Joo. Astra olisi ollut testin kärjessä ESP:lla varustettuna. Golfissa se oli otettu lisävarusteeksi ja Golfin hinta oli 27ke. Astra oli yli 5ke halvempi ja TM moitti sen heikompaa varustelua Golfiin nähden. Haloo!! Astra olisi ollut samanhintaisella versiolla täysin ylivoimainen Golfiin nähden,
Eikö testin tasosta kerro myös paljon se, että vertailun voitti auto, jossa oli vertailun huonoin lämppäri?
Muutenhan se oli kova peli, Tekniikan Maailma itsekin ihmetteli sitä, mutta Golf oli muilla osa-alueilla niin vahva. Ei sitä yhdestä rikkeestä voi tiputtaa.
quote title="20.02.2005 klo 02:39 Joukkis kirjoitti"] Mitäs mieltä ootte viimesimmästä talvitestistä? Joku kyllä nyt on mennyt metsään ja pahasti....
Lainaus:
20.02.2005 klo 11:01 Bertone kirjoitti
Joo. Astra olisi ollut testin kärjessä ESP:lla varustettuna. Golfissa se oli otettu lisävarusteeksi ja Golfin hinta oli 27ke. Astra oli yli 5ke halvempi ja TM moitti sen heikompaa varustelua Golfiin nähden. Haloo!! Astra olisi ollut samanhintaisella versiolla täysin ylivoimainen Golfiin nähden,
Talvitesti oli mielestäni todella hyvä ja kattava ja perusteellinen. Mutta Bertone puhuu asiaa, Astra olisi ollut todennäköisesti ykkössijalla samoilla varusteilla. Tällaiset tietyt varuste-erot ovat epäreiluja. Mutta kai tällaiseen isoon testiin joitakin virheitä tulee helpostikin. Hyvä testi jossa oli muutama virhe, kun ne olisi korjattu niin ei olisi mitään valittamista.
Eikö testin tasosta kerro myös paljon se, että vertailun voitti auto, jossa oli vertailun huonoin lämppäri?
Ja taas luetaan testiä niinkuin piru raamattua. Golffin lämppäri sai haukut ainoastaan lämpenemisestä taajama-ajossa, maantietestissä lämppäri pärjäsi ihan hyvin. Lämppärin käyttöominaisuudet, sähkölaitteet sekä sekä muutkin talvivarusteet olivat muistaakseni kiitettävät. Ja muissa auton talviominaisuuksissa ei ollut moitteen sijaa.
Eli tekeekö tuo yhden osa-testin osa-alueen heikkous koko autosta huonon? Ilmeisesti. Tällä keskustelupalstalla monet vannovat lohkolämmittimen ja sisätilanlämppärin nimeen, joten tuokin ongelma on kutakuinkin poistettavissa.
Mieluumin otan itse auton, joka lämpenee hieman hitaammin mutta on ajo-ominaisuuksiltaan vakaa kuin nopeammin lämpeävän auton, joka on talviolosuhteissa rimpula ajettava.
Auton talviominaisuudet voi tietenkin valita lämmityslaitteen tehon mukaan, jolloin esim. Hyundai Matrix lienee aika täydellinen (vrt tila-autojen talvitesti viime vuonna)?
Itse en aja golffilla enkä matrixilla.
[jalkkis muokkasi tätä viestiä 21.02.2005 klo 10:44]
-87-mallisessa Escortissa on törkeän hyvä lämmityslaite, ihan totta. Mutta muuten auto pyörähtelee sangen helposti. Lämmityslaite on talvella tärkeä juttu mutta osaltaan sivu seikka. Ekaksi ajo-ominaisuudet ja muut sellaiset.
Joo. Astra olisi ollut testin kärjessä ESP:lla varustettuna. Golfissa se oli otettu lisävarusteeksi ja Golfin hinta oli 27ke. Astra oli yli 5ke halvempi ja TM moitti sen heikompaa varustelua Golfiin nähden. Haloo!! Astra olisi ollut samanhintaisella versiolla täysin ylivoimainen Golfiin nähden,
Eikö testin tasosta kerro myös paljon se, että vertailun voitti auto, jossa oli vertailun huonoin lämppäri?
Muutenhan se oli kova peli, Tekniikan Maailma itsekin ihmetteli sitä, mutta Golf oli muilla osa-alueilla niin vahva. Ei sitä yhdestä rikkeestä voi tiputtaa.
quote title="20.02.2005 klo 02:39 Joukkis kirjoitti"]
Mitäs mieltä ootte viimesimmästä talvitestistä? Joku kyllä nyt on mennyt metsään ja pahasti....
Talvitesti oli mielestäni todella hyvä ja kattava ja perusteellinen. Mutta Bertone puhuu asiaa, Astra olisi ollut todennäköisesti ykkössijalla samoilla varusteilla. Tällaiset tietyt varuste-erot ovat epäreiluja. Mutta kai tällaiseen isoon testiin joitakin virheitä tulee helpostikin. Hyvä testi jossa oli muutama virhe, kun ne olisi korjattu niin ei olisi mitään valittamista.
Ja taas luetaan testiä niinkuin piru raamattua. Golffin lämppäri sai haukut ainoastaan lämpenemisestä taajama-ajossa, maantietestissä lämppäri pärjäsi ihan hyvin. Lämppärin käyttöominaisuudet, sähkölaitteet sekä sekä muutkin talvivarusteet olivat muistaakseni kiitettävät. Ja muissa auton talviominaisuuksissa ei ollut moitteen sijaa.
Eli tekeekö tuo yhden osa-testin osa-alueen heikkous koko autosta huonon? Ilmeisesti. Tällä keskustelupalstalla monet vannovat lohkolämmittimen ja sisätilanlämppärin nimeen, joten tuokin ongelma on kutakuinkin poistettavissa.
Mieluumin otan itse auton, joka lämpenee hieman hitaammin mutta on ajo-ominaisuuksiltaan vakaa kuin nopeammin lämpeävän auton, joka on talviolosuhteissa rimpula ajettava.
Auton talviominaisuudet voi tietenkin valita lämmityslaitteen tehon mukaan, jolloin esim. Hyundai Matrix lienee aika täydellinen (vrt tila-autojen talvitesti viime vuonna)?
Itse en aja golffilla enkä matrixilla.
-87-mallisessa Escortissa on törkeän hyvä lämmityslaite, ihan totta. Mutta muuten auto pyörähtelee sangen helposti. Lämmityslaite on talvella tärkeä juttu mutta osaltaan sivu seikka. Ekaksi ajo-ominaisuudet ja muut sellaiset.
Niinhän ne kuplatkin meni aikoinaan jatkuva huuru lasissa.
Eräässä kuplassa oli jopa hauskasti laitettu kylmä vaunu tarra taakse.