On ja ei. Todennäköisesti akun varaustila voi olla sellainenkin, että auto ei sillä käynnisty, mutta aivan olematon virran lisäys tai jännitteen nosto ratkaisee asian ja auto käynnistyy. Tosin tällöin pitäisi tietää tilanne etukäteen. Käytännössä yrittämällä ensin autoa käyntiin sen omalla akulla tullee helposti kuluttaneeksi auton akkua niin paljon, ettei tuo lisäys enää riitä. Yksinään ei kännykän kokoisesta akusta löydy virtaa autoa käynnistämään, mutta jännitteen nostoon se voi joissain tilanteissa riittää. No tämä nyt näin mutu-pohjalta, myönnetään.
8 Ah akku on lähes moottoripyöräakun kokoluokkaa. Ainakin Mercedeksen Start/Stop autoissa tavaratilan pieni lisäakku riittää hetkellisesti pysäytetyn moottorin uudelleenkäynnistämiseksi toistuvastikin. Moottori on start-stopin aktivoituessa tietenkin jo lämmin, mutta toisaalta pikkuakulla käytetään dieselmoottorin 2.5 kW tehoista starttia.
Kapasiteetin nojalla ei siis voi torpata MiniMaxia huuhaaksi auton käynnistyksessä.
Sen sijaan MiniMaxin purkauskyky pitää olla luvatun kaltainen, koska ainakin tuollainen dieselmoottorin järeä startti nielee koko luvatun 200 A purkausvirran.
Kyllä MiniMax voi toimia, jos vain kaapelit ja kaapelikengät ovat kunnolliset, että tarjotun sähkön saa pyörittämään starttia, eikä vain lämmittämään kaapeleita ja liitoksia. Hyvällä 8 Ah AGM lyijyakulla pystyy motoristi ajamaan pienen henkilöauton kokoisella moottorilla varustettua pyöräänsä edes suurempaa patteria kaipaamatta.
On ja ei. Todennäköisesti akun varaustila voi olla sellainenkin, että auto ei sillä käynnisty, mutta aivan olematon virran lisäys tai jännitteen nosto ratkaisee asian ja auto käynnistyy. Tosin tällöin pitäisi tietää tilanne etukäteen. Käytännössä yrittämällä ensin autoa käyntiin sen omalla akulla tullee helposti kuluttaneeksi auton akkua niin paljon, ettei tuo lisäys enää riitä. Yksinään ei kännykän kokoisesta akusta löydy virtaa autoa käynnistämään, mutta jännitteen nostoon se voi joissain tilanteissa riittää. No tämä nyt näin mutu-pohjalta, myönnetään.
8 Ah akku on lähes moottoripyöräakun kokoluokkaa. Ainakin Mercedeksen Start/Stop autoissa tavaratilan pieni lisäakku riittää hetkellisesti pysäytetyn moottorin uudelleenkäynnistämiseksi toistuvastikin. Moottori on start-stopin aktivoituessa tietenkin jo lämmin, mutta toisaalta pikkuakulla käytetään dieselmoottorin 2.5 kW tehoista starttia.
Kapasiteetin nojalla ei siis voi torpata MiniMaxia huuhaaksi auton käynnistyksessä.
Sen sijaan MiniMaxin purkauskyky pitää olla luvatun kaltainen, koska ainakin tuollainen dieselmoottorin järeä startti nielee koko luvatun 200 A purkausvirran.
Kyllä MiniMax voi toimia, jos vain kaapelit ja kaapelikengät ovat kunnolliset, että tarjotun sähkön saa pyörittämään starttia, eikä vain lämmittämään kaapeleita ja liitoksia. Hyvällä 8 Ah AGM lyijyakulla pystyy motoristi ajamaan pienen henkilöauton kokoisella moottorilla varustettua pyöräänsä edes suurempaa patteria kaipaamatta.