Miten kohtaat poliisin??

1 kommentti

En oikein tiedä onko otsikko paras mahdollinen mutta tänään sattui pari tapausta, jotka ainakin minulle taas kerran lisäsivät ruotsalaisen poliisin arvostusta.
Ensimmäinen oli E 18 tiellä havaitsemani epäilyttävä rattijuoppo.Soitin hälytysnumeroon ja asiani kerrottua sain kehoituksen säilyttää puhelinyhteys ja kertoa missä mennään.Muutaman kilometrin välillä vauhdikkaankin ajon jälkeen ehtivät poliisit paikalle ja sain puhelimessa erittäin kohteliaan kiitoksen avusta.
Toinenkin tapaus oli E 18 tiellä.Vähän Tukholmasta ulospäin moottoritieltä poistuessani taakseni ilmestyi joku Audi pysäytysvilkkujen kanssa.Tottakai pysähdyin ja poliisi kysyi olinko tietoinen kuinka lähellä sakkorajaa olin ajanut.Sanoin ajaneeni noin 115 kmh vauhdinsäätäjällä.Poliisi sanoi nopeuteni olleen 114kmh ja jos olisin ylittänyt 116kmh olisi sakkoja tullut pari tuhatta kruunua.
Keskustelun sävy oli erittäin kohteliasta ja ystävällistä ja kehoittivat ajamaan pari tuntikilometriä hitaammin jatkossa koska seuraavan poliisiauton mittarit saattaa olla hiukan eri vireeessä.Lopuksi toivottelimme hyvää viikonloppua toisillemme.
Aikaisemmatkin tapaamiseni liikennepoliisien kanssa ovat olleet positiivisiä kokemuksia,vaikka olenkin parit nopeussakot saanut on poliisien käytös aina ollut todella ystävällistä ja kohteliasta ,Näin myös ulkomailla, jopa siellä Suomessakin.
Onko muilla ja minkälaisia kokemuksia??

  
  • Ihan hyviä kokemuksia poliiseista, ihan asiallista porukkaa, siis nykyään, mutta toista oli nuorena, mutta menneet on menneitä. :smile:
    Viimeksi kun näin poliisin läheltä niin sanoin: Terve! Eipä olla nähty tien päällä, onneksi!
    Kertoi olevansa toimistohommissa.
    Olin "ratsaamassa" poliisin kotona, siis vuoroin vieraissa! :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit