V Power 99 okt ?

34 kommenttia
2»
  • Lainaus:
    18.07.2006 klo 12:38 Tuota kirjoitti
    Lainaus:
    15.07.2006 klo 16:56 Turboahdin kirjoitti
    Kyllä autotehtaat ovat ohjelmoineet sekä optimoineet ruiskun tietyille oktaaniluvuille. Muu on rahan haaskausta. Hyötyä tulee yhtä paljon kuin kartiosuodattimista karmeissa teinituningautoissa eli ei yhtään mitään ja rumiakin vielä ovat. :grin:


    Nakutuksen tunnistin säätää sytytystä oktaaniluvun mukaan. Korkeammalla oktaanilla sytytystä voidaan säätää aikaisemmalle, jolloin palaminen on ainakin teoriassa tehokkaampaa.


    Kyllähän sitä voi vaikka 102 oktaanistakin laittaa ja jopa kustakin tankkiin kun on nakutuksentunnistus. Pointti on se, että tuolla V-Powerilla tuskin saavutetaan minkäänlaista hyötyä verrattuna 95 tai 98 polttoaineisiin. Auto kun ovat säädetty jollekin tietylle oktaaniluvulle, niin toivivat minun käsityksen mukaan parhaiten ko.oktaaniluvulla.

    Vaikain minulal tällä hetkellä on tubolla varustettu auto, niin eipähän ole ollut hyötyä Shellin ihmeestä, paitsi korkean hinnan puolesta paremmat katteet öljy-yhtiölle ja tuning-kansalle lisää essonbaarihevosvoimia.

      
  • Lainaus:
    23.07.2006 klo 11:50 Turboahdin kirjoitti
    Lainaus:
    18.07.2006 klo 12:38 Tuota kirjoitti
    Lainaus:
    15.07.2006 klo 16:56 Turboahdin kirjoitti
    Kyllä autotehtaat ovat ohjelmoineet sekä optimoineet ruiskun tietyille oktaaniluvuille. Muu on rahan haaskausta. Hyötyä tulee yhtä paljon kuin kartiosuodattimista karmeissa teinituningautoissa eli ei yhtään mitään ja rumiakin vielä ovat. :grin:



    Nakutuksen tunnistin säätää sytytystä oktaaniluvun mukaan. Korkeammalla oktaanilla sytytystä voidaan säätää aikaisemmalle, jolloin palaminen on ainakin teoriassa tehokkaampaa.


    Kyllähän sitä voi vaikka 102 oktaanistakin laittaa ja jopa kustakin tankkiin kun on nakutuksentunnistus. Pointti on se, että tuolla V-Powerilla tuskin saavutetaan minkäänlaista hyötyä verrattuna 95 tai 98 polttoaineisiin. Auto kun ovat säädetty jollekin tietylle oktaaniluvulle, niin toivivat minun käsityksen mukaan parhaiten ko.oktaaniluvulla.

    Vaikkakin minulla tällä hetkellä on tubolla varustettu auto, niin eipähän ole ollut hyötyä Shellin ihmeestä, paitsi korkean hinnan puolesta paremmat katteet öljy-yhtiölle ja tuning-kansalle lisää essonbaarihevosvoimia.
      
  • Lainaus:
    23.07.2006 klo 11:51 Turboahdin kirjoitti
    Lainaus:
    23.07.2006 klo 11:50 Turboahdin kirjoitti
    Lainaus:
    18.07.2006 klo 12:38 Tuota kirjoitti
    Lainaus:
    15.07.2006 klo 16:56 Turboahdin kirjoitti
    Kyllä autotehtaat ovat ohjelmoineet sekä optimoineet ruiskun tietyille oktaaniluvuille. Muu on rahan haaskausta. Hyötyä tulee yhtä paljon kuin kartiosuodattimista karmeissa teinituningautoissa eli ei yhtään mitään ja rumiakin vielä ovat. :grin:



    Nakutuksen tunnistin säätää sytytystä oktaaniluvun mukaan. Korkeammalla oktaanilla sytytystä voidaan säätää aikaisemmalle, jolloin palaminen on ainakin teoriassa tehokkaampaa.



    Kyllähän sitä voi vaikka 102 oktaanistakin laittaa ja jopa kustakin tankkiin kun on nakutuksentunnistus. Pointti on se, että tuolla V-Powerilla tuskin saavutetaan minkäänlaista hyötyä verrattuna 95 tai 98 polttoaineisiin. Auto kun ovat säädetty jollekin tietylle oktaaniluvulle, niin toimivat minun käsityksen mukaan parhaiten ko.oktaaniluvulla.

    Vaikkakin minulla tällä hetkellä on tubolla varustettu auto, niin eipähän ole ollut hyötyä Shellin ihmeestä, paitsi korkean hinnan puolesta paremmat katteet öljy-yhtiölle ja tuning-kansalle lisää essonbaarihevosvoimia.


      
  • Lainaus:
    23.07.2006 klo 11:44 Turboahdin kirjoitti

    Olen kyllä ennenkin suhtautunut skeptisesti kaiken maailman maksettuihin sekä maksamattomiin testeihin joissa erot saadaan vain laboratorioolosuhteissa esille ja/tai halutun lopputuloksen saavuttamiseksi testiympäristö rakennetaan tukemaan testattavaa asiaa. Kyllä se ylimääräinen "sponsorointi" avustun kelpaa kelle trahansa, myös meille tavallisille kaduntallaajille kuin testejä tekeville lehdillekin.

    Autot jotka on optimoitu 95-98 oktaaniselle polttonesteelle ei tarkoita sitä, että ne toimisivat tehokkaammin ja paremmin korkeampi oktaanisella polttoaineella. Edes perstuntumalla tätä ei huomaa jos ei tiedä mitä tankkiin on laitetu. Kyllähän lisääntyneen tehon pitäisi tuntua muuallakin kuin vain pelkästään lompakossa.



    Kaukaa haettu salaliittoteoria, jään odottelemaan kotimaista varmasti kaiken täysin tyrmäävää ja ns. puolueetonta testitulosta eri polttoaineista.

    Tämä varmasti pitää paikkansa, edelleenkin oma kärry kiertää iloisemmin vaikka pyörre käy siellä lompakollakin. Sitten kun ei ole varaa enää ostaa pelkkää bensiiniä (mitään laatua), hankin jonkun flexi- tai bifuelin, riippuu mitä vaihtoehtoisia polttoaineita tulee tänne Suomen takapajulaan tarjolle "viisaiden" päättäjiemme armosta.

    Pratar du svenska, vaikka itse "riistokapitalistien" sivuilta onkin:

    http://www.shell.com/home/Framework?siteId=se-sv&FC2=/se-sv/html/iwgen/zzz_lhn.html&FC3=/se-sv/html/iwgen/produkterandtjanster/produkter/branslen/bensinrek_050826.html

    [Newey muokkasi tätä viestiä 23.07.2006 klo 20:34]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit