TYÖSUHDE BUSSILIPPU

3 kommenttia

JOKU VIISAS ON TOTISESTI SAANUT HYVÄN IDEAN, KUN ON EHDOTTANUT TYÖSUHDEBUSSILIPPUA TYÖSUHDEAUTON SIJAAN. AINAKIN PÄÄKAUPUNKI SEUDULLA BUSSIT KULKEE LOISTAVASTI JA MOINEN MENETTELY SAATTAISI JOPA VÄHENTÄÄ KESKUSTAN RUUHKIA :)ON AIKA OUTOA, ETTÄ IHMISET ISTUVAT MIELUMMIN AAMURUUHKISSA AUTOISSAAN YKSIN KUIN, ETTÄ HURAUTTAISIVAT BUSSILLA VÄLJILLÄ KAISTOILLA MUKAVASSA SEURASSA.

  
  • SDP:n ehdokas Turussa ajatteli että pitäisi tukea niitä jotka kävelevät ja pyöräilevät töihin. Kunto nousee ja se on työpaikankin etu. Vähemmän ruuhkia.

      
  • Idea työsuhdebussilipusta on hyvä, mutta oletko laskenut esim. omalla kohdallasi miten suuresta edusta on kysymys ?

    Näin yhden laskelman, jonka mukaan pääkaupunkiseudun 30 pv:n seutukausilippu maksaa työsuhdebussilippu etua käyttävälle n. 68,50 euroa. Ilman työsuhde-etua saman lipun hinta on 70,30 euroa. Jos laskelma pitää paikkaansa (en ole sitä itse tarkistanut), en usko autoilijoiden siirtyvän tämän 1,80 euron suuruisen edun takia bussin käyttäjiksi.

    Ruuhkabussin ahtaudessa seisominen painava salkku kädessä, hiki otsassa ja kännikalan häiriköidessä kanssamatkustajiaan on extremelajeihin verrattava kokemus. Sitä eivät kaikki välttämättä halua kokea yhä uudelleen, jos omalla henkilöautollakin pääsee kulkemaan.

      
  • Työsuhdekengät ja -pyörät. Bussilippukin on hyvä, ei ihan ovelta ovelle. Ihmisten pitää liikkua! :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit