Testin mukaan Mondeon huoltoväli on 30 tkm/2v. Minulle tuli viimeviikolla samanlainen uusi auto. Huoltokirjassa ei ole lainkaan merkintäähuoltovälille vain pyyntö olla yhteydessämyyjään.Myyjän mukaan huoltoväli on 20 tkm/ 1v.
Toinen juttu on sitten Mondeon bluetuutin käyttö. on valovuoden perässä ainakin Mersusta,edellinen autoni C-malli (v2011).
Muuten Mondeo kyllä hiljainen ja kaikin puolin laadukkaan oloinen peli.
Minua hämmästytti täyskokoisten farkkujen testissä monen "täysikokoisen" farkun sedaniksikin pieni tavaratila. Kanttinen VW (ja Ford) erottuu edukseen näistä elämäntapafarmareista sekä ikkunoiden tasolle mitattuna että kattoa myöden lastattuna.
LED valoistakin saa näköjään melko kehnot, kun oikein yrittää.
Usein täällä törmää väitteeseen, että VW voittaa TM:n testit "epärehellisin" keinoin. Itse olen usein puolustellut, että kyllä Volkkarit ulkomaillakin pärjäävät erinomaisesti. Tässä nyt ehkä tämän hetken mielenkiintoisimmat täysikokoiset farmarit vastakkain, ja Passat on selkeä voittaja. Eikä lehti ole edes saksalainen. Skoda Superb voisi kyllä ainakin joillain kriteereillä myllätä järjestyksen, mutta sitä ei vielä farkkuna saa.
http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/passat/91847/vw-passat-estate-vs-ford-mondeo-estate-mazda-6-tourer