Kuningaskuluttaja on v. 2010 käsitellyt VAG konsernin turbon välijäähdyttimen kondessiveden aiheuttamaa pakkaskäynnistysongelmaa. Nyt liki 7 vuotta myöhemmin nykyisessä 2.0 TDI:ssä edelleen sama ongelma esiintyy.
Eli ilmeisesti nollan kahtapuolta vaihtelevissa keleissä välijäähdyttimessä muodostuva kondenssivesi tippuu sylinteriin jäädyttäen sen. Nappistartti autossa starttimoottori ei ko tilanteessa edes suostu yrittämään moottorin pyöritystä. Ainut keino saada auto käyntiin on saada moottori lämpenemään. Öljypohjalämmitinhän ei sitä tee, eli ilman webastoa ainut vaihtoehto on saada auto lämpimään tilaan.
Onkohan samaa ongelmaa muissa merkeissä, eli pakkaskäynnistyvyysongelmia välijäähdyttimellä varustetuissa turbodieseleissä?