhtiötä vaivata ollenkaan, että heidän onnettomuuksiensa kokonaismäärä lisääntyy yli 50 %:lla, mutta en pidä sitä todennäköisenä.

    Niitä pikkukolareita on uskomattoman paljon, varsinkin itse aiheutettuja. Pikkukolarit kaiken lisäksi sovitaan aika useasti. Pikkukolareita on niin uskomattan paljon, aika suuresta osasta jätetään varmasti ilmoittamatta.

      
  • Lainaus:
    23.02.2005 klo 15:03 TeeCee kirjoitti

    Tärkeintähän on, kuka satuttaa ihmisiä, peltiä ja muovia saa kaupasta.

    Tätä minäkin, mielummin vaikka mielettömäsi pikkukolareita kuin muutamia kuolonuhreja. Ihmishengellä on mittaamaton arvo. Ei naarmut ja pikkukolarit maailmaa kaada, tuollaiset asiat unohtuvat jo suhteellisen pienessä ajassa.

      
  • Lainaus:
    23.02.2005 klo 14:42 TeeCee kirjoitti

    Meilläkin vaimo ratissa ollessaan kyselee minulta, että mikähän rajoitus tässä kohtaa on. Jos rajoitus on isompi kuin vauhtimme sanon, että sinä se tässä kuski olet, ne on noi pyöreät räikeänväriset lätkät missä siitä asiasta kerrotaan, ei niitä rajoituksia tarvitse ulkoa opetella.

    Tämän vuoksi en heti uskokaan Saintin teoriaa, että nainen pystyy seuraamaan montaa asiaa yhtä aikaa. Ylipäätään tuo vakuutusyhtiöiden tilasto ja englantilaistutkimuksen tiedot tuntuu uskomattomalta, näppituntumani on aivan toisenlainen. Mitäköhän muuta sitä tulee pidettyä varmana asiana ihan turhaan?


    Ehkä teoriani ei päde TeeCeen vaimon kohdalla, kun kyse on autolla ajaminen. Enhän minä voikaan tietää kuinka paljon kutakin jännittää jos ajaminen tuntuu vaikka epävarmalta, yms. Jos otetaan esimerkiksi vaikkapa nainen ja lapset. Tehdessään vaikkapa ruokaa naisen on toisinaan pakko pitää lapsiaan silmällä. Silti ruoka palaa vain hyvin harvoin pohjaan ja nainen tietää missä lapset ovat sillä hetkellä ja mitä tekemässä, joten lapset eivät kerkeä tekemään "tuhmuuksia".

    Mitä mies tekee vastaavassa tilanteessa? Keskittyy yksinomaan ruuanlaittoon ja juoksee lapsen perään vasta siinä vaiheessa kun tämä on tekemässä jotain, mitä ei tulisi tehdä.Ehkä tämä esimerkki selkeyttää sitä, että nainen pystyy seuraamaan monta asiaa yhtä aikaa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit