Luksusfarmaritesti ja palvelututkimus Autobildissä

65 kommenttia
13»
  • Lainaus:
    26.09.2007 klo 20:20 A-utoilija kirjoitti
    Uusimmassa TM:ssa oli uuden V70:n koeajon ohella juttu myös vm. 2001 V70:n koeajosta. Autolla oli ajettu 168000 km. Merkittävin maininta tuossa oli, että ruostetta ei ollut alustassa tippaakaan ja alusta oli edelleen paksun suojauksen peitossa. Myös penkit oli toppauksiltaan uuden veroiset. Iskunvaimentimet oli kuluneet ja takajarrulevyt oli ruosteessa ja jotain muita pieniä kulumisen merkkejäkin oli, mutta mm. mitään ylimääräisiä hälyääniä ei mainittu kuuluvan alustasta tai muualtakaan. Eli laadukasta tekoa tuntuu olevan.


    Itse luin saman jutun eilen illalla, ja minun taas mieleeni jäi, ettei Volvo sattumalta ole Ruotsalaisten vikatilastojen peränpitäjä. Ulkomuistista TM:ssä olleessa Volvossa oli ainakin seuraavia vikoja:

    -Moottorin varoitusvalo syttyi kesken koeajon, sammutettiin testerillä
    -Moottorin kumityyny rikki.
    -Sisusta nuhruinen mm. kojelaudan ja kuljettajan oven pinnoitetta irronnut.
    -Nahkasisusta yleensäkin kulunut
    -Alustaan oli jo uusittu palloniveliä ym. ja lisäinvestointeja tarvittaisiin pikaisesti mm. iskunvaimentimiin.
    -Turvavyön toiminnassa ongelmia.
    -Pakoputken kiinnitys ruostunut (irti?)

    Lopputekstissä tosiaan sanottiin, että korin puolesta auto on vielä pitkään liikenteessä.

      
  • Lainaus:
    26.09.2007 klo 21:27 Vackraste kirjoitti
    3 db on numerona pieni, mutta tuossa yhteydessä ja yleensäkin äänitasona iso ero. Joku viba tainnut testaajilla käydä. Sinänsä ihan hyvä juttu, jos Volvo on nykyään suht hiljainen, edellisestä mallista niin ei voinut hyvällä tahdollakaan sanoa.



    Uusimman TM:n mukaan uusi Volvo ei ole desipelimittarin mukaan yhtään hiljaisempi kuin edeltäjänsä. Olivat jopa hieman pettyneitä, ettei kehitystä ollut tapahtunut.

    [juster muokkasi tätä viestiä 27.09.2007 klo 08:50]
      
  • Lainaus:
    27.09.2007 klo 08:39 juster kirjoitti
    Lainaus:
    26.09.2007 klo 20:20 A-utoilija kirjoitti
    Uusimmassa TM:ssa oli uuden V70:n koeajon ohella juttu myös vm. 2001 V70:n koeajosta. Autolla oli ajettu 168000 km. Merkittävin maininta tuossa oli, että ruostetta ei ollut alustassa tippaakaan ja alusta oli edelleen paksun suojauksen peitossa. Myös penkit oli toppauksiltaan uuden veroiset. Iskunvaimentimet oli kuluneet ja takajarrulevyt oli ruosteessa ja jotain muita pieniä kulumisen merkkejäkin oli, mutta mm. mitään ylimääräisiä hälyääniä ei mainittu kuuluvan alustasta tai muualtakaan. Eli laadukasta tekoa tuntuu olevan.


    Itse luin saman jutun eilen illalla, ja minun taas mieleeni jäi, ettei Volvo sattumalta ole Ruotsalaisten vikatilastojen peränpitäjä. Ulkomuistista TM:ssä olleessa Volvossa oli ainakin seuraavia vikoja:

    -Moottorin varoitusvalo syttyi kesken koeajon, sammutettiin testerillä
    -Moottorin kumityyny rikki.
    -Sisusta nuhruinen mm. kojelaudan ja kuljettajan oven pinnoitetta irronnut.
    -Nahkasisusta yleensäkin kulunut
    -Alustaan oli jo uusittu palloniveliä ym. ja lisäinvestointeja tarvittaisiin pikaisesti mm. iskunvaimentimiin.
    -Turvavyön toiminnassa ongelmia.
    -Pakoputken kiinnitys ruostunut (irti?)

    Lopputekstissä tosiaan sanottiin, että korin puolesta auto on vielä pitkään liikenteessä.


    Kysehän oli 6 vuotta vanhasta autosta, joten aika normaalia kulumista vai onko tuossa jotain mitä ei odottaisi olevan tuonkin verran ajetussa autossa? Pienten fixausten ja korjausten jälkeen auto on varmasti muunkin tekniikan puolesta vielä pitkään käytössä. Alusta ja korihan oli täysin vailla ruostetta, mitä voi nykyautoissa jo pitää harvinaisena.

      
  • Niinpä. Voi omasta kokemuksesta sanoa, että monen väyrysen kori on tuossa iässä läpimätä ellei ole suojattu.

      
  • Lainaus:
    27.09.2007 klo 09:45 A-utoilija kirjoitti
    Kysehän oli 6 vuotta vanhasta autosta, joten aika normaalia kulumista vai onko tuossa jotain mitä ei odottaisi olevan tuonkin verran ajetussa autossa? Pienten fixausten ja korjausten jälkeen auto on varmasti muunkin tekniikan puolesta vielä pitkään käytössä. Alusta ja korihan oli täysin vailla ruostetta, mitä voi nykyautoissa jo pitää harvinaisena.


    Mielestäni ei tarvitse mennä kuin edelliseen TM:ään niin löydät kolme kertaa halvemman auton, mikä täyttää jo tuon sinun harvinaisuuskriteerin.

    Ehkä Volvon täydellisyydestä kertoo jotain kotimaansa katsastustilastot, vai onko nekin vain saksalaisten propagandaa?

    Omien kokemusteni mukaan edellisen sukupolven V70 on harvinaisen huonolaatuinen auto, kaikki yksilöt joita tiedän, ovat joutuneet erittäin kalliiden korjausten kohteeksi. Laatututkimukset puoltavat tuota seikkaa. Jäimpä viime kesänä Tanskaan yhden V70 temppuilun takia..

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit