Minulla on "vain" Galaxy S5 jossa erillinen takakannen sijaan vaihdettava latauskansi langatonta latausta varten.
Toimii.
Aiemmin oli NOKIAn 920 langattomine latausalusta Model: DT-900. Huomioin useamman vuoden käytön myötä, että akun tultua ladattua täyteen latauksen merkkiLED sammui ja syttyi epäsäännöllisin väliajoin pitäen siten "tankin täynnä" latausta muttei yliladannut sitä.
Vaihdettuani Samsungiin (tarkkaan vuosi sitten) kokeilin parikin kuukautta silloin tällöin Nokian latausalustaa ja latasihan se Samsunginkin. Kumpikin oli sertifioitu WPC-n mukaisesti. Ok! OK?
Mutta: merkkiLED NokiaPad'issa ei sammunut eikä vilkkunut.
Mieleeni tuli, että nyt se tunnottomasti ylilataa akun.
Joten viisastuin ja köyhdyin: ostin em. Samsung S Charger pad'in 40 € ja ryhdyin käyttämään "yhteensopivaa" laturia.
Kas: sen merkkivalo kaksoisLED kolmessa moodissa, keltainen oranssi vihreä - Akun täyslatauksesssa LED EI sammunut vaan ryhtyi ja jäi vilkuttamaan oranssia. Poistin puhelimen latauspadilta milloin huomasin; muistin.
But:
S Charger Pad: käyttöohje sivu 195 kohta 2: "välähtää oranssina - laite ei lataudu oikein" ja sitten samasta opuksesta kohta 3: sivu 196 "kun mobiililaite on latautunut kokonaan irroita laturi langattomasta latausalustasta".
Sama toistetaan S Charger View Cower'in sivulla 133 kohta 3: "kun mobiililaite on latautunut kokonaan poista se langattomalta latausalustalta".
Että:
Onko S7 Noten akkuongelma kuitenkin (?) käyttövirhe? Että laite jätetään yöksi latausalustalle "kypsymään" oranssivilkutuksesta välittämättä. Ei poksahda heti. Mutta on edellisen mukaan ("tyhmä laturi" & "tyhmä" puhelimen latausjärjestelmä - ai niin ja tyhmä välinpitämätön käyttäytyjä)akku alkaa saada tarpeekseen käytyään usein ylikuumaksi ja josssain vaiheessa sitten "liika" sähkö haluaa tulla ulos.
Ongelma pahentaa lentokoneen paineistus joka - tietojeni mukaan - on säädetty/optimoitu pitämään matkustamon paine n. 3000 metrin korkeuden tasolla. Puhumattakaan rahtitilan pienemmästä paineesta joka lie ympäristön/lentokorkeuden mukainen? Näin akku joutuu huomattavasti suunniteltua suuremmalle rakennerasitukselle ja alkaa purkautua - siis fyysisesti..
Samsungin kannalta ongelma on hankalampi koska em. ilmiön - ylilatauksen eston - vuoksi tulisi suunitella valmistaa asentaa ja nykyisiin jo myytyihin huoltokorjata [eikun uusi Note heille]em. Nokian kaltainen latauksen hallintajärjestelmä puhelimeen että latausalustaan (uusi korvaava malli + jakelu ostaneille asiakkaille)
Ja mitenkäs todennat tuollaisen käyttövirheen käyttäjän kotona. Varma vastaus on, "..että on käytetty oikein ja ohjeen mukaisesti."
Samsung ei voi pahentaa mainettaan väittämällä vastaan.. Nyt on jo käynyt nykymaailman pahin katastrofi: pörssikurssi on pudonnut ;-/
Miettikäämme... t: