Voiko mitään muuta odottaa, kun parhaalla kuskilla on paras auto,parhaat renkaat , parhaat sponsorit ja siten suurin budjetti ja paljon apukuskeja testaamaan minkä tahansa virityksen. Eihän tosi
kilpailua tule siten kuin sattumien kautta.
Tallit ja kuskit pitäisi eriyttää siten , että parhaat kuskit valittaisiin
F1 sarjaan aina vaikkapa 3 parasta karsintasarjasta nousisi, ja 3 huonointa putoaisi. Palkat maksaisi järjestäjä aina sijoitusten mukaan , sekä henkilökohtaiset sponsorit.
Jokainen kuski ajaisi joka kilpailussa eri autoa, jota saisi testata ja
viritellä aina edellisestä kisasta asti.
Tallit joutuisivat kisaamaan autojen hyvyydellä , eikä sillä , kellä on varaa palkata paras kuski.
Näin selviäisi kauden lopussa paras tali ja paras kuski ja olisi varmasti tasaisempi sarja.
Olisi tosi hauska nähdä , miten Schumi pärjäisi Minardilla ja Kimi
Ferrarilla.
Formula on tylsää kuin voi olla 75% varma että kuka voittaa. Nykyään on kai ainoastaan yksi huippukuski, no tottakai kaikki formulakuskit ovat huippuja. Mutta näistä formulakuskeista on vain yksi ylitse muiden. Suurta osuutta asiaan on autolla, tallilla ja tuella...
Eikö kahdeksan kymmentä luvulla ollut useampia huippuja samaan aikaan? Sennastakin on sanottu että hän oli mies joka voitti autoilla kuin autolla. En usko että Schumistakaan on siihen. No tämä on vain minun olettamustani.
Osa F1:n tylsyydestä tulee siitä, että F1-auto on niin hyvä. Sen aerodynamiikka, alusta, renkaat yms. ovat niin korkealla tasolla, että sen ajaminen rajalla on hyvin eleettömän ja helpon näköistä. Taatusti se ei ole helppoa, kuskilla on jännää, mutta nyt pärjäävät tylsät perfektionistit kun ennen piti roiskia menemään kuin ralliautolla. Minardin rimpuilua katselee mieluummin kuin laskee Schumin ja kumppaneiden virheitä, yksi pilaa jo kierroksen.
Minä katselen moottoripyörien ratakisaa mieluummin kuin F1:stä. Siellä on usein taistelua ja tilanteita yhdellä kierroksella enemmän kuin koko F1-viikonlopussa jo 125-kuutioisissakin saati sitten isoissa luokissa.
Kyllä F1:lläkin omat hyvät puolensa on. Yleensä en saa päivällä unta vaikka kuinka yrittäisi, mutta kun autot ovat ottaneet normaalin jonomuodon pari kierrosta lähdön jälkeen, seuraava havainto tästä maailmasta onkin samppakaljan roiskiminen podiumilla. Kiitos siitä MTV3:lle, tosin halvemmallakin varmaan pääsisi yhtä hyvään tulokseen.
Ratapyöräilyä minäkin katson mielummin ja F1 tuo minullekin unen silmään. Ei varmasti vierasta muillekaan. Silti äärimmäisen seurattu laji, vaikkei välttämättä laji ole niin hieno.
Itse katson sellaista perusrata-autoilua mieluiten, onnettomuuksia ja kumminkin sellaisia kivoja pikkutörmäilyj. Mutta myös kiinnostavaa ja hauskaa kisailemistakin, autotkin ovat niin normaaleita, siis näyttävät normaaleilta.
"Kyllä F1:lläkin omat hyvät puolensa on. Yleensä en saa päivällä unta vaikka kuinka yrittäisi, mutta kun autot ovat ottaneet normaalin jonomuodon pari kierrosta lähdön jälkeen, seuraava havainto tästä maailmasta onkin samppakaljan roiskiminen podiumilla."
Sama juttu, uni tuloo silmään väkisin ja torkkujen otto on suorastaan nautinnollista F1 kisan aikana.