Teknikens Värld näyttää olevan se autojulkaisu josta saa parhaiten tietoa saksalaisten kartelliepäilystä. Tänään Teknikens Värld on julkaissut uutisen jonka mukaan BMW ja Daimler lopettavat kaiken keskinäisen yhteistyön kartellisyytösten takia (esimerkiksi yhteistyö koskien sähköautojen lataamista loppuu).
http://teknikensvarld.se/bmw-avbryter-samtal-med-daimler-efter-kartellanklagelsena-500210/
Esimerkiksi Ruotsin Automotorsport ei ole kirjoittanut ainuttakaan uutista kartelliepäilyistä. Myöskään Tekniikan Maailma ei ole kirjoittanut mitään kartelliepäilyistä. Onkohan tässä kyse varovaisuudesta vaiko munattomuudesta.
TM:n nykykuvaan sopii paremmin turvatyynyjen kestotestaus mikroaaltouunissa.
Tutkiva journalismi vaatii resursseja, joita TM:lla ei ole ja tästä syystä kriittiset jutut mainosrahotteisessa julkaisussa ovat utopiaa.
Spiegelin ajatuksia nahkahousujen kartellista:
http://www.spiegel.de/international/germany/the-cartel-collusion-between-germany-s-biggest-carmakers-a-1159471.html
No eipä ole juuri myöskään Aamulehti kirjoittanut.
Tavallinen (ei autoasioita jatkuvasti seuraava) kansa ei ei välttämättä vieläkään tiedä mistä tämä diesel- ja sähkö rummutus lähti liikkeelle.
Ylipäänsä tuntuu sitä että varsinaiste sanomalehtien toimittajat ei muutenkaan ymmärrä tai halua kirjoittaa mitään tekniikasta, siis minkään alan. Urheilua on sitten kymmene sivua ja toinen mokoma marginaaliteatteria yms. ns. kulttuuria.
Kyllä kirjoitetaan koko aukeaman kuvalla varustettuja juttuja kun pihtiputaan mummo menettää 100e suosieläkkeestään mutta kun tavallinen suomalainen perheellinen menettää 5-10ke tyyppivikaisten moottorien, vaihteistojen tai dieselkuprujen vuoksi niin ei kynä ei liiku mihinkään suuntaan.
Ainoa mitä kirjoitetaan niin se kuinka paljon pitäisi nopeuksia alentaa ja autoilua vähentää.
Olisi jo aika pistää ympäristöhaitatkin rinnakkain.
YLE uutiset:
Datakeskuksen hukkalämpö lämmittää jopa koko Mäntsälän
Venäläinen hakukoneyhtiö Yandex myy Mänsälään rakentuvan datakeskuksensa hukkalämmön Mäntsälän Sähkölle. Hukkalämpö korvaa jo alkuvaiheessa puolet kaukolämmön tuotantoon tarvittavasta maakaasusta energiayhtiön alueella ja lopulta lämmittää mahdollisesti koko kunnan.
Yksittäisillä auton moottorivioilla ei ole mitään sanomalehden lukijoita kiinnostavaa uutisarvoa.
Näistä päästöhuijauksista on palstatilaa käytetty kyllästymiseen asti.
Maahantuoja on vastuussa myymistään tuotteista asiakkaalle ja ottaa yhteyttä tarvittaessa.
Ketä kiinnostaa naapurin auton viat.