Talvirengastestin pyöristykset

10 kommenttia

Miksi TM:n toimitus muutti syyskuun 2016 TM:n talvirengastestin arvosanoja verrattuna alkuperäiseen testiin?

Alkuperäisessä TestWorldin tekemässä testissä Nokian oli jaetulla kolmannella tilalla. Artikkelissa Nokian Hakkapeliitta nostettiin kuitenkin voittajaksi.

Testin ja artikkelin välillä Nokian saamat yhden desimaalin tarkkuiset arvot pyöristettiin tasalukuihin. Ihmetystä herättää miksi Nokian saamat luvut pyöristettiin ylöspäin ja muiden alaspäin.

Esim. Ajettavuus jäällä arvosana Nokian osalta pyöristettiin 9,1:stä 10:iin, Continentalin 9,2 yhdeksään, Goodyearin 9,3 myös ysiin ja Hankookin testissä saama 9,4 myös ysiin.

Samoin meneteltiin lumella ajettavuuden ja märällä käsittelyn suhteen.

Miksi Nokian oli pakko nostaa voittajaksi manipuloimalla pyöristystä? Voisiko TM:n toimitus vastata!

  
  • Hei!

    Mitä tarkoitat ”alkuperäisellä testillä”? Tekniikan Maailman testi on Tekniikan Maailman testi, eikä se perustu mihinkään aikaisempaan vertailuun.

    Ystävällisesti, TM-toimitus

      
  • Eikös TM:n talvirengastesti ole TestWorldin tekemä? Eli se on se alkuperäinen. TM-lehden toimituksessa on sitten "säädetty" tuloksia ennen testin julkaisua. Miksi?

    TestWorldin tekemässä testissä Nokian oli jaetulla kolmannella sijalla. Pyöristämällä Nokian saamat tulokset ylös ja muut alaspäin Nokian saatiin ykköseksi.

      
  • Nokian renkaat lupas ettei testiin enään tehdä erillisiä huijaus renkaita eri seoksilla ja muilla vippas konsteilla. Onhan se halvempaa ja kätevämpää hoitaa rengastestien ykköspaikka itelle viilaamalla testituloksia lehden toimituksessa. Kyl taas näidenki testien uskottavuus on menny mutta ymmärtäähän sen että tarttee ne toimittajatkin voita leivän päälle. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt, vai miten se ny meni.

      
  • TM:n toimituksella olisi vastattavaa.
    Tuleeko?

      
  • Ihan sama mitkä testitulokset on
    Minä ostin "vahingossa" Suomalaiset eli nykyään Venäläiset renkaat.
    Ei enää ikinä Nokiaa.

      
  • Olis kyl kiva kuulla Tm toimituksen vastaus! Pikkaisen haiskahtaa taas vedätykseltä ku eivät uskalla vastata. Mikähä yhteys taas tässäki jutus on Nokian ja lehden välillä? Täst voi syntyy isompikin kohu jos eivöt kommentoi mitenkään. Tuskin tää tähän jää

      
  • Toimitus haluaisi edelleen tietää, mikä tällainen erillinen ”Test Worldin testi” on ja missä sen tulokset ovat nähtävillä. Toimituksella ei sellaisesta ole tietoa, joten mitään aihetta koskevia väitteitä ei voida käsitellä eikä niihin vastasta.

    Kuten vertailusta selvästi ilmenee, Test World on tehnyt numerossa 17/2016 julkaistun talvirengastestin kokeet ja mittaukset, mutta Test World tekee vuodessa myös huomattavan määrän muita rengastestejä. Mikään niistä ei ole yksi ja ainoa tai ”se oikea” rengastesti.

    Erilaiset spekuloinnit testitulosten peukaloinnista kuulostavat hieman kaukaa haetuilta, joten jokainen voi itse miettiä niiden realistisuutta ja todennäköisyyttä.

    TM-toimitus

      
  • Tekniikan Maailman kannattaisi harkita että nimimerkin osana olisi esim. neljä pakollista numeroa tilauksesta se rajaisi näitä monilla nimimerkeillä esiintyviä viihdekirjailijoita.

      
  • coolracing33:

    "Testin ja artikkelin välillä Nokian saamat yhden desimaalin tarkkuiset arvot pyöristettiin tasalukuihin. Ihmetystä herättää miksi Nokian saamat luvut pyöristettiin ylöspäin ja muiden alaspäin.

    Esim. Ajettavuus jäällä arvosana Nokian osalta pyöristettiin 9,1:stä 10:iin, Continentalin 9,2 yhdeksään, Goodyearin 9,3 myös ysiin ja Hankookin testissä saama 9,4 myös ysiin."

    Mistä nuo yhden desimaalin tarkkuudella annetut arvot ovat luettavissa?

      
  • Olis kyllä mukava nähdä mihin tuo ketjun aloittaja viittaa? Tänne voi heittää jos jonkinlaisia syytöksiä ja viestejä ilman mitään todenperää.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit