https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnasto/hinnasto_V90.pdf
Eli farkunkin hinnat on tuotu julki. Hinnat näyttää edulliselta, mutta muutama asia, kuten polttoainetoiminen lämmitin, on näköjään lisävarusteena. Tosin yllättäen on varusteita, jotka ovat vakiona, kuten sähköinen takaluukku ja mukautuva vakionopeudensäädin ja tietyt turvavarusteet. Myöhemmin myyntiin tulevat pienempitehoiset nelivedot saattaa aiheuttaa kiinnostusta myös kilpailijoiden pienempiä malleja katselleissa ostajakandidaateissa.
Maahantuojalta voisin tässä samalla kysyä, joko pakkasella tapahtuneiden Haldex 5:n pumppujen tukkeutumisten syyt on selvitetty ?
Se pitää ostaa T6 - moottorilla joka vuonna 2015 sai maailman parhaan moottorin palkinnon.
http://www.expressen.se/motor/volvo-t6-utsedd-till-varldens-basta-motor/
”Vi älskar den kompressor- och turboladdade T6 för förmågan att erbjuda kraft som en sexcylindrig motor – imponerande 306 hästkrafter. Samtidigt har den utsläpp och ekonomi som en mycket mindre motor. Vi applåderar också Volvo för att de designat sin Driv-E-familj för att passa med elektriska motorer så att det blir lätt att skapa hybridversioner av både nuvarande och framtida modeller”, skriver man i sin motivering till priset.
Volvos T6 vinner utmärkelsen efter att ha slagit ut en sexliters V12:a från Bentley och den 707 hästkrafter starka V8:an från Dodge Hemi Hellcat som också var i final."
2011 palkittiin 6-sylinterinen T6 eli tuon moottorin edeltäjä. Joten hyvä oma 6-sylinterinenkin olisi ollut olemassa pohjaksi tehokkaammille malleille.
http://www.philstar.com/motoring/655273/volvo-cars-powerful-t6-engine-wins-prestigious-wards-10-best-engines-award
Suomessa ei kyllä ole oikein mitään järkeä ostaa T6:sta, koska T8 on halvempi (ainakin XC90:n kohdalla).