Kiinalaiset autot - uhka vai mahdollisuus? Katso kuvat!

5 kommenttia

Shanghain autonäyttelyn kuvagallerioissa voi tutustua kiinalaisen automuotoilun ominaispiirteisiin. Niissä on paljon tuttua.
https://tekniikanmaailma.fi/kategoria/autot/autonayttelyt/

Kiina on maailman suurin autojen markkina-alue. Paikalliset autonvalmistajat hamuavat osaansa myös Euroopasta, mutta toistaiseksi vaisulla menestyksellä.

Mitä mieltä olette, onnistuuko kiinalaisten autonvalmistajien Euroopan-valloitus ja millä eväillä?

  
  • Tekniikan Maailman uudet verkkosivut - uhka vai mahdollisuus?
    Internetissä esitellään uusia verkkopalveluita ja tulevaisuuden tutkielmia,, jotka eivät ole aina niin onnistuneita kuin kehittäjät ovat kuvitelleet.
    Myös Tekniikan Maailman verkkosivuista on viritetty kantaa ottava keskustelu TM:n verkkosivustolla.

    Mitä mieltä olette, onnistuuko Otava Median verkonvalloitus ja millä eväillä?

      
  • Hyvä kysymys tuokin, mutta sopii luontevammin tähän ketjuun: https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/tekniikan-maailman-uudet-nettisivut/

    Voimme tässä jatkaa kiinalaisilla autoilla.

      
  • Jos tämä teidän keskustelupalstanne ei olisi näin kökkö, olisitte ehkä itsekin huomanneet kommentissani olleen linkin sinne oikeaan ketjuun..
    Ehkäpä tämäkin korjaantuu lähivuosikymmeninä?

      
  • VWG:n moottori- ja vaihteistotekniikka - uhka vai mahdollisuus?
    VWG esittelee uusia moottori- ja vaihteistotutkielmia, jotka eivät ole aina niin onnistuneita kuin kehittäjät ovat kuvitelleet.
    Muu automedia uutisoi myös epäonnistumisista, esim. Postin päätöksestä olla ostamatta DSG-vaihteistolla varustettuja autoja omaan käyttöönsä tai surullisenkuuluisasta huoltovapaasta jakoketjusta TSI-moottoreissa.

    Mitä mieltä olette, kuuluisiko Tekniikan Maailman uutisoida VWG:n epäonnistumisista vai jatkaa valitsemallaan, pelkästään VWG:tä ylistävällä tiellä?

      
  • Ja sitten otsikon mukaisesti asiaan. Kyllä ne Kiinalaiset vielä onnistuu Euroopan valloituksessa, mutta milloin se sitten tapahtuu ? Kiinalaisten markkinoille tulo ja onnistuminen pelkällä omalla tuotekehityksellä ja merkeillä ei välttämättä tuota kovin nopeasti tulosta. Veikkaan, että lähivuosina joku tai jotkin Eurooppalaisista valmistajista epäonnistuu toiminnassaan ja Kiinalaiset tulevat ja ostavat osuutensa. Siitä ei ole sitten paluuta... 2025 iso osuus meilläkin myytävistä autoista on Kiinalaisia ainakin omistustaustansa osalta. No jos se tarkoittaa muille samaa, kuin Volvolle tällä hetkellä, niin onko se sitten huono asia ? Volvo on enemmän Ruotsalainen nyt kuin kertaakaan vuosituhannen vaihtumisen jälkeen. Mutta mikä on tulevaisuus ? Tämä teknologisen osaamisen ja tuotekehityksen ostaminen ei rajoitu henkilöautoihin ja tulee olemaan Euroopalle tulevaisuudessa huono asia...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit