Windows 10 ja toinen näyttö???

2 kommenttia

Auttakaa "miestä mäessä"! Päivitin syyskesällä HP G42-läppäriini Windows 10:n. Muuten ok, mutta toisena näyttönä käyyttämääni Panasonic P42 G10!-tv;tä ei 10 tunnistanut. Päivitin näytönohjaimen, poistin 10:n ja latasin uudelleen, mutta tv:lle ei vain ilmesty kuvaa. Mitä tulisi tehdä, W7:lla toimi automaattisesti? Siirrossa käytin hdmi-kaapelia.

  
  • Valitettavasti en osaa suoranaisesti auttaa sinua "miestä mäessä". Itselläni on osin sama ongelma, josta olen ollut yhteydessä Windows Yhteisöön, enkä ole vielä apua oikeastaan saanut. Päivitin Windows 7 Professionalin Windows 10:een Fujitsun pöytäkoneessani, jossa on iso Fujitsu Siemensin näyttö. HDMI kaapeli minullakin. Kuva kyllä näkyy, mutta äänet katosivat enkä niitä ole takaisin saanut. Windows väittää, että laitteen ohjaintiedosto on ajan tasalla. En uskalla palata Windows 7:aan tuon sinun kokemuksesikaan vuoksi. Toivottavasti joku auttaa meitä.

      
  • Päivitin myös Windows 7 työaseman Windows 10:n viime viikolla ja minulla oli LG:n telkussa HDMI kaapeli kiinni ja automaattisesti tunnisti tv:n ja näyttö oli molemmissa. Tosin oletuksena oli 1 näyttönä tv ja 2 näyttönä laajennettuna 17" LG monitori, jos haluaa muuttaa näitä niin pitää mennä näytön asetuksiin työpöydällä hiiren oikealla napilla valikosta ja kelaa alas ja valitse näytön lisäasetukset. Valitse telkusta oikea HDMI tulo päälle jos ei näy suoraan niin sitten voit kokeilla painaa tunnista tai havaitse painikkeita, jos ei tunnista kokeile toiseen HDMI tuloon tai toisella kaapelilla. Kun tunnistettu voi valita kopioiko vai laajentaa näytöt (HDMI on standardin mukainen liitäntä, eli sille ei ajuripäivityksiä erikseen ole, minun ei tarvinnut päivittää näytönohjaimen eikä äänikortin ajureita). Windows 10:ssä oletuksena käytetään äänikortin ulostuloa, eli jos haluaa äänet HDMI:n kautta pitää mennä ohjauspaneeliin (käynnistä valikko - Windows-järjestelmä - ohjauspaneeli) ja siellä laitteisto ja äänet - Äänilaitteiden hallinta, siellä voi valita oletus äänilaitteen.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit